• 16.03.17, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Talsinki tunneli ehitamiseks kulub viis aastat

Läänemere põhjas paiknev tugev aluskivim kulgeb Helsingist Tallinnani, tunneli ehitamiseks sellesse kulub vähemalt viis aastat.
Soome lipp Tallinki reisilaeva Silja Europa pardal.
  • Soome lipp Tallinki reisilaeva Silja Europa pardal.
  • Foto: Andras Kralla
Puurimistöid tuleb teha kõvasti, vahendas Äripäev ajalehte Helsingin Sanomat. Teekond on 80 kilomeetrit pikk, millest suurem osa tuleks Soome lahe alla. Puurida tuleks tegelikult kolm tunnelit, kaks eri suundades liikuvatele rongidele ja üks hoolduseks.
Ehitus kulgeks väga aeglaselt, kui töö käiks ainult mõlemast otsast. Norralaste tunneliehitussaavutuste põhjal võiks tunneli valmis saada viie aastaga, kui teha puurimistöid korraga mitmest kohast ehk lisaks algusele ja lõpule ka kahelt teekonnale ehitatavalt tehissaarelt. Traditsioonilisel viisil lõhkamisega ehitamine võtaks aega 15 aastat.
Talsinki tunnelit võiks võrrelda Alpide all kulgeva Gotthardi 57kilomeetrise raudteetunneliga. Selle ehitus kestis 17 aastat ja maksma läks see 11 miljardit eurot. Talsinki tunneli hinnaks on pakutud 9-13 miljardit eurot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.06.25, 11:17
Professionaalne kinnisvarahooldus ja avariiteenus lasevad keskenduda sellele, mis on päriselt oluline
Üks suurimaid väljakutseid, millega korteriühistud ja ettevõtted tihti kokku puutuvad, on hoonete tehnosüsteemide järjepidev hooldamine. Hoonetes on sageli väga palju erinevaid ning vajalikke süsteeme – küttesüsteemid, ventilatsioon, vesi ja kanalisatsioon –, mille kõikide regulaarne kontrollimine, hooldamine ja parendamine on tõrgete vältimiseks äärmiselt oluline.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele