22. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milleks kinnisvara&shysektorile poliitiline kommunikatsioon?

Janek Mäggi
Foto: Äripäev
Eks ikka selleks, et panna inimesi mõtlema ja tegema nii, nagu tahad ning saada, mida tahad, räägib kommunikatsioonibüroo Powerhouse asutaja ning juht Janek Mäggi.

19. aprillil Äripäeva Akadeemias ettevõtjaid koolitav Janek Mäggi vastab kinnisvarauudised.ee küsimustele.

Kinnisvaramaaklerid kurdavad maaklerite üldise halva maine pärast. Mida arvad, kui suurel määral põhjustavad maineküsimusi kommunikatsioonirikked ning see, et maaklerite maine kujundamisega ei ole osatud või suudetud professionaalsel tasemel tegelda?

Ametitel on erinev maine juba ette. Maaklereid kahtlustakse minu meelest juba ette liiakasuvõtus ja mitmes muus surmapatus. Erinevate ettevõtete vahel on siiski maineerinevus olemas, sh maaklerite maines. Järelikult, kui töö on tehtud hästi, kandub hea maine üle ka teistele sama ettevõtte töötajatele. Peamiselt saabki tegeleda konkreetse ettevõtte kommunikatsiooniga. Luua usaldusväärne kaubamärk. See arendab ka turgu.

Vaata Janek Mäggi koolituse "Kuidas saada peaministriks?" täpseid teemasid ning ajakava SIIT.

Kinnisvarasektor on aastaid tahtnud turgu korrastada, et kinnisvaravahenduse ning -arendusega ei saaks tegelda igaüks, kel vaid see soov pähe tuleb. Mida peaks sinu hinnangul kinnisvaraärimehed ja –maaklerid selleks tegema, et turukaitselisi piiranguid ellu viia ning Eesti seadusandlusse vastavaid parandusi teha?

Ma siiski arvan, et mida vähem piiranguid, seda parem. Turg on ise parim piiraja. Igal turul on neid, kes proovivad turule siseneda, kuid ei ole selleks valmis ega võimelised. Turg on nagu metsasanitar hunt, kes sööb nõrgemad isendid ära. Pettuste riski tuleb muidugi vähendada, kuid selleks on Eestis päris head seadused.

Kui oluline on laiem kommunikatsioon ning konkreetse piirkonna elu edendamine uusarenduste müügis?

Piirkond ja asukoht aitavad müüa väga palju, kuigi aukohtade maine ajas muutub. Kunagi oli absoluutne hitt uus korter Lasnamäel, mitte Kajamaja arhailises puuküttega majas, siis maja Tiskres, mitte Pirita nõukaaegses keskkonnas. Nüüd on kuum Kalamaja ja Puki tee Pirital. Ka põlluelu on käinud lainetena. Mõned asjad muidugi jäävad, kuid isegi vanalinnalembus on kõikunud. Järelikult, edu tagab edu ehk õige trend ning alles siis infrastruktuur jms. Kuid kõik, mis on moes, ka läheb moest. Inimene on heitlikku loomuga ja otsib kogu aeg uut. 

Millist kasu saab sinu poliitilise kommunikatsiooni koolitusest kinnisvarasektori esindaja, nt kinnisvaraarendaja, maakler, hindaja, haldaja?

Äril ja poliitikal suurt vahet ma ei näe. Mõlemad otsivad ostuotsust - ka hääletamine on ostmine. Suurim kasu on mõjusa sõnumi koostamise juhised. Kuidas panna inimesi mõtlema nii, nagu meie tahame, et nad mõtleksid ning tegema seda, mida meie tahame, et nad teeksid. Eneseväljendusoskus, mis suudab panna inimesi oma käitumist ja eelistusi muutma, on vajalik igaühele, kes tahab midagi müüa. 

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474