• 21.05.17, 18:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kangur: kontroll võiks minna kindlustusele

Kui päästeamet vaatab üle eelkõige tuleohutusega seotud dokumente, võiks kinnisvara kohapealne tuleohutuse alane ülevaatus jääda kindlustusseltside hooleks, leiab Firetek OÜ direktor Georg Kangur.
Georg Kangur
  • Georg Kangur
  • Foto: Firetek
Tuleohutuskonverentsil 2017 tuletõrjevesikute ehk tuletõrjekappide vajalikkust selgitav Kangur rääkis konverentsieelses lühiintervjuus kinnisvarauudised.ee-le, kuidas ta hindab praegust olukorda hoonete tuleohutusega ja millega tuleks senisest oluliselt rohkem tegelda.
Sügavat muret tekitab päästeameti soov kõrvale hoida põhiprojektide läbivaatamisest ning ehituste vahepealsetest ülevaatustest. Päästeamet liigub seda teed mööda, et objektide tuleohutust hakatakse hindama reaalset kontrolli tegemata, ainult “paberite” pealt, kontrollides deklaratsioonide ja muude dokumentide korrektsust.
See tähendab, et meil ei ole tegelikult sõltumatut ametit, mis kontrollib tuleohutust ning kannab vastutust. Praegu on päästeameti autoriteet kinnisvaraomanike ja ehitajate seas vaieldamatu. Tuleohutusega seotud töid tehakse ainult selleks, et saada päästeameti inspektori heakskiit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigi roll on korraldada tuleohutusnõuete täitmist ning määrata tuleohutusnõuete kontrollimise eest vastutav amet. Kehtivatuleohutuse seaduse kohaselt teeb tuleohutuse kontrolli päästeamet. Juhul, kui päästeamet annab tuleohutuse kontrollis järgi, peab riik leidma mingi muu lahenduse, et inimeste tuleohutus oleks ikkagi tagatud.
Kui päästeameti ülesanded muutuvad, peaks riik seadust muutes delegeerima kontrolli kellelegi teisele, näiteks kindlustusseltsidele. Väga paljudes Euroopa Liidu riikides ning ka USAs ongi just kindlustusseltsid need institutsioonid, mis tuleohutuse kontrolli eest hoolt kannavad.
Kindlustusmaksed tuleks siduda kinnisvaraobjekti tuleohutuse tasemega. Vara tuleohutuse kontrolli võiks päästeameti inspektorite asemel teha vastavad kindlustusspetsialistid, kellest osa on tõenäoliselt endised päästeameti töötajad.
Lähtuvalt tuleohutuse seaduse nõuetest vastutab tuleohutuse eest kinnisvaraomanik. Seega tuleb tal kanda kõik tuleohutuse tagamise kulud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele