6. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kohus: kas on põhjust Reidi tee ehitust takistada?

Vaade ühele Reidi tee ristmikest.
Foto: Tallinna linnakantselei video
Reidi tee teise etapi ehitusloa tühistamiseks ei ole piisavat põhjust, otsustas Eesti rohelise liikumise kaebust arutanud Tallinna halduskohus.

Tallinna halduskohus jättis Tallinna linnaplaneerimise ameti antud ehitusloa tühistamata, teatas kohus.

21. aprillil ehitusloa saanud Reidi tee teine etapp kujutab endast 1,7 km pikkuse sõidutee ehitamist, mis algab Ahtri ja Jõe tänava ristmikult ning lõppeb Russalka monumendi juures Pirita tee ja Narva mnt ristmikul.

Skinest Arendus jaguneb Helen Lauri ja Oleg Ossinovski vahel võrdsetes osades. Ettevõtte ainus juhatuse liige on Maarika Piir, kes tegeleb Ossinovski kinnisvaraasjadega.

Alates aastast 2014 on Skinest Arendus perspektiivikaid kinnistuid kokku ostnud, et kinnisvara arendada. Kinnisturaamatu andmetel kuulub lisaks Tuukri 1b-le sellele firmale ka Madalmaa 1, Lüüsi 2 ja 4 ning kortermaja Falgi tee 6 // Toompuiestee 18. Kõik kinnistud asuvad Tallinna kesklinnas.

Skinest Arenduse bilansimaht ulatub üle 5 miljoni euro. Lühiajaline laen on võetud emafirmast ega kujuta ohtu arendusettevõtte jätkusuutlikkusele.

Kohus märkis otsuses, et ehitusloale esitatud kaebusega ei saa enam nõuda kehtivates üldplaneeringutes määratud tee asukoha muutmist. Kohus ei nõustunud kaebajate peamise väitega, et Tallinna linn oleks pidanud läbi viima uue keskkonnamõjude hindamise. Tegevusloa andjal oli 2007. aastal läbiviidud keskkonnamõjude hindamise ja mitmete hilisemate ekspertarvamuste põhjal piisavalt teavet otsustamaks, kas Reidi tee ehitamine on keskkonnamõjusid arvetades lubatav.

Kohus tugines sealjuures ka asjaolule, et keskkonnaamet, kui tee-ehitusest puudutatud kaitstavate parkide valitseja, andis ehitusloale oma kooskõlastuse.

Reidi tee esimest etappi, ehitust Ahtri ja Jõe tänava ristmikust kuni Pikksilma tänavani, keegi kohtus ei vaidlustanud.

Otsusele võib menetlusosaline esitada apellatsiooni hiljemalt 6. oktoobril 2017. Kaebajale antud esialgne õiguskaitse, mis peatas ehitusloa kehtivuse, lõppes kohtuotsuse tegemisega. Uue taotluse saab vajadusel esitada ringkonnakohtule.

Ehitushange juba käib

Tallinna kommunaalamet kuulutas juba 29. augustil välja riigihanke Reidi tee ehitamiseks. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 20. oktoober. Hankes on Reidi tee ehituse mõlemad etapid koos ja tööde kestus 460 päeva alates lepingu allkirjastamisest, teatas Raepress.

Reidi tee esimene etapp, mis kulgeb Jõe tänavast Pikksilma tänavani, sai heakskiidu eelmise aasta lõpul. Reidi tee teine etapp, mis kulgeb Pikksilma tänavast Russalka ristmikuni, sai linnaplaneerimise ametilt ehitusloa tänavu. 

1,7-kilomeetrine Reidi tee hakkab kulgema Jõe ja Ahtri tänava ristmikult läbi sadama-ala ja mööda rannaäärt Russalka ristmikuni. 2014–2020 transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt on Reidi tee ehituse abikõlbulikuks kogumaksumuseks 28,5 miljonit eurot, millest 85 protsenti kaetakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474