15. mai 2018
Jaga lugu:

Hansab: Tallinna Sadam sai unikaalse turvasüsteemi

Erineva mõõduga sõidukid õigele laevale pääsu ootamas.  Foto: Hansab

Hiljuti täies mahus tööle hakanud ja üle 10 miljoni euro maksma läinud Targa Sadama süsteem on maailmas unikaalne, rääkis Hansab Groupi innovatsioonijuht Priit Ivanov kinnisvarauudised.ee-le.

Küsimustele vastab Priit Ivanov.

Mida Hansab Targa Sadama väljatöötamiseks ja kasutuselevõtuks täpsemalt tegi?

Hansab osales Targa Sadama lahenduse konteptsiooni väljatöötamises, muutes protsesse efektiivsemaks ning automatiseerides sõidukite liikumise ja läbipääsusüsteemid. Meie poolt tuli eeltuvastuse kontseptsioon, mis võimaldab sõidukeid enne check-ini väravatesse jõudmist kontrollida ning juhtida neid juba ennetavalt sobivasse kioskisse.

Protsessi käigus tuvastatakse sõiduki esi- ja taganumber, kaalutakse ning mõõdetakse pikkust, laiust ja kõrgust. Näiteks kui kogumisalal on kahe erineva väljumisega laevade sõidukid, ei suunata neid lüüsis risti, vaid eeltuvastus hoolitseb selle eest, et sõiduk suunataks lähimasse check-ini, kust saab juba võimalikult otse edasi liikuda. See suurendab lüüsi läbilaskevõimet ning sõidukeid saab läbi lubada mitu tükki korraga.

Kui unikaalne kasutuselevõetud lahendus Eesti ja maailma mastaabis on?

Eestis välja töötatud Targa Sadama lahendus on unikaalne mitte ainult meie regioonis, vaid kogu maailmas. Seda just tänu oma mastaapsusele – me saame automatiseerida täielikult kogu sõidukite tuvastamise, juhtimise ning laadimise protsessid. Süsteemi erinevad osad, peaasjalikult seadmed, on globaalsetelt tipptegijatelt ning on kasutusel väga nõudlikes keskkondades ning projektides. Nende säärane kombineerimine reisisadama liiklusvoo automatiseerimiseks on unikaalne. Infoekraane, juhitavaid tõkkepuusid, numbrituvastust ja mõõtmist rakendatakse ka mujal, kuid jällegi sellises koosluses mitte.

Targa läbipääsusüsteemi väljaarenduse juures olid Tallinna Sadama partneriteks mitmed tuntud ettevõtted. Tarkvara töötas välja Nortal, seadmed tarnis Hansab, üldehitustööd tegi Lemmikäinen/YIT Eesti Infra ja liikluslahenduse projekteeris K-Projekt. Loe lähemalt kinnisvarauudised.ee-st.

Jaga lugu:
KINNISVARA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kinnisvarauudised igal nädalal enda postkasti.

Kinnisvara.ee toetajad:

Enimloetud
Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050eva.kiisler@aripaev.ee
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhituse ja kinnisvara konverentside korraldajaTel: 58 552 554sandra.malvik@aripaev.ee
Kristi Kool
Kristi KoolKinnisvarauudised.ee toimetajaTel: 53 003 098kristi.kool@aripaev.ee
Rivo Habakuk
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806rivo.habakuk@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt