• 14.06.18, 11:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordecon rekonstrueerib ja laiendab Tallinna Vanasadama D-terminali

Nordecon AS ja AS Tallinna Sadam allkirjastasid lepingu Vanasadamas (Lootsi 13/4) asuva D-terminali hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks. Ehitustöödega suureneb terminalihoone pindala üle kahe korra ning selle ehitusmaksumuseks on 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks. Uuenenud terminal valmib 2020. aasta maikuus.
Streamcity, Zaha Hadid - Vanasadama Masterplaan 2030
  • Streamcity, Zaha Hadid - Vanasadama Masterplaan 2030
„D-terminali olulisust Tallinna linnale on raske alahinnata ning mitmeid miljoneid reisijaid teenindava hoone kompleksne rekonstrueerimine ja laiendamine on meie jaoks tähtis töö,“ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma. „Kavandatud ehitustööde raames suureneb hoone pindala senise 7000 ruutmeetri pealt üle 16 000 ruutmeetrini. Terminali laiendusega otstarbe kaotavad galeriid lammutatakse ning uue funktsionaalsuse ja arhitektuurse kontseptsiooniga terminalis ehitatakse välja kaasaegsed tehnosüsteemid, ruumid ja fassaadid.“
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu selgitas, et olemasolev D-terminal oli projekteeritud teenindama 2,5 miljonit reisijat aastas, aga juba praegu läbib terminali üle kuue miljoni inimese. „Laevad on muutunud suuremaks ning sõiduplaanid tihedamaks, seetõttu on terminalis vaja üheaegselt teenindada mitmeid tuhandeid kliente. Laevafirmad on teinud suuri investeeringuid ja ka sadam peab nende arengutega kaasas käima, et pakkuda oma reisijatele paremat reisikogemust.“
Neljakorruselise (kolm põhikorrust + tehniline korrus) terminalihoone rekonstrueerimine sisaldab kütte, ventilatsiooni, jahutuse, veevarustuse, kanalisatsiooni, nõrkvoolu ja automaatika osa tööprojekti ning BIM (Building Information Modeling) teostusmudeli koostamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olemasolev terminal on terastaladega ja teraspostidega kolmekorruseline hoone, millel on õõnespaneelidest vahelaed ning kandvast profiilplekist katus. D-terminali laiendus on samuti kolmekorruseline ja tehnoruumi osas neljakorruseline hoone.
Terminalihoone laiendus rajatakse vaivundamentidel rostvärkidele. Vertikaalsed kandekonstruktsioonid moodustavad raudbetoonist seinad ja teraspostid, vahelaed on valdavalt õõnespaneelidest. Olemasoleva D-terminali rekonstrueeritavas osas on esimesel korrusel projekteeritud monoliitsed vahelaed, mis toetuvad terastaladele.
Valmivas D-terminalis on mugavad ja avarad ootealad reisijatele, kuhu on lisatud märkimisväärselt uusi istumisvõimalusi. Terminalis saab olema rohkem ruumi ka kohvikutele ja kaubandusele. Uute võimalustena lisanduvad lasteala ning nõudlikematele reisijatele eraldi lounge. D-terminali kasutavad laevafirma Tallink reisijad.
Faktid:
Korruste arv: 4 (kolm põhikorrust + tehniline korrus)
Reisijaid: üle 6 miljoni aastas
Hoone suletud brutopind: 16 107 m2
Hoone suletud ruumide pind: 13 890,9 m2

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Objekti lõpp: mai 2020
Garantiiperiood: 2 aastat
Ehitusmaksumus: 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks
D-terminali rekonstrueerimist kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Ärikvartali tööd valmivad etapiviisiliselt 2026. aasta alguseks ning täismahus suveks 2026 (Visuaal: HG Arhitektuur OÜ).
Uudised
  • 30.06.25, 13:45
EKE hakkab rajama Hipodroomile oma ärikvartalit
Ehitustöödega alustatakse kohe
Aadressil Saha tee 18 asub Maag Foodi peakontor (Foto: Maag Foods).
Uudised
  • 30.06.25, 10:20
Colliers ja What If aitavad toidutootjal luua Loo keskust
Titaniumi kinnisvaraportfelli haldur Siim Rosenthal osutab tõsistele ohukohtadele (Foto: Titanium).
Uudised
  • 02.07.25, 06:45
Jäik planeering läheb kalliks maksma ja peletab kinnisvarainvesteeringud
Vaata, mida büroode vakantsuse kasv toob kaasa omakorda
Uus võimalik muudatus ei tohiks mõjutada objektide kohapealset turvalisust. Hoone omanik või valdaja saab väga palju selleks ära teha, et tulekahjusid ennetada ja oma inimeste teadlikkust tõsta, kui signaal läheb päriselt tööle.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele