• 14.06.18, 11:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordecon rekonstrueerib ja laiendab Tallinna Vanasadama D-terminali

Nordecon AS ja AS Tallinna Sadam allkirjastasid lepingu Vanasadamas (Lootsi 13/4) asuva D-terminali hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks. Ehitustöödega suureneb terminalihoone pindala üle kahe korra ning selle ehitusmaksumuseks on 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks. Uuenenud terminal valmib 2020. aasta maikuus.
Streamcity, Zaha Hadid - Vanasadama Masterplaan 2030
  • Streamcity, Zaha Hadid - Vanasadama Masterplaan 2030
„D-terminali olulisust Tallinna linnale on raske alahinnata ning mitmeid miljoneid reisijaid teenindava hoone kompleksne rekonstrueerimine ja laiendamine on meie jaoks tähtis töö,“ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma. „Kavandatud ehitustööde raames suureneb hoone pindala senise 7000 ruutmeetri pealt üle 16 000 ruutmeetrini. Terminali laiendusega otstarbe kaotavad galeriid lammutatakse ning uue funktsionaalsuse ja arhitektuurse kontseptsiooniga terminalis ehitatakse välja kaasaegsed tehnosüsteemid, ruumid ja fassaadid.“
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu selgitas, et olemasolev D-terminal oli projekteeritud teenindama 2,5 miljonit reisijat aastas, aga juba praegu läbib terminali üle kuue miljoni inimese. „Laevad on muutunud suuremaks ning sõiduplaanid tihedamaks, seetõttu on terminalis vaja üheaegselt teenindada mitmeid tuhandeid kliente. Laevafirmad on teinud suuri investeeringuid ja ka sadam peab nende arengutega kaasas käima, et pakkuda oma reisijatele paremat reisikogemust.“
Neljakorruselise (kolm põhikorrust + tehniline korrus) terminalihoone rekonstrueerimine sisaldab kütte, ventilatsiooni, jahutuse, veevarustuse, kanalisatsiooni, nõrkvoolu ja automaatika osa tööprojekti ning BIM (Building Information Modeling) teostusmudeli koostamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olemasolev terminal on terastaladega ja teraspostidega kolmekorruseline hoone, millel on õõnespaneelidest vahelaed ning kandvast profiilplekist katus. D-terminali laiendus on samuti kolmekorruseline ja tehnoruumi osas neljakorruseline hoone.
Terminalihoone laiendus rajatakse vaivundamentidel rostvärkidele. Vertikaalsed kandekonstruktsioonid moodustavad raudbetoonist seinad ja teraspostid, vahelaed on valdavalt õõnespaneelidest. Olemasoleva D-terminali rekonstrueeritavas osas on esimesel korrusel projekteeritud monoliitsed vahelaed, mis toetuvad terastaladele.
Valmivas D-terminalis on mugavad ja avarad ootealad reisijatele, kuhu on lisatud märkimisväärselt uusi istumisvõimalusi. Terminalis saab olema rohkem ruumi ka kohvikutele ja kaubandusele. Uute võimalustena lisanduvad lasteala ning nõudlikematele reisijatele eraldi lounge. D-terminali kasutavad laevafirma Tallink reisijad.
Faktid:
Korruste arv: 4 (kolm põhikorrust + tehniline korrus)
Reisijaid: üle 6 miljoni aastas
Hoone suletud brutopind: 16 107 m2
Hoone suletud ruumide pind: 13 890,9 m2

Artikkel jätkub pärast reklaami

Objekti lõpp: mai 2020
Garantiiperiood: 2 aastat
Ehitusmaksumus: 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks
D-terminali rekonstrueerimist kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Kinnisvara PalgaTOP 30: kellelt kui suur palk
TOP
  • 29.10.25, 06:45
Kinnisvara PalgaTOP 30: kellelt kui suur palk
Arco Vara tegevjuht Kristina Mustonen seisab hiljuti  ettevõtte omandatud Lutheri kvartali taustal.  See Tallinna südalinna kroonijuveel hakkab mängima aiva olulisemat rolli.
Suur lugu
  • 22.10.25, 11:46
Turujagamine. Arendajad: need arendajad on edaspidi võitjad, need kaotajad
Turureha liigub armutult edasi. Kas ehitajate õnn jääb üürikeseks?
Remicon OÜ juhatuse liige Alex Roost jagab asjatundlikke näpunäiteid.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
A-energiaklassiga elamud on energiatõhusad, aga mitte alati kulutõhusad
A-klassi maja värsked korteriomanikud avastavad alles pärast sissekolimist, et kommunaalkulud võivad olla samasugused või isegi kõrgemad kui vanemates majades.
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Uudised
  • 24.10.25, 11:22
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Restate’ i kinnisvaraanalüü tik Julia Linde.
Uudised
  • 27.10.25, 11:11
Julia Linde: Kuidas kinnisvara tsüklit lugeda - ostja võimaluste aken on avatud
Vaata, milline on eluasemeturu mõistlik strateegia ja milla tasub üürihind lukustada.
Triple Net Capitali osanik Andres Urb rääkis Lutheri kvartali müügiplaanist juba märtsis. Nüüd on tehing tehtud ja Urbist koos teises osanikega saanud Arco Vara aktsionär.
Uudised
  • 27.10.25, 06:45
Lutheri kvartali müüjad said piraka tüki Arco Varast
Maakler: kui kinnisvaraportaalide monopol jätkub, siis läheb veel palju hullemaks
Arvamused
  • 27.10.25, 11:17
Maakler: kui kinnisvaraportaalide monopol jätkub, siis läheb veel palju hullemaks
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele