• 10.07.19, 21:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna linnapea pani peatänava pausile

Tallinna linnapea pani peatänava pausile
  • Foto: Andras Kralla
Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti juhtimisel otsustas linnavalitsus, et seni kavandatud Tallinna peatänava projekt lükkub edasi, kuna analüüsi järgi kahjustab projekt kõigi liiklejate huve. Arhitektide meelest toob see kaasa aga linnasüdamest võõrdumise.
Mihhail Kõlvarti sõnul on senise eskiisprojekti nõrk koht selles, et mitte ainult tavatransport ei hakka seisma ummikutes, vaid liiklusanalüüsi järgi ka ühistransport. "Võidutöö autorid on pakkunud välja terve rea ristmike lahendusi, mida ei saa kasutusele võtta ega aktsepteerida," ütles Kõlvart.
Linnapea sõnul saab alustada peatänava projekteerimisega siis, kui eelnevad ettevalmistusprojektid – sadama piirkonna trammiprojekt, Rävala puiestee pikendus ja Estonia puiestee tunnel –, on ehitus- või valmimiskäigus. "Linnaplaneerimise loogika järgi tuleks nendest kolmest eelmainitud projektist alustada ning nendega peab linn lähiaastatel tegelema hakkama," selgitas Kõlvart.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läbi saab vaid veerand liiklusest
K-Projekti läbi viidud liiklusmodelleering näitab, et praeguse kavandiga peatänav laseks läbi vaid veerandi tänasest liiklusest.
Tallinna Transpordiameti tellimusel uuringu läbi viinud K-Projekti juhataja Rein Annusveri sõnul oleks ka 25-protsendise läbilaskvuse teatud ristmikel ummikud.
„Hetkel on piirkonnas kolm suurt ristmikku, kus tekivad ummikud. Nendeks on Estonia puiestee, Vabaduse väljaku ja Pärnu maantee ristmik, kus ummikud on praegu juba pikad ning praeguse projekti puhul need ummikud ei kaogi. Teiseks Viru väljaku ristmik, kust jalakäijatel on pikk teeületus ning seetõttu tähendab see nii tavatranspordile kui ka ühistranspordile pikka ooteaega,“ selgitas Annusver. „Ühistranspordile on praegu kõige keerulisem Pronksi tänava, Jõe tänava ja Narva maantee ristmik, kus ühistranspordipeatus on ristmiku lähedal, mistõttu hakkab ühistransport kuhjuma. Praeguse peatänava projektlahenduse puhul kaasnevad mõjud, mis ei lahenda tänast olukorda.“
Tallinna Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa möönis tellitud uurimuse valguses, et paraku arhitektuurselt väga ilus töö osutus liiklustehniliselt selliseks, mis kahjustab kõigi liiklejate huve, kaasa arvatud jalakäijaid, ühistranspordi kasutajaid kui ka autoga liiklejaid. „Mõned lahendused osutusid ka ohtlikuks, kus jalakäija saab otsesema teeületuse, kuid ta viibib sõidukite ja ühistranspordiga samas liiklusruumis kauem, mis on kahtlemata ohtlikum,“ nentis Rüütelmaa.
Arhitektid soovitavad projektiga edasi minna
Erinevalt linnavalitsusest teatas Eesti Arhitektide Liit, et soovitab eelneva linnavalitsuse veetud peatänava projekti teostada, vastasel korral liiklusprobleemid süvenevad ja linnakodanik võõrdub oma linna südamest.
Liidu presidendi Katrin Koovi sõnul tähendaks projekti edasilükkamine sammu vastassuunas. "Kesklinn tuleks anda linnaelanikele tagasi ning sellele aitakski kaasa nutikas ja kaasaegne peatänava lahendus. Kesklinn peaks olema sihtkoht, mitte läbisõiduhoov," sõnas Koov.
Liit leiab, et edukalt läbiviidud peatänava konkursi tulemuseks on hea, kvaliteetne ja teostatav projekt. "Tuleb usaldada endiste linnajuhtide otsuseid ja valikud ning loodame, et uus linnapea ja uus linnaplaneerimise ameti juht ei lähe ajalukku peatänava peatamisega, vaid võtavad peatänava projekti oma auasjaks ning lähiaastate töö põhiliseks väljakutseks, mis loob Eesti pealinnale väärika ja eeskujuliku avaliku ruumi," ütles Koov pressiteates.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.

Hetkel kuum

LVM Kinnisvara tegevjuht Ingmar Saksing on juba aastaid eelistanud nö hoida käsi taignas - nii tajud olukorra reaalsust vahetult.
Uudised
  • 06.10.25, 06:45
Elukondlik üüriturg ägab ühe raske puuduse all
Üle 125-aastase ajalooga tööstuskvartalit arendatakse 15-minuti linna põhimõttel. (Visuaali autoriõigused: Endover).
Uudised
  • 09.10.25, 10:33
Galerii: Endover rajab Voltasse 2 kõrghoonet
Restate´i nõukogu liige Ardi Roosimaa näitab, millal ja milistel tingimustel tuleb büroohooned ümber ehitada.
Uudised
  • 08.10.25, 11:41
Roosimaa: kättesaadavus ei tähenda, et korter Toompeal peab maksma sama palju, kui Maardus
Muudaks büroohoonete otstarvet? Roosimaa: kui võrrelda vanemaid B ja C objekte ja uuemaid A klassi büroohooneid, siis võib juhtuda, et vanem objekt on isegi paindlikum. Poliitikud ja ametnikud - siin on Teile mitu mõttekohta!
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
Uudised
  • 10.10.25, 11:00
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
Selgus Tallinna uute kodude müügi esikolmik
Uudised
  • 07.10.25, 12:15
Selgus Tallinna uute kodude müügi esikolmik
Narva Vanalinna Lasteaed
TOP
  • 01.10.25, 06:30
Arhitektuuribüroode TOP 88: lipukirjaks on kasumlikkuse kasv
Vaata, kuidas Sinu konkurendil läks! Rivis käibed, kasumid ja omanikud.
SEB eraklientide divisjoni juht Sille Hallang.
Uudised
  • 07.10.25, 06:00
Senine kinnisvaraturu aktiivsus lähitulevikus Eestis ei jätku
Peamiste kodulaenuvõtjate arv vanuses 24-45 väheneb. Vaata, millal ja kui palju!
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.25, 17:12
Everaus Kinnisvara pakub investoritele 10% tootlusega võlakirju

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele