Kristi Kool • 30 jaanuar 2020

Vaba koosolekuruumi saab panna üüritulu teenima

Üha enam juhte kasutab võimalust viia koosolekud ettevõtte enda kontorist välja, et uus ümbrus saaks töötajate mõttetegevust ergutada ja inspireerida. Selle vajaduse tabas ära Idufirma MySpotit, kes pakub ettevõtetele võimalust koosolekuruumid kasutusvabadel päevadel välja üürida ja sellega lisatulu teenida.

Sisearhitektuuri- ja disainibüroo Ruutu 6 ruum torkab silma põneva ja inspireeriva keskkonnaga  Foto: ERLEND STAUB

MySpotit töötab lihtsa süsteemi järgi. Ühel pool on ettevõtted, kes annavad oma koosolekuruumid üürile. Teisel pool need, kes otsivad kohta, kus koosolek korraldada. Pooled viib kokku MySpotit veebiplatvorm. „Üürnikud on meie kliendid ja ruumide omanikud meie koostööpartnerid,“ selgitavad MySpotiti asutajad Hardi Kinnas ja Mikk Puurmann.

„Partnereid leida polnud raske,“ kinnitab Puurmann. Nii temal kui ka Hardi Kinnasel oli tugev üritusturunduse taust agentuuri Orangetime aegadest. „Me juba teadsime, mida turul pakutakse ja seepärast leidsime kohe ruumide üürileandjad. Kui algus oli juba tehtud, hakkas sõna levima ja inimesed avastasid meie teenuse ja veebiplatvormi päris ruttu. Nii et meie algus polnud keeruline, aga keeruline on leida häid ruume. Neid pole palju.“

Ideaalse koosolekuruumi välimääraja

Võib ju tunduda, et mis seal nii väga vaja: tuba ja laud, toolid ümber, ning saabki juba koosoleku maha pidada. Hardi Kinnase sõnul on selline arvamus üsna levinud, kuid üha enam on juhid mõistmas, et nõupidamise tulemuslikkus on selle toimumiskohaga tugevalt seotud. Pealegi peab ruumi, mida välja üüritakse, sobima erinevatele sihtgruppidele. „Hea ruum on paindlik, seda saab lihtsalt muuta kliendile sobivaks,“ selgitab Hardi Kinnas. „Seal saab laudu-toole erinevalt paigutada. Mõnikord tahaks inimesed oma ajurünnakut pidada hoopis põrandal istudes, niisiis tuleb mööbel kokku lükata.“

Tema sõnul on ideaalne koosolekuruum 60-100 ruutmeetrit, et seal saaks vabalt töötada ja seejuures ennast hästi tunda kuni 30 inimest.

„Tänapäevases koosolekuruumis peavad kindlasti olema aknad,“ lisab Puurmann. „8 ja pool aastat tagasi, kui alustasin üritusturundusega, oli kombeks aknad kinni katta, et kohalviibijate tähelepanu ei hajuks ning privaatsus oleks tagatud. Nüüd aga tahetakse päevavalgust, avatust.“

Väga tähtis on koosolekuruumi asukoht. Tallinna puhul on kindla peale nõudlust Ülemiste ärilinnaku ümbruses, Telliskivis ja loomulikult südalinnas.

Koosolekuruum MUST on Sisearhitektide Liidu 2019. a aastapreemia nominent ja üks MySpotiti populaarsemaid ruume  Foto: Tõnu Tunnel

Ideaalse koosolekuruumi juurde käib veel kiire internet, ekraan arvutist materjalide näitamiseks, kuid ka pabertahvel ning markerid. Kohviaparaat koos mõnusaks puhkepausiks vajaminevaga. „Kui sealt loetelust on kasvõi üks asi puudu, siis klient ei otsusta selle koha kasuks. Klient tahab täispaketti,“ toonitavad MySpotiti juhid üürnike nõudlikkust.

Vastutus ja garantii

Mikk Puurmann kinnitab, et MySpotit pole lihtsalt vahendusplatvorm. „Me seisame selle eest, et ruumi kohta antud lubadused ka kehtivad. Siin on meil suur osa. Partnerid, kes ruume peavad ja jagavad on ju väga erinevad. Nende juhitavad ettevõtted on erinevad ja sellest lähtuvalt on erinevad ka ruumid. Meie asi on klientidele arusaadavaks teha, mida on neil valida ja selle eest vastutada, mistõttu me nimetamegi ruumide pakkujaid oma koostööpartneriteks. Me anname neile ka tagasisidet kui midagi on puudu või midagi saaks teha paremini.“

Suhtlus partneritega ja uute ruumide ülevaatus käib samuti töö juurde. Kui mõni pakutav ruum ei sobi, siis pole mõtet seda MySpotiti lehele üles panna. „On juhuseid, kus me ütlemegi, et väga hea ruum, aga läbi meie ei hakka sinna kliendid tulema,“ lisab Hardi Kinnas, kelle sõnul pole idufirma eesmärk võimalik suur koostööpartnerite arv, vaid kindla taseme saavutamine ja hoidmine.

Bürood ilma koosolekuruumita

Töökultuuri muutudes, uute ettevõtlusvormide, kaugtöö ja ühistöötamiskeskuste ajastul muutub bürookinnisvara. „On neid ettevõtteid, kel koosolekute ruume endal enam polegi. Näiteks on firma nii jõuliselt kasvanud, et vaba pinda vajatakse uute inimeste töökohtadeks. Või polegi ettevõttel püsivat koosolekuruumi ja koosolekut peetakse üüripinnal. Ja järjest enam meie klientidest tahab lihtsalt aeg-ajalt omaenda büroost välja saada,“ kirjeldab erinevaid klienditüüpe Hardi Kinnas.

„Keskkonnavahetusel on positiivne mõju, sest see raputab inimesed rutiinist lahti. Ka töötaja saab aru – minnakse välja, järelikult on kavas oluline arutelu, kuhu tuleb rohkem panustada, sest seda teevad ka juht ja ettevõte,“ lisab Mikk Puurmann. „Ja seda ei peagi tegema pidevalt, kuid tähtsamad koosolekud, uusi ideid nõudvad ajurünnakud annavad võõras keskkonnas parema tulemuse.

Eesmärk saavutatakse kiiremini ja see kompenseerib täiel määral ka majaväliste koosolekute kulu,“ kinnitab ta.

Loe lisaks

100 000 eest investeeringuid

Noore idufirma idee kogub toetust. Aasta alguses tuli uudis, et MySpotit kaasas tootearenduseks ja uutele turgudele sisenemiseks 100 000 eurot ning investorite seas figureerivad sellised nimed nagu Martin Villig, Robert Kitt, Martin Otsa ja Mart Mere.

Loe lisaks

„Investoritega seoses teeb rõõmu, et lisaks ägedatele start-upi tegelastele tuli pea sama palju traditsioonilise majanduse ärijuhte. See on selge märk, et nad saavad aru meie tegevuse põhimõttest ja nende huvi kinnitas, et koosolekuruumide üürileandmisel-võtmisel on potentsiaali,“ räägib Kinnas. Ettevalmistamisel on juba ka järgmine rahastusring, sest lisaks Riia turule, kus MySpotit alustas 13. jaanuaril, on järgmisena sihiks Kopenhaagen. Et seal korralikult käima saada, on vaja toodet edasi arendada ning müügile ja turundusele panustada.

„Kui kinnisvarasektoris on huvilisi, kes meie ettevõtmisse usuvad, siis nad on oodatud ühendust võtma,“ julgustab Kinnas. „Saame abiks olla arendajatele büroohoonete kavandamisel. Me aitame kaardistada, kuhu millised ruumilahendused sobivad ja saame tuua sinna ka õige sihtrühma. Võib juhtuda, et võtame ise mingid pinnad üürile. Peaasi, et uutesse ägedatesse kontoritesse ei tekiks juurde tüüpilisi laud-keset-tuba koosolekuruume. Need ettevõtted, kes endale majast väljas koosolekuruumi otsivad, just põgenevad sellise lahenduse eest, nad tahavad midagi teistsugust. Me näeme siin ärikinnisvaraarenduse valdkonnas väga suurt potentsiaali.“

MySpotit on 2018. aastal loodud koosolekuruumide vahendusplatvorm. Platvormi omanikettevõte Spotit OÜ esimese tegutsemisaasta käive oli 3000 eurot, möödunud aastal on maksuametile deklareeritud 48 000 eurot käivet.

MySpotitil on üle 120 kliendi, kellest tuntumad on Transferwise, Veriff, Bolt, Helmes, Eesti Energia, Elisa ja Telia. Koosolekuruumide valikus on lisaks tavapärastele nõupidamisruumidele ka erilisemaid ruume – näiteks saab koosolekut pidada lennujaamas, peostuudios või veinibaaris.

13. jaanuaril alustas MySpotit koosolekupindade vahendamist Läti pealinnas Riias.

Jaga lugu:
Seotud lood
KINNISVARA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kinnisvarauudised igal nädalal enda postkasti.

Kinnisvara.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Rivo Habakuk
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806