13 veebruar 2017
Jaga lugu:

Kinnisvara ost kui sibula koorimine

Eco Advice tegevjuht Anton Nikitin  Foto: erakogu

Ei midagi uut siin taeva all. Lubage teha tavapäratu võrdlus – kinnisvaraturg, kinnisvarafirmad, kinnisvaraobjektid on sarnased sibulale, mille kohta öeldakse, et need on seest siiruviirulised, pealt kullakarvalised, selgitab Eco Advice tegevjuht Anton Nikitin.

Kas me näeme atraktiivse, emotsioone liigutava reklaamsõnumi taga ka tegelikku sisu ja oskame seda analüüsida selliselt, et me pärast ei pea pettuma?

Jätkame tavatut võrdlust põllumajandusega, kus väike-talupidaja kasvatab väga häid saadusi ning turustab neid sihtgrupile, kes talupidajat on märganud. Väiketootja mahekasvatatud ökosibul ei jõua suurte jaekaubanduskettide lettidele, aga kõik saavad aru, et toote kvaliteet annab paljudele suurtootjatele silmad ette.

Eks ole ju ka tõsi, „kes rohkem karjub“, seda rohkem märgatakse ja seda ka rohkem ostetakse, tarbitakse, valitakse – see on tänase maailma tavapära – olgu see poliitika, kaubandus, kinnisvara või meelelahutus. Nii ka meie kinnisvaraturul.

Hubaste ning privaatsete kinnisvaraobjektide arendaja Eco Advice on selles maailmas orienteeruma õppinud ning oma eripära tugevuseks voolinud. Iga-aastaselt arendatavate elamisühikute mahult oleme mitte suured, aga sisult seda tugevamad, pakkudes läbipaistvat ja kliendile orienteeritud teenindust ning kvaliteetseid objekte enamasti Kristiines ja Kadriorus. Tehtud töö tulem on kinnisvaras kõige suurem visiitkaart uute klientide kaasamisel.

Läbi aastate oleme oluliseks pidanud all kirjeldatud seisukohti, mida soovitame igal kinnisvaraga kokku puutuval inimesel märgata. Aga veelgi enam palume soovitusi järgida neil, kes ostavad kinnisvara uute valmivate objektide seast, olgu „suure“ või „väikese“ (eks suurused ole tõlgendatavad) arendaja käest.

Kogenud kinnisvaraarendaja soovitused

1. Küsi näha näidiskorterit või juba lõpetatud sama arendaja/ehitaja projekti külastamise võimalust –

         a. jälgi üldist viimistlustaset parketi, vannitoa plaatide, seinte, põrandaliistude juures – need detailid näitavad arendaja suhtumist projekti. Kuigi tööd on teinud ehitaja või tema alltöövõtja, on arendaja need tööd vastu võtnud, seega näitab üldine viimistlustase arendaja suhtumist;

         b. küsi näha dokumentatsiooni, mille annab ehitaja korteri üleandmisel ostjale kaasa – elektri-, ventilatsiooni- ja muud joonised, garantiidokumentatsioon ning hooldusjuhendid;

         c. kuidas on korraldatud maja haldamine ning milline on arendaja varasem kogemus haldusfirmaga – puudulik haldustööde korraldus hoone ekspluateerimisel halvendab oluliselt uue kodu ostmisega kaasnevat positiivset emotsiooni;

a. tehniline informatsioon

            i. mitu ruutmeetrit on korter;

            ii. kas korteri ruutmeetrid on koos rõduga või ilma;

            iii. kas koos panipaigaga või ilma;

            iv. milline on küttesüsteem ja maja energiaklass;

            v. laske endale selgitada ventilatsioonisüsteemi toimimist suvel ning talvel, see on aktuaalne korteri vastuvõtmisel;

            vi. kas majal on üldpanipaik näiteks lapsevankri ja rataste jaoks;

            vii. kuidas parkimine on lahendatud, kas igale korterile on tagatud parkimine notariaalse kasutuskorra või eraldi korteriomandiga, kas on parkimiskohad ka teie külalistele;

b. viimistluspaketid ja sisustus

            i. mida viimistluspaketid sisaldavad;

            ii. kas tuleb pakettide vahel valida või saab esitada oma soove;

            iii. kas müüja isekujundaja on ostjale abiks tasuta või raha eest;

            iv. kuidas toimub korteri muudatustööde eelarve koostamine ja kooskõlastamine ning muudatuste eest tasumine;

            v. kas arendajal on väljakujunenud sisustuspartnerid, kellelt saab soodsamaid pakkumisi;

c. juriidiline pool

            i. sõltuvalt ostuläbirääkimiste toimumise ajast, kas ehitusluba on ikka olemas või mis staadiumis on selle hankimine;

            ii. kas arendaja võtab selgesõnalise kohustuse saada hoonele ka kasutusluba.

2. Uuri arendaja ajalugu – vaata internetti, kui on probleeme, on need varem või hiljem ka avalikud;

3. Küsi ehitaja kohta –

         a. kas ehitaja on väljastanud teostusgarantii, et ehitaja viib ehitustööd lõpuni;

         b. kas ehitaja ja arendaja on leppinud kokku ehitus- ja viimistlustööde standardis, millele korter peab vastama;

         c. kas ehitaja ja arendaja on leppinud kokku garantiiaja pikkuse;

         d. kas ehitaja väljastab garantiiperioodi pangagarantii, et ehitaja lahendab ka garantiiga kaasnevaid muresid;

         f. kuidas toimub garantiiküsimuste lahendamine, kes ehitaja meeskonnast vastutab ja lahendab garantiiaja jooksul probleeme;

4. Küsi arenduse finantseerimise kohta

         a. milline pank on arenduse finantseerija – eraisikuna võid just seetõttu saada samast pangast soodsamate tingimustega kodulaenu,

         b. kuidas on lahendatud arendaja omafinantseering, nt jäid 2008. aastal mõned arendused lõpuni ehitamata just arendaja puuduliku omafinantseeringu tõttu;

         c. kas on võimalik saada ostetava korteri hindamisakti, mõned pangad soovivad enne kodulaenu väljastamise otsustamist hindamisakti ning arendaja võib selle hankida tasuta.

Eco Advice uued teenused koduostjale

Siinkohal on meil pakkuda parim lahendus selliste küsimuste ja detailse analüüsi tegemiseks. Kaasake endale appi Eco Advice spetsialist Kvaliteedi kontroll kodu vastuvõtmisel teenusega.

Samuti soovitame meid kaasata ostuläbirääkimistesse. Eluaseme vastuvõtmisel ehitajalt tekkivaid arusaamatusi ja probleeme saab vältida pöörates nendele tähelepanu juba müügilepingu sõlmimisel. Me oleme ise arendajad ja uusarenduste kinnisvara müüjad, meie spetsialist oskab rõhku panna just neile detailidele, mida ostjal on vaja teada.

Kokkuvõtteks. Pea iga suurem rahaline väljaminek on seotud paljude detailidega, millele esmapilgul tähelepanu pööramine on vähesest kogemusest tulenevalt keeruline. Seetõttu kaasake juba ostufaasis endale spetsialist abiks.

Jah, teile müüb korteri spetsialist, kes peab andma teile parimaid soovitusi, aga selleks, et lõpptulemus oleks maksimaalselt läbipaistev ja arusaadav kõigi jaoks, kaasake ka enda kõrvale õigeid küsimusi küsida oskav inimene nii kinnisvara ostmisel, kui ka ehitustööde vastuvõtmisel.

Kui sibulat lõigata märja noaga, ei hakka pisarad jooksma.

Jälgi Eco Advice tegemisi ka facebookis.

Jaga lugu:
KINNISVARA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kinnisvarauudised igal nädalal enda postkasti.

Kinnisvara.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050eva.kiisler@aripaev.ee
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhituse ja kinnisvara konverentside korraldajaTel: 58 552 554sandra.malvik@aripaev.ee
Kristi Kool
Kristi KoolKinnisvarauudised.ee toimetajaTel: 53 003 098kristi.kool@aripaev.ee
Rivo Habakuk
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806rivo.habakuk@aripaev.ee