• ST
  • 25.06.25, 10:39

4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse

Jaemüügis loob füüsiline ruum sageli aluse kogu kliendikogemusele. See mõjutab seda, kuidas inimesed poes liiguvad, kui kaua nad seal viibivad ja kui palju nad ka kulutavad. Ettevõtete jaoks on sisekujundus rohkem kui lihtsalt esteetika – see aitab kaasa ärieesmärkide saavutamisele. IKEA sisekujundusekspert jagab praktilisi näpunäiteid, kuidas läbimõeldud ruumilahendused parandavad poe funktsionaalsust ja klientide ostukogemust. Üheks hiljutiseks näiteks on Tallinna butiigi „Signature Tailoring“ sisekujundus.
4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse
„Koostöös äriklientidega näeme sageli, kuidas läbimõeldud sisekujunduslahendused võivad tõsta tavalise poe või teenindusala täiesti uuele tasemele, luues ainulaadse kliendikogemuse ja toeta des müügiprotsessi,” ütleb IKEA äriklientide sisekujundaja Heily Kaarna. Koos ettevõtja Aivar Jefremoviga jagab ta oma kogemusi sellest, kuidas sisekujunduse kaudu klientidele ostuelamust pakkuda.

1. Alusta ruumiplaneeringust

Eduka sisekujunduse aluseks on läbimõeldud ruumiplaneering. „Jaga ruum loogilisteks tsoonideks, mis järgivad kliendi loomulikku liikumist. Loo intuitiivsed liikumisteed ja anna igale alale selge funktsioon. Toodete esitlemisel mõjub läbimõeldud valik palju paremini kui liiga tihe väljapanek,” soovitab IKEA sisekujundaja.
Ta lisab, et kaupluste omanikud toovad projektidesse väärtuslikku sisendit oma brändi ja visiooni osas. „Kui need teadmised on olemas, saab IKEA äriklientide (B2B) meeskond aidata visiooni ellu viia oma oskustega sisekujunduse, ruumiplaneerimise, mustrite ja toodete esitluse valdkonnas,” selgitab Kaarna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Meie ruum pakkus oma erilise planeeringuga palju võimalusi, kuid sobiva mööblipaigutuse leidmine, mis toetaks inimeste loomulikku liikumist, vajas professionaalset lähenemist,“ jagab Aivar Jefremov. „IKEA meeskond muutis need võimalused praktilisteks lahendusteks, luues nutika sisustuslahenduse, mis võimaldab klientidel rahulikult ja mugavalt liikuda. Projekt viidi ellu väga oskuslikult.“

2. Loo pilkupüüdvad alad

Sisekujundaja sõnul algab visuaalselt atraktiivsete alade loomine ühe või kahe fookusala määramisest. Samuti on oluline toodete valik ja nende asukoht.
„Kui ettevõtted teevad ruumiplaneeringut ise, tehakse sageli vigu, mida oleks võimalik vältida. Näiteks paigutatakse tooted liiga tihedalt või liiga hajutatult, jättes ruumi tühjaks. Oluline on paigutada tooted nii, et need köidaksid külastajate pilku kohe, kui nad poodi sisenevad. Spetsialistide abi tagab, et tooted on kutsuvalt ja lihtsasti ligipääsetavalt esitletud.”
Lisaks rõhutab sisekujundaja kontrasti (värv, valgus, materjal) olulisust, et juhtida külastajate tähelepanu. Näiteks loodi butiigis esiletõstetud ala tumbadega, mis on ühtlasi hubane konsultatsiooniala. IKEA sisekujundaja Heily Kaarna valis kiviimitatsiooniga teenindusleti, mis tõmbab samuti tähelepanu ning toimib poe keskse müügialana. „Need elemendid loovad ruumile struktuuri ja loomulikke pause kliendi ostuteekonnas,” lisab ta.

3. Kasuta brändi toetavaid materjale ja värve

Materjalide ja värvide valikul soovitab Kaarna kasutada 3–5 põhivärvitooni, mis sobituvad nii brändi identiteedi kui ka tootevalikuga. Teadlikult valitud materjalid ja pinnad aitavad kaasa ettevõtte igapäevasele töökorraldusele ning loovad professionaalse mulje.
Näiteks „Signature Tailoring“ butiigi värvilahenduses (hall, pruun, roheline ja valge) oli eesmärk luua elegantne, ajatu ja tasakaalustatud interjöör, mis peegeldab meeste ülikondade butiigi iseloomu. Omanik soovis ruumi, mis oleks samaaegselt elegantne, professionaalne ja kutsuv.
„Seda silmas pidades valisime mööbli materjalideks naha, klaasi ja tumehalli värvi, mis rõhutavad butiigi soliidset ja ajatult elegantset iseloomu, säilitades samal ajal taskukohasuse,“ ütleb Kaarna.
Ta lisab, et ka mattpindade kasutamine oli teadlik valik, et luua rahulik ja tasakaalustatud üldilme, mis ei konkureeri toodetega, vaid pigem toetab neid. IKEA meeskond aitab ettevõtetel teha praktilisi ja ilusaid valikuid – näiteks valida materjalid, mida on lihtne hooldada.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

4. Loo klientidele hubane ostuelamus

Kliendi mugavus on rõivaäris eriti oluline, eeskätt proovikabiinides. Kliendid ootavad poelt hubast ja meeldivat tunnet. Sisekujundaja rõhutab, et selle loomine algab õigetest tekstiilidest ja hästi planeeritud valgustusest. Samuti on oluline mugav konsultatsiooniala.
„Pehmete vaipade ja kardinate kombineerimine kihilise valgustusega loob hubase atmosfääri, kus klientidel on mugav olla ja nad soovivad seal kauem viibida. See aitab kaasa ka kiirustamisvaba õhkkonna loomisele, mida tänapäeval väga hinnatakse,” selgitab sisekujundaja.
„Mugavus on eriti oluline ka proovimisel – klient peab end tundma hästi ja turvaliselt, sest see mõjutab tema ostukogemust ja lõplikku otsust,“ lisab rõivapoe omanik.
Tasuta sisekujundusteenus ettevõtetele
IKEA ärikliendiosakond pakub ettevõtetele sisekujunduse terviklahendust – alates planeerimisest kuni mööbli paigalduseni. IKEA sisekujundajad aitavad leida igale ettevõttele sobiva sisustuslahenduse, mis arvestab nii funktsionaalsust, esteetikat kui ka äriruumi vajadusi. Teenus sobib kontoritele, kauplustele, kohvikutele, hotellidele, üürikorteritele ja paljudele teistele äripindadele.
Sisekujundusteenus on ettevõtetele tasuta, kui vähemalt 70% mööblist ja aksessuaaridest tellitakse IKEA valikust. Rohkem infot leiab IKEA äriklientide kodulehelt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
2
  • ST
Sisuturundus
  • 02.06.25, 17:21
Kinnisvaraekspert: nutikad sisustuslahendused võivad tõsta uue korteri väärtust
3
Suur lugu
  • 18.06.25, 11:26
Vaevast vabaks: büroopindade segmendis on alanud uus trend
Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Asjaosaline - vaata, et Sa uuest trendist maha ei jää!
4
Intervjuu
  • 20.06.25, 06:45
Tulevikus on noori koduostjad vähem kui varem
Värske EKFL-i esimees näitab, mis hakkab täpsemalt edasi juhtuma. Tal on 3 soovitust arendajale ja 3 soovitust ostjale!
5
Uudised
  • 20.06.25, 11:36
Invego ja Reterra panid 14- miljonilisele Läti arendusele nurgakivi
Läti - see on Eesti arendajate uus suur trend! GALERII: vaata, mis seal toimus ja kes seal olid!
6
Uudised
  • 20.06.25, 09:55
Bigbanki võlakirjad märgiti priskelt üle 4 korra

Viimased uudised

Uudised
  • 25.06.25, 12:00
SEB: kodulaenude intresside langus ootab esimest julget
Uudised
  • 25.06.25, 11:24
Baltikumi jaeinvestorid märkisid Summus Capitali võlakirju 25,7 miljoni euro väärtuses
LHV Panga võlakirjaturu juht Silver Kalmus: Summus Capitali võlakirjaemissiooni võib pidada suureks eduks – tegemist on selle aasta suurima Baltikumi avaliku võlakirjapakkumisega kinnisvarasektoris.
Uudised
  • 25.06.25, 10:58
Valitsus kiitis planeerimisseaduse muudatused heaks
Uudised
  • 25.06.25, 10:50
Tartu kiitis Siuru detailplaneeringu heaks
  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 10:39
4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse
Uudised
  • 25.06.25, 10:13
Konkreetne märk, et korteriturg on juba taastumisfaasis
Uudised
  • 25.06.25, 09:57
Äripindade ülepakkumine toob kaasa need 5 tagajärge
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!

Hetkel kuum

Restate´i nõukogu liige Ardi Roosimaa vaatab olukorrale küpselt, ent avatult.
Suur lugu
  • 18.06.25, 11:26
Vaevast vabaks: büroopindade segmendis on alanud uus trend
Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Asjaosaline - vaata, et Sa uuest trendist maha ei jää!
Eesti Kinnisvarafirmade Liidu (EKFL) esimees ja AS Liven nõukogu juhatuse esimees Andres Aavik võtab kinnisvarasektoris toimuva pulkadeks lahti.
Intervjuu
  • 20.06.25, 06:45
Tulevikus on noori koduostjad vähem kui varem
Värske EKFL-i esimees näitab, mis hakkab täpsemalt edasi juhtuma. Tal on 3 soovitust arendajale ja 3 soovitust ostjale!
US Real Estate’i müügiosakonna juht Olari Vokk (Foto: US Real Estate).
Uudised
  • 17.06.25, 15:26
US Real Estate’i müügiosakonda asus juhtima Olari Vokk
Landen kinnisvara tegevjuht Sten Uritam.
Uudised
  • 18.06.25, 06:45
Kompaktsus kui uus normaalsus: kas eluasemeturg enam vastab ostjate ootustele?
Ehitustrusti Sikupilli kodude ala õhuvaade ( allikas:  https://geoportaal.maaamet.ee , Ehitustrust).
Uudised
  • 18.06.25, 10:05
Ehitustrusti arenduse arhitektuurivõistlusele laekus 6 tööd
Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Kinnisvara24 portaali tegevjuht Urmas Uibomäe (Foto: Kinnisvara24).
Arvamused
  • 18.06.25, 09:52
Käibemaksutõus mõjutab enam tulevaste uusarenduste hinda
Käibemaksuga või ilma? Aasta algusest muutus mõiste “uus eluase”
Koplipere ärilaod valmivad septembris 2025. Foto: Millerhawk
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele