2. november 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

If kindlustus: kahjude vältimiseks tuleb autole kiiresti talverehvid alla panna

Maha sadanud lume ja tekkinud libeduse tõttu peaksid autojuhid, kes veel talverehve autole alla pole pannud, seda kiiresti tegema ja vältima suverehvidega sõitmist, seisab If Eesti Kindlustuse teates.

"Meie praktika ja statistika näitab, et esimese libedaga seoses kasvab liiklusõnnetuste arv hüppeliselt, kuid esimeste libedatega seotud õnnetusi oleks olnud üle poole võrra vähem, kui autod ja autojuhid oleks olnud valmis libeda tulekuks," ütles If Eesti Kindlustuse kahjukäsitlusosakonna juht Erik Mägi.

Kolmapäeval maha sadanud lumi ja öine külm ilm tekitas libeduse nii linnades kui maanteedel, eriti ohtlikud on väiksemad teed ja õuealad.

If Eesti Kindlustus soovitab külmade ilmade ja musta jää ohu tõttu kahjude ennetamiseks neil, kes sõidavad autoga palju või kes alustavad sõite varahommikul, suverehvid talverehvide vastu vahetada esimeste seas, samas tuleks eelistada naastudeta talverehve, sest need on keskkonnasõbralikumad.

"Kui isegi ei ole kohe võimalik rehve vahetada, siis tuleb oma sõidustiil ja kiirus kohandada

teeoludele vastavaks," lausus Mägi. "Soovitav on eessõitjaga hoida tavapärasest suuremat pikivahet. Ühtlasi tuleb arvestada asjaoluga, et kaasliiklejatel võivad juba olla naast- või lamellrehvid, mis muudavad sõiduki peatumisteekonna suverehvidega sõidukiga võrreldes märgatavalt lühemaks."

Talverehve tuleb detsembri algusest veebruari lõpuni kasutada kõigil sõiduautodel, samuti veoautodel, mille registrimass on kuni 3,5 tonni ja haagistel, mille registrimass on 0,75-3,5 tonni.

Naastudega talverehve tohib Eestis kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini. Kohustuslik on talverehvide kasutamine 1. detsembrist kuni veebruari lõpuni. Naastudeta talverehve võib kasutada kogu aasta vältel.

Mägi soovitab inimestel kasutada pigem naastudeta talverehve, sest need on palju keskkonnasõbralikumad kui naastrehvid. "On teada, et naastudeta lamellrehvi omadused vastavad peaaegu täielikult naelrehvi omadele, peale ühe olulise erinevuse - nimelt jääl peab naelrehv paremini kui lamellrehv," lausus ta.Talverehvidel peab olema märgistus M+S, MS, M.S. või M S ning mustri jääksügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit. Naastrehvidega sõitmise korral peavad need olema paigaldatud kõigil ratastel. Rehvi purunemise korral võib kasutada varurattana harilikku rehvi.

Kahjuennetus on If Eesti Kindlustuse üks olulisimaid prioriteete. Selle aasta veebruarist tegutseb ka Ifi Turvafond, mille raames toetatakse kahjuennetusliku iseloomuga ja turvalisust edendavaid projekte.

Enim maksab If Eesti Kindlustus kaskokindlustuse juhtumite puhul välja just liiklusõnnetuse kahjusid. Näiteks 2005. aastal hüvitas If 5943 liiklusõnnetusega seotud kaskojuhtumit summas 170,5 miljonit krooni.

2006. aasta esimese üheksa kuuga hüvitas If Eesti Kindlustus 426,4 miljonit krooni ulatuses kahjusid, kokku 20 888 juhtumi eest.

If Eesti Kindlustus on finantsinspektsiooni andmetel 37protsendise turuosaga Eesti suurim varakindlustusselts, kellel on üle 200 000 kliendi.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474