Aasta algusest on keelatud põlevkiviõli
transport meritsi. Kuna enamus põlevkiviõlist läheb eksporti just seda teed
mööda, on õli väljavedu praegu võimatu, kirjutas majandusleht Delovõje
Vedomosti.
Rahvusvaheline konventsioon, mis reguleerib merereostuse küsimusi laevadelt (MARPOL), hakkas Eestis kehtima käesoleva aasta algusest. Kuna sellist mõistet nagu põlevkiviõli laias maailmas ei tunta, siis pole seda mainitud ka konventsioonis ja nii ei võigi põlevkiviõli meritsi transportida.
Teate põlevkiviõli väljaveo keelu kohta mereteid pidi said Eesti sadamad veeteede ametilt eelmise nädala lõpus. See pani õlitootjad raskesse seisu, kuna mahuteid õli hoidmiseks ei ole ja kogu toodang läheb enamuses otse tankeritele.
Suurima õlitootja VKG üks direktoritest Nikolai Petrovitš ütles, et väljaveokeeld tuli tema ettevõttele täieliku ootamatusena. Sama kinnitasid ka Kivõili Keemiatööstuse ja Narva õlitehase juhid. „Tanker on tulemas juba 25. jaanuariks,” ütles Petrovitš, „ma ei saa teda peatada, aga ka täis laadida ei saa.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kolm Eesti õlitehast toodavad aastas ca 400 000 tonni põlevkiviõli, millest kolmveerand läks ekspordiks. Rahas arvestatuna on summa, mille Eesti ettevõtted ekspordikeelu tõttu kaotavad, umbes miljard krooni.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.