Iga kord, kui mobiiltelefoni omanik saadab
SMSi, maksab ta selle eest mobiilsidefirmale, kirjutas Tarbija 24. Taani
analüütiku Torben Rune arvestuste kohaselt ei tähenda SMSide saatmine, kui
arvestada sõnumite eest küsitud hinda, firmale tegelikult mingeid
väljaminekuid.
Taanlased saadavad majandusportaali EPN andmetel aastas ligi 10 miljardit SMSi, mis keskmiselt teeb iga taanlase kohta 2000 sõnumit aastas.
Arvestades SMSide hindu, mis sidefirmad selle eest saavad, toob see firmadele väga suurt tulu. Seega võib Rune sõnul õigustatult küsida, kui palju kulusid nõuab sms-ide saatmine firmale.
Arvutusi tehes leidis Rune, et põhimõtteliselt mitte mingeid kulusid. Tema sõnul maksab ühe sõnumi saatmine mobiilifirmale vaid 1/22 sellest, mis maksab üks sekund telefoniga kõnelemist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Taani mobiilsidefirmad TCD ja Sonofon ei nõustunud aga sugugi Runega ning pidasid tehtud arvutusi ja võrdlusi imelikuks, sest ei näita tegelikku olukorda ega arvesta paljusid olulilisi kulusid, näiteks kas või mobiilimastidesse ja 3G võrgu arendusse.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.