• 21.06.07, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurepärastel energiaallikatel on kole kallis hind

USA teadlased viitavad puuviljasuhkrule fruktoosile kui ülitõhusale autokütuse allikale, kuid entusiasmi kahandab selle ja teiste uudsete kütuste tootmise kordades kõrgem hind, kajastas BBC.
Fruktoosist toodetud kütuses on energiat palju enam kui etanoolis, edastas ajakiri Nature. Wisconsin-Madisoni ülikooli teadlaste väitel sisaldab fruktoosist toodetud kütus dimetüülfuraan 40% rohkem energiat kui etanool, ei ole nii kergelt aurustuv ega muutliku koostisega. Fruktoosi saab kas otse taimedest ja viljadest, kasvõi apelsinist, või glükoosist.
Toidukraami kütuseks töötlemise kriitikute väitel tõstab see toiduainete hinda, kui farmerid lähevad üle tulusamale kütusetooraine tootmisele. Poliitikute retoorikas on fossiilsetele alternatiivsete kütuste kasutuselevõtt samal ajal kõrges hinnas.
Briti uurijate väitel on juba olemas tehnoloogia biodiisli saamiseks mitte ainult palmiõlist, vaid paljudest tooraineist, nagu puit, umbrohi ja pruugitud kilekotid. "Biomassi vedeldamise" protsessi edendajate sõnul võiks kuue aasta pärast sellest allikast katta 30% brittide diislivajadusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Briti rahvusliku mittetoiduviljade keskuse esindaja Jeremy Tomkinsoni sõnul võiks biokütuse uus põlvkond peale autode katta veel paljusid kütusevajadusi. "Mõju ühiskonnale oleks märksa suurem kui lihtsalt mingi kütuse "ökoloogilise jalajälje" vähendamine kümnendiku võrra nagu praegu." rääkis ta. "Kujutage ette New Yorki minevat lennukit samuti sel kütusel töötamas!"
Uudse tehnoloogiaga tootmisvõimsuste arendamist hinnatakse praegustest biokütuse tootmise ettevõtetest kümme korda kallimaks.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.05.25, 11:31
Sisekujundaja soovitab: mida kontori sisutamisel kindlasti arvesse võtta?
Ettevõtte kasv, äristrateegia muutused ja töötajate kasvavad ootused esitavad kontorite sisustamisele aina uusi väljakutseid. Paraku ei suuda paljud ettevõtted nende muutustega sammu pidada. Sageli ei märgata, et kontor ei toeta enam seda, kuidas inimesed tegelikult töötavad. Sisekujundajad näevad seda iga päev – ruumid justkui toimivad, aga nende tegelik potentsiaal jääb kasutamata. Just selle lisaväärtuse leidmine ongi see, millega sisekujundajad ettevõtteid toetada saavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele