Viru Poja arendaja sõnul eeldasid nad, et
Eesti Vabariigi seadused ja kohtuotsused kehtivad ka Tallinna linnavalitsusele.
Pontos OY Eesti tegevdirektori Yrjö Vanhaneni sõnul kuulis
ta linnavalitsuse otsusest Viru Pojale ehituluba mitte anda meedia
vahendusel ning ei ole saanud otsuse ning selle põhjenduse kohta mitte mingit
lisainfot.
"Muinsuskaitse nõudmised olid sisse kirjutatud juba Viru väljaku arendamise arhitektuurikonkursi tingimustes, kus olid kirjas hoone lubatud kõrgus ja maht. Žüriis, kes praeguse Viru keskuse ehitise koos Viru Pojaga välja valis, osalesid nii linnavalitsus kui muinsuskaitse. Mõlemad asutused on kõigepealt andnud Viru Poja suuruse ja kõrguse tingimused, seejärel valinud välja lahenduse ja lõpuks kinnitanud selle lahenduse sobivuse oma allkirjaga, " ütles Vanhanen ning lisas, et ainult mis kindel, et Tallinna linnavalitsuse endi kehtestatud reeglid ja allkirjad tegelikult ei kehti.
"Viru Kompleksi arendus on aga väga hoiatavaks näiteks kõikidele välisinvestoritele. Arendajatena oleme täitnud kõiki Eesti Vabariigi seadusi, kuid seadustest pole kinni pidanud linnavalitsus. Kui linnavalitsus elab täielikul väljaspool seadusi, siis on olukord arendajatele päris hull, " teatab Vanhanen.
Tema arvates baseerub Eesti majanduse kiire areng suuresti välisinvesteeringutel ning on veendunud, et praeguses situatsioonis, kus majandust on ootamas jahenemine, tuleks ka linnavalitsusel läbi mõtelda, kas nad on ka edaspidi välisinvesteeringutest huvitatud.
"Kes aga leiavad, et need välisinvesteeringud ja kiired arengud võiks pigem olemata olla, võiksid mõnda aega jalutada Lasnamäel või Põhja-Tallinnas ehk nendes piirkondades, mis on praegu suurematest investeeringutest kõrvale jäänud. Või kõrvutada mõtteis praegust maaalust bussiterminali kunagise Viru väljakuga," soovitab Vanhanen, lisades, et Tallinna linn on siiski jätkuvatest investeeringutest huvitatud.
Tema teada, ei vasta tõele väide nagu võiks Viru Poeg olla vanalinna UNESCO maailmapärandist väljajäämise põhjuseks. "Tegu on olnud Tallinna linnavalitsuse poolse tõlgendusega. Väga tabavalt on linnavalitsuse käitumist arvustanud pärast eksperdi külaskäiku Kaarel Tarand Sirbis, leides, et kui poliitilise võitluse tööriistaks on valeväide, tasub alati küsida, milliseid tõelisi motiive selle vale abil varjatakse, " tõstatab Pontos OY Eesti tegevdirektor küsimuse.
"Tööd teevad linnaametnikud, täites rodu pabereid. Maksumaksja raha eest käiakse kohut ja ollakse valmis samast rahakotist ka trahve maksma. Selle asemel, et tagada Tallinna jätkuv areng ja meelitada ligi investeeringuid näib praeguste otsuste valguses Tallinna linnavalitsus tegevat kõik, et rahavood siit eemale juhtida, " iseloomustab Yrjö Vanhanen Tallinna linnavalitsuse käitumist.
"Olen täiesti nõus väitega, et olukord Tallinnas on alates 1999. aastat muutunud. Kuid olukord on muutunud ka võrreldes 2005. aastaga kui Viru juurdeehitus valimiskampaaniate ette rakendati. Mustast klaasist hotell teisel pool Viru ringi hakkab juba valmis saama ja mustast klaasist kaksiktornid kõrguvad üle Tallinna. Viru ringil kunagise Pedagoogikaülikooli hoone asemele on kerkimas 7korruseline hoone. Kuid Amigo välikohviku kohale plaanitav 19x 20 meetrise põhjapindalaga hoone näib Tallinna Linnavalitsuses endiselt kirgi kütvat, " ei suuda Vanhnanen Viru hotelli juurdeehituse erilisust linna silmes mõista.
Tallinna linnavalitsus teatas täna, et kavatseb Viru väljak 4 kinnistule ehituskeelu kehtestada ning teha linnavolikogule ettepaneku Viru väljaku detailplaneering Viru hotelli juurdeehituse osas kehtetuks tunnistada.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.