The Arabian Business vahendas, et Kuveidi
riiklik lennukompanii Jazeera Airways ja Oman Air on viimased, kes õhureisi
aegsete mobiilikõnede võimaldamisest teatavad.
Möödunud kuul tõi Dubais asuv firma Emirates turule maailma esimese teenuse, mis laseb lennu ajal mobiilikõnesid võtta ning mitmed lennukompaniid on seejärel teatanud, et kavatsevad tihedas konkurentsis püsimiseks mobiilikõnesid lubada.
Jazeera avaldas esmaspäeval, et juurutab lennureisiaegset mobiilsidet võimaldava tehnilise lahenduse juba sel aastal. Oman Air lubas teisipäeval, et võtab sarnase süsteemi kasutusele 2009.
Nii Jazeera kui Oman Air valisid tehnilise külje pealt oma partneriks Airbusi tütarfirma OnAir. Võrreldes Jazeeraga kavatseb Oman Air lisaks telefonikõnede, SMSide ja e-kirjadele võimaldada ka lennuaegset ligipääsu internetti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
OnAiri tehnoloogiline lahendus laseb lennukist üheaegselt helistada kuni 12 inimesel. Kui aga vaja, lülitab lennukipersonal kogu süsteemi välja või blokeerib mobiilikõned.
Emiratesi tehniline süsteem kannab AeroMobile'i nime. Teadaolevalt leidis esimene õhureisi ajal registreeritud mobiilikõne aset 30 000 jala kõrgusel, kui Emirates Airbus A340-300 oli teel Dubaist Casablancasse.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.