Estivo vanemkonsultant Eimar Jõgisu sõnul
on spetsiaalse kiirkäivitusega reservjaama hind nii umbmäärane, et võimalikult
soodast tehingut saada.
Jõgisu sõnul seisab ehitatav elektrijaam seni reservis, kuni midagi juhtub, näiteks mõni muu jaam ei tööta korralikult ja tootmine ei vasta tarbimisele ja sagedus langeb. Põhivõrgu arvutuste kohaselt on seda umbes 200 tundi aastas.
Põhivõrk tellis Estivolt uuringu, et selgitada välja sobiv jaama tüüp, koht ja tarnija. „Meie juurde tulles oli neil eeltöö juba tehtud. Üks tingimus, mille pärast gaasiturbiin valiti oli, see et see peab 10 minutiga käivituma. Soojuselektrijaama käivitumine 12 tunnine protsess,“ selgitas ta.
Koha valikul kaaluti mitmeid võimalusi. „Alternatiivid oli Balti soojusjaam ja kaheksa suurt alajaama. Irus oli üks suur pluss kõrgsurve gaasi olemasolu. Ka on see tööstuspiirkond, kuhu jaam sobib ja sinna on vedelkütust lihtne transportida,“ põhjendas ta valikut.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jaam võiks minna maksma 700 miljonit kuni miljard krooni. „Ei saa väga kitsaid piire panna, sest tahame, et tootjad pakuksid ikka võimalikult soodsat tehingut. Kuid kuna tegu on mitmeaastase projektiga, siis metallihinnad kasvad ja ei saa ka seda poolt piirata,“ selgitas ta.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.