• 01.08.08, 08:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müügiinimeste palgad hakkavad kokku kuivama

Jahtuv majandus ja kokkukuivavad müüginumbrid löövad auke projektipõhiselt töötavate ja müügiga tegelevate inimeste rahakotti, kelle palganumber on otseses sõltuvuses oma tööga firmale toodud kasumist.
Paljudel teenindus- ja müügisektoris töötavatel inimestel moodustab tulemustasu või müügitulemuste pealt saadav boonus väga olulise osa palgast. Viimased kuud pole majanduse õitsenguaegadel vägagi kopsakaid summasid teeninud müügiinimestel aga suurt põhjust rõõmustamiseks.
Kuigi müügiinimesed ei taha ise sellel teemal leheveergudel sõna võtta, kinnitavad CV-Online'i müügikonsultandid oma klientidelt saadud tagasiside põhjal, et müügiinimeste tulemustasu osa palgast on vähenenud, kuna ostetakse vähem tooteid-teenuseid.
„See puudutab kõiki alasid, kus ei ole tegemist esmatarbekaupadega, millest loobuda ei saa. Sisetarbimisest rääkides tuleb langus igal pool,“ nentis reklaamkingituste müügiga tegeleva Fifaa AS juhatuse esimees Lauri Lillevars. Reklaamkingituste müüginumbrid on otseses sõltuvuses ettevõtete turundustegevusega. Väga suur osa neist on kokkuhoiurežiimile läinud ning oma turunduseelarvekraanid kõvasti koomale keeranud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Siiani pole keegi veel väga tugevalt põrutada saanud,“ ütles Lillevars müügiinimeste palgast rääkides ja lisas, et parema pildi olukorrast toob sügis, mil reklaamkingituste turul kõrghooaeg läbi saab. Varasematel aastatel 20-30 protsendilise käibetõusuga harjunud Fifaa on sel aastal pidanud leppima paigalseisuga. Kui sügis müügi sellest punasest joonest alla poole kisub, tuleb Lillevare sõnul ringi vaadata ka töötajate palgatingimused, sest headest müügiinimestest firma ilma jääda ei taha.
Säästuturundus sunnib püksirihma pingutama ka reklaamiagentuure. AGE McCann tegevjuht Janar Toomesso sõnul on firma teise poolaasta plaane kokku pannes fakti ees, et sõltuvalt valdkonnast tuleb 10 – 30 protsendi jagu kokkuhoiuvõimalusi leida, kuna kliendid tellivad kampaaniad plaanitust väiksemas mahus või jätavad hoopis ära.
„Meil on õnneks palju suurkliente ja kui mõni projekt paljudest ära kukub, pole see katastroof,“ märkis Toomesso. Keerulisemas olukorras on aga väiksemad agentuurid, kelle jaoks võib paari-kolme kliendi kaotamine tähendada nii projektijuhtide kokku kuivavaid tasusid kui ka likviidsusprobleeme palga maksmisel.
Samasse toiduahelasse kuuluvad ka trükikojad, kelle müüginumbrite põhiosa moodustavad reklaamtrükised. „Meie oleme nagu kingsepad – teeme nii palju, kui tellimusi tuleb,“ sõnas trükikoja Iloprint tegevdirektor Rain Kaarma, ja neid on sellel aastal tulnud vähem kui varem. Personaalsete palganumbrite kallale minekust on trükikoda pääsenud, kuna müügimeeskond on väiksemaks jäänud.
Müügiinimeste arvu vähendamine firmas ongi ettevõtjate sõnul üks tõenäolisematest lahendustest, kuna vaevalt ükski hea müügispetsialist senisest väiksema palgaga lepib.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Ärikvartali tööd valmivad etapiviisiliselt 2026. aasta alguseks ning täismahus suveks 2026 (Visuaal: HG Arhitektuur OÜ).
Uudised
  • 30.06.25, 13:45
EKE hakkab rajama Hipodroomile oma ärikvartalit
Ehitustöödega alustatakse kohe
Eesti Arhitektide Liidu president Aet Ader ja Reterra Estate tegevjuht Reigo Randmets (Fotod: Raul Mee ja Andras Kralla).
Uudised
  • 26.06.25, 13:00
Omavalitsustel puudub linnaruumi arendamiseks visioon
Ader: linn ei peaks andma maad ära kopikate eest
Aadressil Saha tee 18 asub Maag Foodi peakontor (Foto: Maag Foods).
Uudised
  • 30.06.25, 10:20
Colliers ja What If aitavad toidutootjal luua Loo keskust
Uus võimalik muudatus ei tohiks mõjutada objektide kohapealset turvalisust. Hoone omanik või valdaja saab väga palju selleks ära teha, et tulekahjusid ennetada ja oma inimeste teadlikkust tõsta, kui signaal läheb päriselt tööle.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele