• 06.08.08, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Streik toob palgatõusu

Viimased aastad on olnud Saksamaal eriti streigirohked ja lõppu veel ei paista. Statistika näitab, et suur osa streikidest toob töötajatele palgatõusu.
Öelgu pessimistid mida tahes, Saksa majandusel on viimastel aastatel läinud üsna hästi. Järelikult on mõtet streikida, sest kui mitte praegu raha ja paremaid töötingimusi välja pressida, siis millal veel?
Kevadel väntas ligi kuu aega terve Berliin tööle ja kooli jalgratastega või tegi kilomeetritepikkusi jalgsimatku, kuna streikisid metroo-, trammi- ja bussijuhid. Keset suve, koolivaheaegade ja puhkuste ajal streikis Lufthansa.
Kui Eestis hilines äsjase Tallinki hoiatusstreigi tõttu vaid viis laeva, siis Saksa suurima lennufirma rohkem kui tuhande lennu ärajäämine tekitas kaose, mille tagajärgi annab klattida mitu nädalat pärast streigi lõppu. Streikijaid oli iga päev 5000 ringis. Rahaline kahju Lufthansale oli mitukümmend miljonit eurot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisijad küll kannatasid rikutud reisiplaanide tõttu, aga niipalju kui tavakodanikud said sõna teleuudistes, leidis enamik, et palgatõusunõue on õigustatud ja streikijate peale ei olnud keegi pahane.
Isegi Pekingisse lendav olümpiameeskond ei teinud numbrit sellest, et toitlustajate streigi tõttu neil lennukis oma võileibu süüa tuli.
Kired lõid lõõmama alles pärast seda, kui kõmuleht Bild nuhkis välja, et streiki korraldava ametiühingu Ver.di juht Frank Bsirske koos naisega oli lennanud Lufthansaga viieks nädalaks Lõunamere äärde puhkama. Seda veel esimeses klassis, ja vähemalt 10 000eurose pileti eest ei maksnud ametiühinguboss Bildi andmetel ise sentigi.
Ja kuigi Lufthansa järelevalvenõukogu liikmena on Bsirskel tasuta lennuks ametlikult täielik õigus, oli olukord streigi taustal sedavõrd piinlik, et Bsirske andis kiiruga teada, et maksab lennu tagantjärele omast taskust ikkagi kinni. Hea nimi töörahva õiguste eest võitlejal sai aga määritud.
Lufthansa viimaste aastate kasum ja tööliste rahakotti rõhuv hinnatõus pani Ver.di nõudma ligi 10% palgatõusu.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.11.25, 13:30
Kestlikkus kui investeering: kuidas Neutra ja LÄVI tõstavad Eesti arenduse standardeid
„Neutra jaoks on jätkusuutlik kinnisvaraarendus olnud algusest peale põhimõtteline väärtus, mitte lihtsalt turutrend,“ tunnistab Neutra Grupi juht Kenneth Karpov. Seepärast lähtub Neutra kinnisvara arendades rahvusvaheliselt tunnustatud BREEAM-i ja LEED-i sertifikatsioonide nõuetest, et nende uute hoonete keskkonnamõju, energiakasutust ja sisekeskkonna kvaliteet vastaks kaasaja nõuetele.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.25, 10:08
Parmeti uued väljakutsed: aina keerukamad fassaadiprojektid ja targemad lahendused
2
Uudised
  • 05.12.25, 11:33
Efteni juht tegi ülevaate kõige riskantsematest võlakirjadest. "Võlakirjainvestor peabki ainult riskidele keskenduma"
Vaata, mis on ohukoht aastal 2026
3
Suur lugu
  • 03.12.25, 14:11
Paisuvas ülepakkumises eluasemeturul hinnad tõusevad? Pilt kisub vastupidi järsult
Erkki Raasuke kinnisvaraarendajate suure tootlusega võlakirjadest: “Kui keegi tahab Vene ruletti mängida või lihtsalt vaadata tikuga, kas paagis on bensiini, siis andke tuld.” Eesti turul on veel üks tõsine pitser.
4
Uudised
  • 01.12.25, 12:52
Marko Kull müüs ülehektarilise elamuarenduse maha
5
Uudised
  • 05.12.25, 10:31
2 galeriid: Scandium pani Mustamäe megaarenduse 15-miljonilisele hoonele nurgakivi
Vaata, mis seal toimus ja mis sinna tuleb!
6
Uudised
  • 05.12.25, 11:37
Maa- ja ruumiameti peadirektor: äkki ei pea praeguses julgeolekuolukorras reeglid nii paindumatud olema?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele