Töötajate palgakärpesse seitsme portsendi
võrra tuleks suhtuda kaheti, ütles Lääne-Virumaa autotranspordifirma ASi Lajos
omanik Einar Vallbaum.
„Praeguses raskes majanduslikus olukorras oleks selline võimalus ettevõtjale hea, kuid töötaja seisukohast vägagi ebameeldiv,“ rääkis Vallbaum. „Sest eks ju ka töötajal on laenud ja liisingud kaelas.“
Vallbaumi andmeil on neil 40 autot ja praegu pole nad autojuhtide ega kontoritöötajate palka vähendanud. „Kardan siiski, et palka tuleb 10-15 protsenti kärpida, sest vedude maht on üha vähenemas,“ ütles Vallbaum ja lisas, et näiteks olmekaupade vedu on vähenenud kuni 80 protsenti ja tsemendi- ning betoonivedu vähemalt kolmandiku võrra. Lajosi suuremad kliendid on AS Kunda Nordic Tsement ja AS Rakvere Lihakombinaat.
Vallbaumi kinnitusel on nende firmasse tööletahtjaid palju, kuid nad ei plaani kedagi juurde võtta ega ka kedagi olemasolevatest töötajatest ära ajada. „Kui tuleks uus töötaja palgata, siis kindlasti samal palgatasemel, millel oli lahkunud töötaja,“ lausus Vallbaum.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Justiitsminister Rein Lang on hämmeldunud poliitikute reaktsiooni üle justiitsministeeriumi ettepanekutele selle kohta, kuidas reaalselt realiseerida eelseisev eelarvekärbe.
Einar Vallbaum
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.