9. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tee-ehitajad: lepingutega fikseeritut riigieelarve muutma ei kipu

Kui leping mingiks suureks tee-ehituse objektiks on sõlmitud, siis vaevalt selle arvelt hakatakse üritama midagi riigieelarvest kokku hoida, kommenteeris Kukruse-Jõhvi teelõigu üks ehitajaist, ASi Talter juhataja Sven Pertens.

Täna riigikogus kolmandal lugemisel oleva 2010. aasta riigieelarve seaduse eelnõus on kirjas suurimad summad konkreetsetele objektidele just teede ehituse vallas.

Näiteks on Pärnu ümbersõidu ehitamiseks järgmisel aastal ette nähtud 370 miljonit krooni, Väo-Maardu teelõigule samuti 370 miljonit, järgmise aasta oktoobris valmiva Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitamiseks 339,7 miljonit, septembris valmiva Mäo möödasõidule 295,3 miljonit krooni ja uue projekti, Jõhvi liiklussõlme rajamiseks sada miljonit krooni.

Pärnu ümbersõidu projekti kahe esimese etapi osas lepingud sõlminud ASi Koger & Partnerid nõukogu esimees Andres Koger ütles, et kui ehituslepingud on sõlmitud, siis on need summad lõplikud nagu aamen kirikus.

"Arvan, et kuna need summad, mis on lepingus fikseeritud, on väga selgelt teada, siis saab neid lihtsamalt eelarvestada," ütles ta. "Nende objektide puhul, mille osas lepinguid pole veel sõlmitud, on ilmselt konkreetset summat keerulisem eelarvesse kirjutada," lisas ta.

Koger & Partnerid peab koos Läti tee-ehitusfirmaga SIA Binders lõpetama Pärnu ümbersõidu esimese etapi ehk Ehitajate tee ehitamise sügiseks 2011, Pärnu ümbersõidu teist etappi ehk läänepoolset ühendusteed ehitab Koger & Partnerid ise ja see peab valmima tuleva aasta septembris.

Esimese etapi lepinguline maksumus on 247,7 miljonit krooni ja teise etapi maksumus ligi 86 miljonit. Ehitiste maksumusest 80 protsenti tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Maanteeamet kinnitas Äripäevale saadetud kirjas, et riigieelarve kajastab ühe aasta summasid, objektid on aga mitmeaastased ning nende eelarved on lepinguga fikseeritud. "Objekti kogusumma etapiviisiline kokkupanemine on puhtalt finantspoliitiline küsimus," edastas amet.

"Näiteks Jõhvi liiklussõlme puhul on tööd kavandatud teostada kahe aasta jooksul: tuleval aastal saja miljoni krooni ulatuses ja 2011. aastal 172 miljoni eest," teatas maanteeamet.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474