• 14.01.10, 15:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas kaubanduses töötajate vargusi vältida?

Rimi ketis aitab varguseid kontrolli all hoida tõhus järelkontroll ning teisalt on tööpuudus pannud inimesi oma töökohta paremini hoidma, rääkis Äripäevale Rimi Eesti Food järelevalveosakonna juht Gunnar Krivun.
„Vähemal või suuremal määral leidub ebaausaid töötajaid kõikides ettevõtetes. Ühest küljest on meil kindel ja tõhus järelkontroll ning teisest küljest tööpuuduse kasvu tingimustes hoiavad töötajad palju tugevamalt oma töökohast kinni,“ ütles Krivun. Tema sõnul on parimaks lahenduseks töötajate vähemaks varastamiseks ettevõtte sisekultuur ja ühtselt toimiv meeskond.
Videovalve annab järelevalveosakonna juhi sõnul võimaluse erapooletult toimunud sündmusi analüüsida. „Analüüsi käigus kogutakse infot erinevatest allikatest ning võrreldakse neid. Kogu olemasoleva info analüüsi käigus selgitatakse välja sündmuse tegelikud asjaolud,“ selgitas ta lisades, et igast juhtumist õpitakse midagi uut juurde.  
Kõiki vargusi iseloomustab Krivuni sõnul see, et varastatakse seda, mida on parajasti võimalik varastada. Süüdlase leidmisel on karm aga õiglane poliitika- kõik vargad antakse politseile üle ja nõutakse neilt kogu tekitatud kahju välja, vajadusel ka kohtu kaudu. Varaste politseile üleandmine teenib ka eesmärki, et kõik teave saaks fikseeritud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turvafirma roll kaubandusettevõttes Rimi näitel on ebaausate töötajate avastamisel väike, märkis Krivun. „Turvafirma mehitatud valveteenuse ülesanne seisneb peamiselt kokku lepitud kontrolltegevuste tegemises. Kui kontroll on tõhus, siis vahele jäämise kartuses seda viisi töötajad varguseks ei kasuta,“ rääkis Krivun. Tema sõnul aitab turvafirma palkamine poodi peamiselt väliseid vargaid eemal hoida.
„Turvafirma turvateenusel ja ettevõtte sisekontrolli ja järelevalve korraldamisel on erinevad eesmärgid. Eesmärkide erinevusest tulenevalt on ettevõttel mõistlik need tegevused lahus hoida,“ rääkis Rimi järelevalveosakonna juht ning lisas, et siseturvalisuse ja järelevalve tagamine on ettevõtte enda korraldada.
Rimi kogemus on see, et kõik vargused algavad väikestest asjadest. „Süües kasvab isu ning on vaid aja küsimus, kui varas juba olulise kahju tekitamisega vahele jääb,“ lisas ta ning rõhutas, et kui töötaja varastab teadlikult ei ole vahet varastatud asjade rahalisel väärtusel, sest vargus on vargus.
Tänane Äripäev kirjutas pikalt kuidas töötajate vagusi vältida transpordi- ja logistikaga tegelevates ettevõtetes. Seda saad lugeda SIIT! Sisenemiseks vajaliku päevapileti saad osta SIIN!
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.06.25, 11:17
Professionaalne kinnisvarahooldus ja avariiteenus lasevad keskenduda sellele, mis on päriselt oluline
Üks suurimaid väljakutseid, millega korteriühistud ja ettevõtted tihti kokku puutuvad, on hoonete tehnosüsteemide järjepidev hooldamine. Hoonetes on sageli väga palju erinevaid ning vajalikke süsteeme – küttesüsteemid, ventilatsioon, vesi ja kanalisatsioon –, mille kõikide regulaarne kontrollimine, hooldamine ja parendamine on tõrgete vältimiseks äärmiselt oluline.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele