Alates 5. märtsist muutus eriloaga ümarmaterjali vedu ettevõtetele taskukohasemaks, kuna eritasu arvestatakse nüüd vedaja deklareeritud veokordade järgi.
Pikaajalise eriloa väljastamisel arvestatakse eritasu vedaja deklareeritud veokordade arvu järgi, teatas Eesti Metsatööstuse Liidu tegevjuht Ott Otsmann. Kui veokordade arvu pole võimalik täpselt deklareerida, lähtutakse ümarpuidu arvestuslikust eriveo sagedusest ehk üks vedu päevas varasema kahe arvestusliku veo asemel.
Muudeti ka tasumäärasid raskekaalulise eriveo eest. 52 tonnise veoki, mille teljekoormus ei ületa lubatut, eriluba maksab nüüd senise 500 krooni asemel 250 krooni veo kohta.
Sisuliselt tähendavad need kaks muudatust vedajale seda, et kui ta pikemaks perioodiks luba taotleb ja veokordade arvu täpselt ei deklareeri, tuleb varasema 1000 krooni asemel maksta nüüd 250 krooni päevas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegu on Eestis kehtestatud veostele täismassi piirang 44 tonni, mida talveperioodil, kui ööpäeva keskmine temperatuur on kahe nädala jooksul olnud alla miinus 8 kraadi, võib erilubadega suurendada kuni 52 tonnini.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.