Läbi aegade riigi kalleimast laevatellimusest, 518miljonilisest projektist pidid suu puhtaks pühkima Eesti laevaehitusfirmad, sest enamikule käis riigihanke tingimus üle jõu.
Suurim neist, BLRT Grupp tegi aga taktikalise vea, saates konkureerima oma Leedu tütarfirma üksinda.
"Eesti laevaehitusettevõtetele ei antud isegi võimalust sellest hankest osa võtta," pidas SRC Group ASi suuromanik Hannes Lilp silmas riigihanke nõuet, et pakkuja kolme viimase aasta majandusaasta netokäive pidi olema igal majandusaastal vähemalt 500 miljonit krooni.
"Kusjuures seda hanget kuulutati mitu korda välja ja esimene kord oli käibenõue üle poole väiksem," lisas ta. Lilpi kinnitusel võtsid nad algul samuti hankedokumendid välja ja kaalusid tõsiselt osavõttu, ent olid sunnitud ülejõu käiva nõude tõttu loobuma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe pikemalt homsest Äripäevast.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.