• 03.05.11, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia infosüsteemis esineb käivitamisel häireid

Esimest korda ligi poole miljoni kliendi elektrinäite vastu võtvas Eesti Energia infosüsteemis tekib aprilli lõpul - mai algul paratamatult häireid, mida tarkvaratarnijaga kahasse jooksvalt lahendatakse, rääkis Eesti Energia jaeäri ärisüsteemide juht Margus Simson.
Järgnevad Margus Simsoni vastused Äripäeva küsimustele. 
Kuidas olete rahul kliendiinfosüsteemi ehk uue näitude teatamise süsteemi käivitumisega?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuele süsteemile üleminek kestab veel paar kuud, mistõttu olime valmis selleks, et esimestel näitude teatamise perioodidel võib tekkida häireid. Seda eriti aprilli lõpus - mai alguses, kui Eesti Energia infosüsteem võtab esimest korda vastu ligi poole miljoni kliendi näidud.
Näiteid koormusest. Meie süsteemid peavad lisaks kõikidele muudele samaaegsetele tööülesannetele suutma vastu võtta igas sekundis 1,5 arvesti näitu. Tipphetkedel on meie e-teeninduses korraga 900 klienti, mis on Eesti kontekstis märkimisväärselt suur number. Sellele lisanduvad ligi 1000 majasisest kasutajat. Pühapäeval, 1. mail külastas meie e-teenindust 40 000 klienti ning tänane (2. mai - toim) kasutatavus on olnud veel poolteist korda suurem.
Mõistame, et igasugused häired ja tõrked on ebameeldivad klientide jaoks ja palume vabandust ebamugavuste pärast. Kinnitan, et Eesti Energia suhtub kõikidesse tõrgetesse tõsiselt ja oleme pühendunud lahenduste leidmisele. Kõik tänased probleemid on lahendatavad süsteemide sissetöötamisega.
Kuuldavasti on selles süsteemis ilmnenud tõrkeid. Kui palju on tõrkeid olnud ja mis laadi need tõrked on?
Erinevaid väiksemaid mõneminutilisi tõrkeid esineb igapäevaselt ja neid lahendatakse jooksvalt süsteemide seadistamisega. Täna tajusid kliendid tugevamalt e-teeninduses tekkinud häireid. Keskkonna kasutamine oli häirivalt aeglane ca 2,5 tundi alates kella 9.45st kuni 12.30ni. Praeguseks on iseteeninduses tehtud rida muudatusi ning pärastlõunal on süsteem töötanud stabiilselt. Kui ülekoormuse tõttu ei saa klient e-teenindusse sisse, on meie soovitus mõne aja pärast uuesti proovida.
Kas tõrgete tekkimisel võib olla mingi süü ka näiteks Oraclel, millelt ostsite suurema osa vajalikust platvormist sisse? Kuidas suhtute sellesse, et Olle Tischler, kliendiinfosüsteemi põhivastutaja Oracle Eesti filiaalis on kõige olulisemal ajal puhkusele läinud (info pärineb Oracle sekretärilt - toim)?
Eelkõige on meie partneriks rahvusvaheline Oracle'i meeskond, nende spetsialistid on meil pidevalt majas ja abiks nii süsteemide arendamisel kui ka tõrgete lahendamisel.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Ärikvartali tööd valmivad etapiviisiliselt 2026. aasta alguseks ning täismahus suveks 2026 (Visuaal: HG Arhitektuur OÜ).
Uudised
  • 30.06.25, 13:45
EKE hakkab rajama Hipodroomile oma ärikvartalit
Ehitustöödega alustatakse kohe
Eesti Arhitektide Liidu president Aet Ader ja Reterra Estate tegevjuht Reigo Randmets (Fotod: Raul Mee ja Andras Kralla).
Uudised
  • 26.06.25, 13:00
Omavalitsustel puudub linnaruumi arendamiseks visioon
Ader: linn ei peaks andma maad ära kopikate eest
Aadressil Saha tee 18 asub Maag Foodi peakontor (Foto: Maag Foods).
Uudised
  • 30.06.25, 10:20
Colliers ja What If aitavad toidutootjal luua Loo keskust
Uus võimalik muudatus ei tohiks mõjutada objektide kohapealset turvalisust. Hoone omanik või valdaja saab väga palju selleks ära teha, et tulekahjusid ennetada ja oma inimeste teadlikkust tõsta, kui signaal läheb päriselt tööle.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele