• 16.01.12, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Test: autode tegelik kütusekulu lubatust 25–50% suurem

Autode tegelik kütusekulu võib olla reklaamitust 25–50% suurem, vahendab whatcar.ee Saksa ajakirja Auto Bild testi.
Auto Bildi koostatud edetabelist selgus, et neljal autol erineb reaalne kütusekulu tootja lubatust 50 protsenti ja rohkemgi. Need on Opel Ampera ePionier Edition (1,6 liitri asemel 5,2 liitrit sajale kilomeetrile), Toyota Prius Plug-In (2,6 asemel 4,1 liitrit), Audi A6 3.0 TDI DPF multitronic (5,1 asemel 7,8 liitrit) ja Lexus CT 200h (3,8 asemel 5,7 liitrit).
Nimelt annab Opel 1,6-liitrise keskmise kütusekulu kuni sajakilomeetrise sõidu puhul. Ent seda vahemaad aitab suures osas läbida akudesse salvestatud energia. Edasi saavad akud tühjaks ning "elektri"-Opel hakkab liikuma bensiini abil nagu auto muistegi.
Ametliku kütusekulu mõõtmine toimub euroliidu direktiivi 80/1268/EWG järgi. Et kõiki autosid võrreldavates tingimustes katsetada, mõõdetakse kütusekulu mitte teedel-tänavatel, vaid stendil. Mõõtmine kestab 19 minutit ja 40 sekundit. Imiteeritakse linna- ja maanteesõitu. Kiirendused ja kiirused on täpselt ette antud, nii näiteks tuleb paigalt 50 kilomeetrini tunnis jõuda 26 sekundiga. Igale käiguvahetusele jäetakse kaks sekundit. Ka ei tunne katseseadmes töötav auto tuult, vihma ega pakast. Ruumi temperatuur peab olema 20 ja 30 Celsiuse kraadi vahel ning õhuniiskuse ja -rõhu vahemikud on samuti ette antud.
Saksa ajakiri Auto Bild katsetab autosid oma reeglite järgi, mis oluliselt ei erine ühegi teise tõsiseltvõetava autoväljaande metoodikast. Kütusekulu mõõdetakse 155kilomeetrisel kindlaksmääratud teekonnal, millest 40 kilomeetrit on linna-, 61 maantee- ja 54 kiirteesõitu. Sõidetakse erksalt, kuid mitte sportlikult. Kiirteest läbitakse 20 kilomeetrit täisgaasiga, ülejäänud osa aga püsiva kiirusega 120 km/h. Enne katse algust täidetakse kütusepaak viimse võimaluseni. Sama korratakse katse järel saamaks teada, kui palju kütust kulus.
Auto Bild vaatas oma testide tulemused läbi ja leidis sada autot, kelle puhul tegelik kütusekulu tehase öeldust kõige enam erineb. Ülekulu jäi vahemikku 25,4–225%.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:50
Pesa on igas mõttes kaasaegne turvakodu
Millega ja miks paistab silma Tallinna Laste Turvakeskuse uus hoone Tondil, sellest räägivad maja autorid, Kontsept Arhitektuuribüroo arhitekt/partnerid Kaidi Põder ja Margo Koppel, büroo Sirkel & Mall arhitekt Marit Aripmann ja hoone tellinud Tallinna Linnavaraameti arhitekt Katre Jõgeva.

Hetkel kuum

Arco Vara juhatuse liige Kristina Mustonen osutab investorite huvi kasvamise võimalusele.
Uudised
  • 05.02.25, 06:00
Riigiarhitekt, arendajatel ja arhitektidel on Sulle kindlad soovitused
SUUR LUGU. Karm kriitika ja 3 konkreetset ning õpetlikku soovitust turuosalistelt
Selgus uute kodude müügi pingerida
Uudised
  • 05.02.25, 09:26
Selgus uute kodude müügi pingerida
Raha tahab tuulutamist, see paneb rattad käima.
Uudised
  • 31.01.25, 13:20
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: miljoniklubi kasvas
Numbrid on kõnekad ja võrdluspilt suisa paradoksaalselt reljeefne
Walless vandeadvokaat Angela Kase.
Uudised
  • 07.02.25, 11:34
Koduostulepingutesse hiilivad ostjale kahjulikud tingimused
Ohukohad. Hoiatavad näited. Lahendused, mida järgida.
Erainvestor Gundo Roosve ja LHV Pensionifondide Kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim.
Saated
  • 06.02.25, 13:00
Investorid lahkavad ärikinnisvara: parimad ostukohad on alles ees
Pane tähele - investorid jagavad investeerimissoovitusi
Jüri Tehnopargis asuv Capitalica Depot36 ärihoone valmis viis aastat tagasi.
Uudised
  • 05.02.25, 10:30
1Partner hakkab haldama Leedu kinnisvarafondi vara
Kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark.
Uudised
  • 04.02.25, 11:22
Tallinna korteritehingute hinnad on tehingustruktuuri nägu
Vaata graafikut, kuidas on tehingutestruktuur muutunud aastatel 2023-2024
Pesa kuju tingisid krundi suurus, turvakeskuse ruumivajadused ning traumapõhise arhitektuuri põhimõtted.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:50
Pesa on igas mõttes kaasaegne turvakodu

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele