Autode tegelik kütusekulu võib olla reklaamitust 25–50% suurem, vahendab whatcar.ee Saksa ajakirja Auto Bild testi.
Auto Bildi koostatud edetabelist selgus, et neljal autol erineb reaalne kütusekulu tootja lubatust 50 protsenti ja rohkemgi. Need on Opel Ampera ePionier Edition (1,6 liitri asemel 5,2 liitrit sajale kilomeetrile), Toyota Prius Plug-In (2,6 asemel 4,1 liitrit), Audi A6 3.0 TDI DPF multitronic (5,1 asemel 7,8 liitrit) ja Lexus CT 200h (3,8 asemel 5,7 liitrit).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nimelt annab Opel 1,6-liitrise keskmise kütusekulu kuni sajakilomeetrise sõidu puhul. Ent seda vahemaad aitab suures osas läbida akudesse salvestatud energia. Edasi saavad akud tühjaks ning "elektri"-Opel hakkab liikuma bensiini abil nagu auto muistegi.
Ametliku kütusekulu mõõtmine toimub euroliidu direktiivi 80/1268/EWG järgi. Et kõiki autosid võrreldavates tingimustes katsetada, mõõdetakse kütusekulu mitte teedel-tänavatel, vaid stendil. Mõõtmine kestab 19 minutit ja 40 sekundit. Imiteeritakse linna- ja maanteesõitu. Kiirendused ja kiirused on täpselt ette antud, nii näiteks tuleb paigalt 50 kilomeetrini tunnis jõuda 26 sekundiga. Igale käiguvahetusele jäetakse kaks sekundit. Ka ei tunne katseseadmes töötav auto tuult, vihma ega pakast. Ruumi temperatuur peab olema 20 ja 30 Celsiuse kraadi vahel ning õhuniiskuse ja -rõhu vahemikud on samuti ette antud.
Saksa ajakiri Auto Bild katsetab autosid oma reeglite järgi, mis oluliselt ei erine ühegi teise tõsiseltvõetava autoväljaande metoodikast. Kütusekulu mõõdetakse 155kilomeetrisel kindlaksmääratud teekonnal, millest 40 kilomeetrit on linna-, 61 maantee- ja 54 kiirteesõitu. Sõidetakse erksalt, kuid mitte sportlikult. Kiirteest läbitakse 20 kilomeetrit täisgaasiga, ülejäänud osa aga püsiva kiirusega 120 km/h. Enne katse algust täidetakse kütusepaak viimse võimaluseni. Sama korratakse katse järel saamaks teada, kui palju kütust kulus.
Auto Bild vaatas oma testide tulemused läbi ja leidis sada autot, kelle puhul tegelik kütusekulu tehase öeldust kõige enam erineb. Ülekulu jäi vahemikku 25,4–225%.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.