• 16.01.12, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Test: autode tegelik kütusekulu lubatust 25–50% suurem

Autode tegelik kütusekulu võib olla reklaamitust 25–50% suurem, vahendab whatcar.ee Saksa ajakirja Auto Bild testi.
Auto Bildi koostatud edetabelist selgus, et neljal autol erineb reaalne kütusekulu tootja lubatust 50 protsenti ja rohkemgi. Need on Opel Ampera ePionier Edition (1,6 liitri asemel 5,2 liitrit sajale kilomeetrile), Toyota Prius Plug-In (2,6 asemel 4,1 liitrit), Audi A6 3.0 TDI DPF multitronic (5,1 asemel 7,8 liitrit) ja Lexus CT 200h (3,8 asemel 5,7 liitrit).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nimelt annab Opel 1,6-liitrise keskmise kütusekulu kuni sajakilomeetrise sõidu puhul. Ent seda vahemaad aitab suures osas läbida akudesse salvestatud energia. Edasi saavad akud tühjaks ning "elektri"-Opel hakkab liikuma bensiini abil nagu auto muistegi.
Ametliku kütusekulu mõõtmine toimub euroliidu direktiivi 80/1268/EWG järgi. Et kõiki autosid võrreldavates tingimustes katsetada, mõõdetakse kütusekulu mitte teedel-tänavatel, vaid stendil. Mõõtmine kestab 19 minutit ja 40 sekundit. Imiteeritakse linna- ja maanteesõitu. Kiirendused ja kiirused on täpselt ette antud, nii näiteks tuleb paigalt 50 kilomeetrini tunnis jõuda 26 sekundiga. Igale käiguvahetusele jäetakse kaks sekundit. Ka ei tunne katseseadmes töötav auto tuult, vihma ega pakast. Ruumi temperatuur peab olema 20 ja 30 Celsiuse kraadi vahel ning õhuniiskuse ja -rõhu vahemikud on samuti ette antud.
Saksa ajakiri Auto Bild katsetab autosid oma reeglite järgi, mis oluliselt ei erine ühegi teise tõsiseltvõetava autoväljaande metoodikast. Kütusekulu mõõdetakse 155kilomeetrisel kindlaksmääratud teekonnal, millest 40 kilomeetrit on linna-, 61 maantee- ja 54 kiirteesõitu. Sõidetakse erksalt, kuid mitte sportlikult. Kiirteest läbitakse 20 kilomeetrit täisgaasiga, ülejäänud osa aga püsiva kiirusega 120 km/h. Enne katse algust täidetakse kütusepaak viimse võimaluseni. Sama korratakse katse järel saamaks teada, kui palju kütust kulus.
Auto Bild vaatas oma testide tulemused läbi ja leidis sada autot, kelle puhul tegelik kütusekulu tehase öeldust kõige enam erineb. Ülekulu jäi vahemikku 25,4–225%.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.06.25, 11:17
Professionaalne kinnisvarahooldus ja avariiteenus lasevad keskenduda sellele, mis on päriselt oluline
Üks suurimaid väljakutseid, millega korteriühistud ja ettevõtted tihti kokku puutuvad, on hoonete tehnosüsteemide järjepidev hooldamine. Hoonetes on sageli väga palju erinevaid ning vajalikke süsteeme – küttesüsteemid, ventilatsioon, vesi ja kanalisatsioon –, mille kõikide regulaarne kontrollimine, hooldamine ja parendamine on tõrgete vältimiseks äärmiselt oluline.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele