• 14.05.12, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennusadama ehitus jättis Nordeconi 4 miljoniga miinusesse

Üleeile avatud Lennusadama tõi ehitusfirmale Nordecon ligi 4 miljoni eurose kahjumi.
Tallinna Lennusadama Vesilennukite angaaride avamisel ütles börsifirma suuromanik ja nõukogu esimees Toomas Luman, et Lennusadama renoveerimine on tõenäoliselt suurim ühekordne eraannetus kultuurile ning soovis anda sümboolse 3 985 767 eurose tšeki Meremuuseumi esindaja Urmas Dreseni ja Eesti Vabariigi kultuuriminister Rein Langile.
Nordeconi juhi Jaano Vingi sõnul on nad saanud antud objektilt tõepoolest mainitud ulatuses kahjumit ja see on kajastanud ka ettevõtte vastava perioodi aruannetes (Nordecon teenis 2010-11 kokku 17,8 miljonit eurot kahjumit – toim.).
 Vingi sõnul ei vasta seega kuidagi tõele pahatahtlikud väited, et Nordecon saab kusagilt või kelleltki kahjumliku projekti lõpetamiseks lihtsalt raha juurde.„Lubasime lepingut sõlmides Meremuuseumi vesilennukite angaarid valmis ehitada ja oleme oma sõna pidanud, kuigi tööde käigus selgunud täiendavad ettenägematud probleemid hoone seisukorras ja seonduvalt hüppeliselt kasvanud kulud oleksid pigem eeldanud platsilt lahkumist ja lepingust taganemist, nagu mitmed konkurendid ka samal ajaperioodil tegid,“ lisas Vink.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Börsifirma juhi sõnul on kahjumlike projektide sõlmimise vastu alati vähem või rohkem rohtu. „Meremuuseumi puhul siiski peab nentima, et nii suures ulatuses lepingu sõlmimise järel ilmnenud probleemide vastu head „kindlustust“ kahjuks polegi.“
Vingi sõnul annaks kõiki ehitusprojekti osapooli rahuldava tulemuse nii massiivse renoveerimise puhul (nagu seda oli Lennusadam – toim.) siiski vaid ühikhindadele põhinev ehitusleping, kus ehitajale tasutakse reaalselt teostatavate tööde eest vastavalt lõplikule projektilahendusele.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele