8. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tööinspektsioon leidis III kvartali jooksul ettevõtetes üle 3100 rikkumise

Tänavu III kvartali jooksul leidis tööinspektsioon järelevalve käigus ettevõtetes 3161 rikkumist.

Kokku külastas Tööinspektsioon kolmanda kvartali jooksul 833 ettevõtet, sealhulgas mõnda neist korduvalt, et teha järelkontrolli leitud rikkumiste kõrvaldamise osas. Rikkumisi leidus 80% külastatud ettevõtetes.

Valdav enamik ehk 2550 rikkumist tuvastati erinevate töötervishoiu ja tööohutuse nõuete osas. Kõige sagedamini oli puudusi töökeskkonna riskianalüüsis, mis oli 166 ettevõttes kas puudulik või sootuks tegemata. 147 ettevõttes ei olnud läbi viidud töötajate esma- või täiendjuhendamist ning 128 ettevõttes ei järgitud töövahendite kasutamisel ohutusnõudeid.

82 korral peatasid tööinspektorid töö, mille jätkamine oli inimestele ohtlik. Kõige sagedamini tuli peatada ehitustöid, kus kasutatavad tellingud või redelid ei vastanud ohutusnõuetele.

168 juhul keelasid tööinspektorid töövahendi kasutamise. Seda tuli teha näiteks siis, kui töövahenditel puudusid kaitseseadised vältimaks kokkupuudet ohtlikult liikuva osaga või kui tõstetöödel kasutatavatel konksudel puudusid lukustusseadmed.

Tänavu tuli tööinspektoritel selliseid meetmeid rakendada tunduvalt sagedamini kui möödunud aasta III kvartalis: mullu peatati töö 42 juhul ning töövahendi kasutamine keelati 116 juhul.

Töösuhete alal tuvastasid tööinspektor-juristid 341 rikkumist. Tööandjate sagedasemad eksimused olid töötajate teavitamata jätmine töötasu maksmise tingimustest, töölepingu ülesütlemisest etteteatamise tähtaegadest ning töökorralduse reeglitest.

Sõidukijuhtide töö- ja puhkeaega kontrollisid sõidukijuhtide tööinspektorid 26 ettevõttes, kus leidsid 270 rikkumist. Kõige sagedamini rikkusid veoseid vedavad autojuhid kohustuslike vaheaegade ja ööpäevase puhkeaja nõudeid. Seaduse järgi peab autojuht tegema vaheaja pärast 4,5 tunnist sõitu. Samuti peab autojuht jälgima, et 24 tunni sisse mahuks puhkust minimaalselt 9 tundi.

„Tööinspektori ülesanne on välja selgitada, kas rikkumise põhjuseks on tööandja poolne töökorraldus või on kehtestatud nõuete eiramises süüdi konkreetne autojuht,” kinnitas sõidukijuhtide tööinspektor Ilmar Ronk. „Kui ühe tööandja palgal on mitu autojuhti, kellel kõigil on perioodiliselt sarnased rikkumised, siis viitab see tööandja poolt kehtestatud töökorraldusele, mis sunnib autojuhti eirama töö- ja puhkeajale kehtestatud nõudeid.

Töökorraldusest põhjustatud suuremad rikkumised toimuvad siis, kui sadamas ootavale laevale veetakse kaupa, näiteks puistematerjali või palki.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474