"Tegu on vennaskonnaga, kus päästetakse sõpra," kommenteeris kogenud piloot ja lennunduskoolitaja Rein Porro laevaehitaja Baltic Workboatsi omaniku Märten Vaikmaa eralennuki intsidenti uurinud komisjoni tegevust.
Vaikmaa 25. augusti lennuintsident Tallinna-lähedases õhuruumis ei kvalifitseerunud majandusministeeriumi haldusalas tegutseva ohutusjuurdluse keskuse hinnangul tõsiseks vahejuhtumiks ning juurdlust sellega ei kaasnenud, kuigi kahe lennuki kokkupõrkest lahutas neli sekundit ehk 63 meetrit.
"Raskusastme poolest kvalifitseerus see intsidendiks, mitte tõsiseks intsidendiks," ütles komisjoni juhtinud Jens Haug
Meie Maale ning lisas, et juhtumi kohta avaldatud faktiline materjal ei sisalda ühtegi hinnangut ning seetõttu jutt "Vaikmaa jaoks positiivsest" lahendist jääb ajakirjandusliku diskursuse valdkonda.
Kogenud piloodi ja lennunduskoolitaja Rein Porro – kelle instruktor ja lennuõpilane olid sündmuse teiseks osapooleks – arvates on ohutusjuurdluse keskuse materjalid suuresti võltsing.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui Rein Porro tellib radaripilte, et tõestada komisjoni töö ebaõnnestumist, siis Märten Vaikmaa ise viitas lennuliikluse korraldusele Tallinna kohal: "Oluline ju on, et sarnaseid juhtumeid – või märksa hullema lõpuga – ei toimuks, tuleks teha mõned otsused lennunduses."
Märten Vaikmaa on Saaremaal töölaevu tootva Baltic Workboatsi 50% aktsiate omanik. Samuti kuulub ta Estonian Airi nõukogusse.
Vaikmaa BE36 Beechcraft Bonanza on alatiivaline, ühemootoriline, kuuekohaline lennuk. Saaremaa ettevõtja lennukogemus on 400 tundi.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?