• 03.01.13, 06:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olerex sai Väo ristmiku rahastamisega vastu näppe

Kütusefirma Olerex investeeris Väo liiklussõlme ehitusprojekti mõnisada tuhat eurot, kuid see panus võib detailplaneeringu peatamise tõttu tühja minna.
Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ütles Äripäevale, et kommenteerib Väo ristmikuga seonduvat täiendavalt pärast seda, kui erinevad osapooled on saavutanud kokkuleppe. Edasise tegevuse osas tuleb ametil kokku leppida esmalt Tallinna linnavalitsusega, aga võtmeküsimus saab ameti jaoks olema hoopis kompromissi leidmine Olerexiga, kelle krunt jääb ristmikualasse.
Olerex rahastas oma erahuvi tõttu - keset ristmikku pidi kerkima kütusefirma tankla - liiklussõlme ehitusprojekti koostamist, mis Äripäeva andmetel võis maksma minna suurusjärgus 400 000 eurot. Olerexi jaoks võib olla tegemist „mahavisatud” rahaga, kuna uus lahendus ei pruugi tanklaga enam arvestada. Seda raskem saab olema maanteeametil Olerexi krundi omandamine. „Maanteeamet teeb teile ettepaneku alustada läbirääkimisi teile kuuluva maaüksuse omandamiseks,” kirjutas maanteeameti peadirektor Adamson Olerexi omanikele, selgub ameti dokumendiregistris olevast kirjast.
Need läbirääkimised ei ole sugugi esimesed. Eelmise aasta alguses kommenteeris maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger, et vaatamata ameti püüdlustele ei ole Olerex näidanud üles valmisolekut riigiga üleüldse mingitki vabatahtlikku kokkulepet saavutada. Kütusefirmale on minevikus tema krundi eest pakutud umbes 3,7 miljonit krooni (u 240 000 eurot). Sellest suuremagi summa on aga praeguseks Olerex ise tulemuseta kulutanud sõlme ehitusprojekti rahastamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olerexi ühe omaniku Antti Moppeli sõnul on nemad kütusefirmas vaatamata tagasilöökidele veendunud, et ristmiku lõplik planeering arvestab kõigi osapoolte huve. "Omalt poolt aitame sellise lõpptulemuseni jõudmisele igati kaasa," kinnitas ta. Moppel lisas, et uue Väo liiklussõlme planeerimine on vahelduva eduga kestnud juba enam kui kümmekond aastat. Selle aja sisse on mahtunud nii ehitusloa väljastamisi kui tühistamisi, detailplaneeringute kehtestamisi ja tühistamisi ning Olerexi kinnistu omandamise läbirääkimiste alustamist ja lõpetamist.
Väo ristmiku liikluslahenduse ohtlikkusele ja eelkõige keset liiklussõlme kavandatud tanklaga seotud probleemidele on eelmisel aastal viidanud mitmed asjatundjad – esimese liiklusohutusauditi ekspertiisi koostajad (mille maanteeamet tellis Äripäeva survel), sõltumatud teedeinsenerid oma kirjalikus vastuväites detailplaneeringule ning ning viimati täiendava liiklusohutusauditi koostajad. Maanteeamet teatas detailplaneeringu peatamisest enne jõule, kuid ei tunnistanud endiselt tanklast tingitud ohte, vaid viitas uutele ootamatult avastatud puudustele.
Väo liiklussõlm ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid, mistõttu sõlm on Eesti maanteetranspordi üks tähtsamaid.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.25, 17:12
Everaus Kinnisvara pakub investoritele 10% tootlusega võlakirju
Eesti üks suuremaid kinnisvaraarendajaid Everaus Kinnisvara AS alustas 8. oktoobril ettevõtte võlakirjaprogrammi teise seeria avaliku pakkumisega. Pakkumise koguväärtus on kuni 3 miljonit eurot. Ühe võlakirja nimiväärtus on 1000 eurot ja võlakirjade lunastustähtpäev on 22. oktoober 2028. Võlakirjade fikseeritud intressimäär on 10% aastas ning intressimaksed on kvartaalsed. Märkimisperiood lõppeb 17. oktoobril.

Enimloetud

Hetkel kuum

Arco Vara tegevjuht Kristina Mustonen seisab hiljuti  ettevõtte omandatud Lutheri kvartali taustal.  See Tallinna südalinna kroonijuveel hakkab mängima aiva olulisemat rolli.
Suur lugu
  • 22.10.25, 11:46
Turujagamine. Arendajad: need arendajad on edaspidi võitjad, need kaotajad
Turureha liigub armutult edasi. Kas ehitajate õnn jääb üürikeseks?
LEADELL Pilv Advokaadibüroo vandeadvokaat ja partner Pirkka-Marja Põldvere.
Uudised
  • 20.10.25, 10:48
Vastulause: Broneerimisleping ei ole tühine paber – ärge eksitage ostjaid vastupidisega!
Viimastel aastatel on artikli autori praktikas nii esimese kui teise astme kohtud lihtkirjaliku broneerimislepingu kehtivust eeltoodule tuginedes korduvalt kinnitanud. Vastupidiseid näiteid ei ole!
Värske kvartal laiub Bekkeri sadama juures.
Uudised
  • 17.10.25, 11:16
Galerii: Scandium avas Marati kvartali
Vaata, kes kõik avamisel olid ja mida nad tegid! Lisaks kvartalis välis- ja sisevaated.
Saue Smart ärihoonele omistati LEED Silver sertifikaat, mis kinnitab hoone vastavust rahvusvahelistele keskkonnasäästlike ehitiste standarditele.
TOP
  • 15.10.25, 09:57
Hoonearendajate TOP | Võitja käive ja kasum tegid võimsa hüppe
Kinnisvaraturg ei saa olla muust majandusest eraldiseisev, osutab tõsiasjale tähelepanu Ober-Haus Real Estate Advisors AS tegevjuht Keir Hildebrand.
Suur lugu
  • 15.10.25, 13:10
Enam ei tööta mõtteviis: „maa maksis nii palju, ehitus nii palju – odavamalt müüa ei saa“
Järjest olulisemaks muutub nüüd arendajate kapitaliseeritus. Üüriturul väljakutsed kasvavad.
Arendus asub üsna kesklinnas.
Uudised
  • 17.10.25, 11:43
Liven alustab Uues Maailmas Virmalise kodude rajamisega
Vaata galeriid, mis sinna tuleb.
Uue kinnistu soetamine on Liveni jaoks strateegiline samm, mis kindlustab pikaajalise arendusmahu ühes Tallinna kiiremini arenevas piirkonnas, kommenteeris Liveni nõukogu esimees Andres Aavik.
Uudised
  • 22.10.25, 09:43
Liven kavatseb Haaberstisse 20-miljonilist arendust
Eesti esimese puitkõrghoone ehitus Fahle kvartalis.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.25, 09:00
Sossi mäele kerkiv Eesti esimene puitkõrghoone murrab nii ehitus- kui ohutusmüüte

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele