• 22.02.13, 10:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani võimatu missioon – kulutada 15 kuuga sada miljardit dollarit

Mida võiks osta riik, kus kõik on juba olemas, küsib Reuters.
See on küsimus, mis seisab Jaapani peaministri Shinzo Abe ees, kes kavatseb kulutada enam kui sada miljardit dollarit 15 kuuga, et oma riigi majandust elavdada. Kuid ülikiired rongid, mitmetasandilised kiirteed ja inimeste rajatud tehissaared on juba ultramoodsas Jaapanis olemas.
"Me ei saa enam ehitada teid ja infrastruktuuri nagu vanasti, kuna rahvastik vananeb ja väheneb," ütles Jaapani Hosei ülikooli professor Takayoshi Igarashi.
Infrastruktuurikulutused koos keskpanga agressiivsemate sammudega deflatsiooni lõpetamiseks on Abe võtmeteemad. Alates võimuletulekust detsembris on Abe lubanud kulutada kümme triljonit jeeni ehk 107 miljardit dollarit (81 miljardit eurot) 15 kuu jooksul uue infrastruktuuri loomiseks ja olemasoleva uuendamiseks, millest pool rahastatakse valitsuse võlakirjade emiteerimisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda on sama palju kui veerand kogu maailma iga-aastasest transpordiinfrastruktuuri vajadusest, tõdes OECD. 
Valitsuse kulutused on klassikaline aeglase majanduskasvu kaaslane. Jaapan on seda korduvalt proovinud – tsementi ja terasesse on pandud alates 1990. aastast ümmarguselt kaks triljonit dollarit, kuid majandus on neljandas surutises alates 2000. aastast.
"Mõju on märkimisväärne, kuid lühiajaline," ütles Nomura Securitiesi analüütik Tomo Kinoshita. Tema prognoosi kohaselt annab iga kulutatud kümme triljonit jeeni kõigest 11 triljonit jeeni SKPd. Ja sedagi on raske saavutada, kuna palju on juba rajatud.
Pindalalt maailma 61. riigil Jaapanil on 1,2 miljonit kilomeetrit teid, riik on selle poolest maailmas viiendal kohal. Jaapanis on 680 000 silda, ligi 10 000 tunnelit, 250 ülikiiret rongi ja 98 lennujaama. Valitsuse kriitikute sõnul on need ebavajalikud, kulukad ja keskkonnale ohtlikud.
Näiteks loodi 2010. aastal odavlennukompaniide jaoks Ibaraki lennujaam, mis läks maksma 225 miljonit dollarit. Nüüd teenindab lennujaam vaid kuut lendu päevas.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
2
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
3
  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 10:39
4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse
4
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
5
Uudised
  • 26.06.25, 09:33
Kahes kuurortlinnas käib üüriturg maha, ühes tõuseb
6
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Nõustamisbüroo Colliers partner Margus Tinno analüüsib büroohoonete ja ärilinnakute väljavaateid.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
Lahendused büroohoonete saatusele pakub elu ise
Vaata, mis on pikaajalise edu peamised võtmetegurid ja millal tuleb hakata büroohooneid lammutama.
Pindi Kinnisvara müügipartner Peep Sooman.
Uudised
  • 25.06.25, 10:13
Konkreetne märk, et korteriturg on juba taastumisfaasis
Marienholmi I etapi avamine.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!
Summus Capital OÜ juhatuse liige Aavo Koppel
Uudised
  • 25.06.25, 11:24
Baltikumi jaeinvestorid märkisid Summus Capitali võlakirju 25,7 miljoni euro väärtuses
LHV Panga võlakirjaturu juht Silver Kalmus: Summus Capitali võlakirjaemissiooni võib pidada suureks eduks – tegemist on selle aasta suurima Baltikumi avaliku võlakirjapakkumisega kinnisvarasektoris.
Uus võimalik muudatus ei tohiks mõjutada objektide kohapealset turvalisust. Hoone omanik või valdaja saab väga palju selleks ära teha, et tulekahjusid ennetada ja oma inimeste teadlikkust tõsta, kui signaal läheb päriselt tööle.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele