• 22.02.13, 10:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani võimatu missioon – kulutada 15 kuuga sada miljardit dollarit

Mida võiks osta riik, kus kõik on juba olemas, küsib Reuters.
See on küsimus, mis seisab Jaapani peaministri Shinzo Abe ees, kes kavatseb kulutada enam kui sada miljardit dollarit 15 kuuga, et oma riigi majandust elavdada. Kuid ülikiired rongid, mitmetasandilised kiirteed ja inimeste rajatud tehissaared on juba ultramoodsas Jaapanis olemas.
"Me ei saa enam ehitada teid ja infrastruktuuri nagu vanasti, kuna rahvastik vananeb ja väheneb," ütles Jaapani Hosei ülikooli professor Takayoshi Igarashi.
Infrastruktuurikulutused koos keskpanga agressiivsemate sammudega deflatsiooni lõpetamiseks on Abe võtmeteemad. Alates võimuletulekust detsembris on Abe lubanud kulutada kümme triljonit jeeni ehk 107 miljardit dollarit (81 miljardit eurot) 15 kuu jooksul uue infrastruktuuri loomiseks ja olemasoleva uuendamiseks, millest pool rahastatakse valitsuse võlakirjade emiteerimisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda on sama palju kui veerand kogu maailma iga-aastasest transpordiinfrastruktuuri vajadusest, tõdes OECD. 
Valitsuse kulutused on klassikaline aeglase majanduskasvu kaaslane. Jaapan on seda korduvalt proovinud – tsementi ja terasesse on pandud alates 1990. aastast ümmarguselt kaks triljonit dollarit, kuid majandus on neljandas surutises alates 2000. aastast.
"Mõju on märkimisväärne, kuid lühiajaline," ütles Nomura Securitiesi analüütik Tomo Kinoshita. Tema prognoosi kohaselt annab iga kulutatud kümme triljonit jeeni kõigest 11 triljonit jeeni SKPd. Ja sedagi on raske saavutada, kuna palju on juba rajatud.
Pindalalt maailma 61. riigil Jaapanil on 1,2 miljonit kilomeetrit teid, riik on selle poolest maailmas viiendal kohal. Jaapanis on 680 000 silda, ligi 10 000 tunnelit, 250 ülikiiret rongi ja 98 lennujaama. Valitsuse kriitikute sõnul on need ebavajalikud, kulukad ja keskkonnale ohtlikud.
Näiteks loodi 2010. aastal odavlennukompaniide jaoks Ibaraki lennujaam, mis läks maksma 225 miljonit dollarit. Nüüd teenindab lennujaam vaid kuut lendu päevas.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Kinnisvara PalgaTOP 30: kellelt kui suur palk
TOP
  • 29.10.25, 06:45
Kinnisvara PalgaTOP 30: kellelt kui suur palk
Arco Vara tegevjuht Kristina Mustonen seisab hiljuti  ettevõtte omandatud Lutheri kvartali taustal.  See Tallinna südalinna kroonijuveel hakkab mängima aiva olulisemat rolli.
Suur lugu
  • 22.10.25, 11:46
Turujagamine. Arendajad: need arendajad on edaspidi võitjad, need kaotajad
Turureha liigub armutult edasi. Kas ehitajate õnn jääb üürikeseks?
Remicon OÜ juhatuse liige Alex Roost jagab asjatundlikke näpunäiteid.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
A-energiaklassiga elamud on energiatõhusad, aga mitte alati kulutõhusad
A-klassi maja värsked korteriomanikud avastavad alles pärast sissekolimist, et kommunaalkulud võivad olla samasugused või isegi kõrgemad kui vanemates majades.
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Uudised
  • 24.10.25, 11:22
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Restate’ i kinnisvaraanalüü tik Julia Linde.
Uudised
  • 27.10.25, 11:11
Julia Linde: Kuidas kinnisvara tsüklit lugeda - ostja võimaluste aken on avatud
Vaata, milline on eluasemeturu mõistlik strateegia ja milla tasub üürihind lukustada.
Triple Net Capitali osanik Andres Urb rääkis Lutheri kvartali müügiplaanist juba märtsis. Nüüd on tehing tehtud ja Urbist koos teises osanikega saanud Arco Vara aktsionär.
Uudised
  • 27.10.25, 06:45
Lutheri kvartali müüjad said piraka tüki Arco Varast
Maakler: kui kinnisvaraportaalide monopol jätkub, siis läheb veel palju hullemaks
Arvamused
  • 27.10.25, 11:17
Maakler: kui kinnisvaraportaalide monopol jätkub, siis läheb veel palju hullemaks
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele