Autor: Juuli Laanemets • 14. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kasutatud autode turu korrastamisel on abiks veeb

Täna algas kolme ameti jätkukampaania millega tahetakse korrastada kasutatud autode turgu. Ühiskontrollidesse on kaasatud  politsei- ja piirivalveamet.

Tarbijakaitseamet, maksu- ja tolliamet ning maanteeamet jätkavad 2013. aasta kevadel alguse saanud kasutatud autode turu korrastamist uue teavituskampaania ja ühiskontrollidega. 

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles olukorda iseloomustades, et senise ühistegevuse tulemusena on turul ühest küljest muutunud kõik, aga teisest küljest paraku mitte midagi. Tema sõnul tegutseb turul jätkuvalt hulk müüjaid, kes varjavad teadlikult sõiduki tausta või manipuleerivad sellega. „Meie selge sõnum tarbijatele on, et ärge ostke põrsast kotis, kus „kotiks“ võivad osutuda tähistamata müügiplatsid ja ebaselgus selle osas, kes on auto tegelik müüja, puuduv informatsioon auto kohta, sealhulgas registreerimisnumber, kontrollimata ajalugu ja avariilisus,“ lausus Sooniste.

E-teenindus soodsam

Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna tõi esile maanteeameti e-teeninduses pakutavaid uusi võimalusi. „Auto ostja võiks olla teadlik sõiduki tegelikust ajaloost. Kõigi Eesti registris olnud sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu saab ostja kontrollida e-teeninduses ühest allikast, kus igaüks saab veenduda sõiduki müüja antud andmete paikapidavuses,“ rääkis Lugna, kelle sõnul on e-teenindus ka turvaline – ostja ja müüja on üheselt tuvastatavad. Ta tõi esile, et ka riigilõiv on e-teeninduses 20 protsenti soodsam kui liiklusregistri büroos.

Maksude laekumine jälgimisel

Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm toonitas, et amet jätkab pettuste vähendamiseks intensiivset kontrolli. „Keskendume nüüdsest lisaks viimastel kuudel tähelepanu all olnud vähekasutatud autode kontrollile ka rahva seas aastaid tuntud automüügipiirkondadele, nagu Kadaka tee Tallinnas või Raadi Tartus, ning seda sõltumata auto vanusest ja hinnast. Nendes piirkondades võib inimene aktiivset ettevõtlust oma silmaga näha, kuid maksude laekumine seal tegutsevatelt ettevõtetelt on reeglina olematu,“ tõdes Helm.

Endiselt on avatud kampaania veebileht ostatargalt.ee, mis on uuendatud ning kust saab praktilist infot kasutatud autode ostmise kohta. Seekord on üks kampaania sihtgruppe vene keelt kõnelev elanikkond, mistõttu on valminud ka venekeelne veebiportaal pokupaisumom.ee.

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgKinnisvarauudised.ee juhtTel: 51 23 770
Siim SultsonReporter-toimetaja Tel: 53 330 651
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474