• 05.08.14, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FI hoiab kindlustusmaaklerite tegevusel silma peal

Finantsinspektsioon (FI) kontrollib regulaarselt kindlustusmaaklerite tegevust, viimati tehti ettekirjutus Optimal Kindlustusmaaklerile. Fi juhtis tähelepanu kohustusele kliente teavitada teenustasude suuruse ja kindlustustingimuste selgitamise osas.
FI rõhutas oma ettekirjutuses, et kindlustusmaakleri ülesanne on olla kindlustusvahendaja, kes pärast kliendi kindlustushuvi väljaselgitamist erinevate kindlustusseltside pakkumiste seast aitab välja valida kliendile kõige sobivama pakkumise. Kindlustusmaakler peab kliendile esitama piisava hulga, soovitavalt vähemalt kolme erineva kindlustusseltsi pakkumist.
Optimal Kindlustusmaakler tegevjuht Tarmo Hillep ütles ettekirjutust kommenteerides, et FI tegevus turul tegutsevate maaklerettevõtete kontrollimisel on igati tervitatav. „Eks meile tulebki aeg-ajalt anda tagasisidet mida saaksime paremini teha. Mõningaid detaile tuleb parandada, mida tööd tehes kipume mõnikord unustama. Regulaarne kontrolli korrastab turgu ja meie töö läheb paremaks,“ sõnas Hillep.
FI kohustas Optimal Kindlustusmaaklerit tutvustama klientidele vahendatavate vabatahtliku sõidukikindlustuse ja õnnetusjuhtumikindlustuse lepingute tingimusi, sealhulgas lepingutes sätestatud piiranguid ja välistusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vastavalt seadusele peab maakler alati kliendile tutvustama sõlmitava kindlustuslepingu tingimusi, eelkõige kindlustusmaksete suurust ning lepinguga seotud piiranguid ja välistusi.Samuti on maakler kohustatud teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest, kui peaks toimuma kindlustusjuhtum.Sellest johtuvalt kohustas inspektsioon Optimal Kindlustusmaaklerit reisikindlustuse, vabatahtliku sõidukikindlustuse ning kodukindlustuse lepingute vahendamisel teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest kindlustusjuhtumi toimumisel, sealhulgas sellest, millisele kohtule võib kindlustuslepingu alusel esitada nõude.
Sellest johtuvalt kohustas inspektsioon Optimal Kindlustusmaaklerit reisikindlustuse, vabatahtliku sõidukikindlustuse ning kodukindlustuse lepingute vahendamisel teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest kindlustusjuhtumi toimumisel, sealhulgas sellest, millisele kohtule võib kindlustuslepingu alusel esitada nõude.
Vahendustasu maksavad kindlustusmaaklerile kindlustusseltsid, mitte kliendid. Kindlustusmaakleril on kohustus kliendile avaldada, kui suur on ühe või teise kindlustuslepingu vahendamise eest talle kindlustusseltsi poolt makstav vahendustasu. FI kohustas sellest lähtuvalt Optimal Kindlustusmaaklerit andma kliendile liikluskindlustuse lepingu vahendamisel infot vahendustasu suuruse kohta tervikuna nii, et selles sisaldub teise kindlustusmaakleri kasutamise korral ka teisele kindlustusmaaklerile makstud vahendustasu.
Sarnase ettekirjutuse tegi FI juuli algusel ka TIIB Kindlustusmaakler OÜ-le.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.25, 10:08
Parmeti uued väljakutsed: aina keerukamad fassaadiprojektid ja targemad lahendused
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele