Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 27. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Takso asendab edukalt ja efektiivselt ametiauto

Taksofirmadele tööd jätkub, eriti palju on viimasel ajal lisandunud ärikliente, sest mugav teenus aitab raha kokku hoida.

Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane ütles, et järjest rohkem ärikliente avastab võimaluse kasutada taksosid, et firma transpordi­kulusid kokku hoida. “Selle asemel, et üleval pidada ametiautot: maksta liisingumakseid, kindlustusmakseid ning jooksvaid autohoolduse, mootorikütuse ja parkimise kulusid, kasutatakse töösõitudeks taksoteenust,” kinnitas Rebane. “Usun, et takso kasutamine ametisõitudeks suureneb ka käibemaksuseaduse muudatuse pärast, kus ettevõttele ostetud auto ja sellega seotud kulude käibemaksust võib maha arvata vaid 50%.”

Takso kasutamine on Rebase sõnul ka mugav, sest pole parkimismuret. “Pole tarvis muretseda parkimiskoha pärast, pakume teenust uksest ukseni,” ütles ta.

* Elisa valis taksofirma hankega

Meelis Jurn, Elisa Eesti haldusjuhtValisime taksofirma hankega, valikul olid kriteeriumiks teenuse hind ja kvaliteet ning lisa­hüved. Kvaliteeti kontrollisime testperioodil, hindasime muu hulgas teenindust, taksode seisukorda, soliidsust ja puhtust.

Oleme oma partneriga üldiselt rahul. Kasutame kahte tüüpi taksokaarte – nimelised on neil, kes taksoteenust rohkem kasutavad. Ühekordse kaardi saab töötaja tööalasteks sõitudeks sekretärilt. Iga taksosõidu kohta peab töötaja märkima taksotšekile marsruudi ja sõidu eesmärgi ning võtma sellele juhi kinnituse ja toimetama tšeki sekretärile. Praegune taksoteenuse korraldus on optimaalne ja toimib hästi.

* Arvel võiks olla ka algus- ja lõpp-punkt Mari-Lis Vihul, Eesti Telekomi haldusteenuste juhtElioni ja EMT töötajad saavad töö ajal tööülesannete täitmiseks kasutada taksokaarti. Taksoga võivad sõita kõik, kel vaja sõita teise majja koosolekule või kliendi või partneri juurde ja kel ei ole isiklikuks kasutuseks tööautot ega vastavat palgakokkulepet. Erandina on lubatud kojusõidud näiteks lennujaamast või öiselt rikete kõrvaldamiselt. Taksole ­eelistatakse meil selveautode ehk ühiskasutuseks mõeldud tööautode kasutamist, sest selveauto on taksosõidust 25–30% soodsam.

Kasutame nii plastik- (ehk korduvkasutatavaid) kui ka ühekordseid taksokaarte, sõltuvalt sellest, kas töötajal on taksot töösõitudeks vaja pidevalt või aeg-ajalt. Mõlemal juhul on sõidud personaliseeritud ja alati on võimalus tagantjärele sõidu eesmärgi kohta infot küsida. Tore oleks, kui taksoarvel oleks lisaks sõidu hinnale ja kilo­metraažile ka algus- ja lõpp-punkti aadress.

 

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474