Autor: Aira Tammemäe • 23. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kodumessile oodati rohkem külalisi

Nädalavahetusel Saku Suurhallis toimunud Kodumessil olid esimest korda väljas ka Eesti kinnisvarabürood, kelle hinnangul jäi osalejate hulk küll oodatust madalamaks, kuid müügikontakte saadi piisavalt.

Kodumessi kinnisvarakülas olid esindatud seitse kinnisvarabürood.

LVM Kinnisvara maakleri Kristi Kammeri sõnul huvitasid osalejaid kõige enam Tallinna kesklinna korterite pakkumised. "Rahvast võiks rohkem olla. Mina isiklikult olen kirja pannud 10 huvilise kontaktid," LVMi juhatuse liige Ingmar Saksing lisas, et messidel käimine on nende jaoks tavapärane. "Aastal 2015 oleme väljas kõikidel suurematel messidel. Kinnisvarakonverentsil tõi KV.ee turundusjuht Kristiana Põld välja fakti, et vaid 1/3 otsinguportaalis käijatest on ostjad, messil saame huvilistega vahetu kontakti." Laupäeva lõunaks oli LVM Kinnisvara messi kontaktide kaudu müüki võtnud 8 uut objekti ning kommentaari andmise ajal olid kolm maaklerit messi klientidele objekte näitamas.

Arco Vara pakkus oma messialal külalistele pirukaid. "Me tulime ennast näitma. Meil on selle messi kõige kallim pind. Siiani oleme saanud kokku 35 kliendikontakti," kommenteeris Arco Vara maakler Agur Tammistu.Temale oli mõnevõrra üllatuseks, et huvi on tuntud ka näiteks Viljandi, Tartu ja Pärnu vabade elamispindade vastu. Ühe trendina tõi Tammistu välja klientide soovi müüa oma suurem ja kõrgete halduskuludega maja ning ehitada seejärel uus energiasäästlik kodu. "Inimesed otsivad ökonoomsete kuludega elamist, et tulla toime ka võimaliku sissetulekute vähenemisega tulevikus," selgitas Tammistu.

1Partner Kinnisvara oli laupäeva lõunaks kogunud 20 müügikontakti. "Paljud otsivad kodu, uurivad uusarendusi. Müügisoovidega kliente on vähem," kirjeldas messil toimuvat maakler Jürgen Ermel. Nemad endale konkreetset müügieesmärki ei pannud. "Vaatame," oli Ermel pigem äraootaval seisukohal. Ka tema sõnul jäi külastajate hulk oodatust napimaks, seda eriti reedel, messi esimesel päeval. Sama hinnangu andis ka Peetrikodu ja Pääsusilma uusarendusi tutvustama tulnud Euro Kinnisvarateenused. Maakler Danieli sõnul olid nemad saanud laupäeva lõunaks 10-15 kliendikontakti.

Lisaks kinnisvarabüroodele olid Kodumessil esindatud nii kodu ehitamisega kui ka sisustamsiega seotud ettevõtted. Naps Solar esindaja Tõnu Janson ei osanud välja tuua konkreetseid küsimusi, kuid huvilisi jätkus nendegi esitluspinnale. "Üldiselt tulevad kliendid lainetena, vahel on rahulikum, siis jälle 3-4 inimest korraga. Huvi on väga erinev, alates üldinfo soovist kuni ka juba spetsiifiliste küsimusteni nende poolt, kes on juba pakkumise saanud," rääkis Janson ning viitas, et päikesepaneelide paigaldamiseks on hetkel mõõdukas järjekord. Janson lubas, et kui täna pakkumine kinnitada, siis juuniks on päikesepaneelid paigas.

Kodumessi korraldaja Taveco OÜ projektijuht Lembi Ruubel lootis laupäeva lõunal, et eelmise aasta külastajate number tuleb ka sellel aastal ära. "Reedel oli külastajaid 1300, täna on oluliselt rohkem. Eelmisel aastal osales kokku 7000 külastajat," tõi Ruubel näiteks olulisemad arvud. Selle aasta Kodumessi märksõnaks oli nutikas kodu. "Kutsume inimesi säästvalt mõtlema, kasutama vanu asju uut moodi ja ise tegema. Seetõttu toimub messil ka mitmeid töötubasid," rääkis Ruubel. Reedest kuni pühapäevani toimunud Kodumessil oli väljas 86 eksponenti.

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgKinnisvarauudised.ee juhtTel: 51 23 770
Siim SultsonReporter-toimetaja Tel: 53 330 651
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474