Omniva finantsarendusjuhi Argo Serveti sõnul tuleb püüda hinnata, kas ettevõttes on piisavalt pädevat inimest, kes suudaks kindlustusvaldkonnas kompetentne olla. “Meil küsitakse pidevalt, kas saaksime ilma maaklerita hakkama. Mina, kes ma tegelen olude kokkusattumusel juba seitse aastat oma ettevõttes kindlustusteemaga, siis minul see pädevus puudub. Seega on teema, kas kasutada maakleri abi või mitte, minu jaoks ammendatud,” sõnas Servet.
Serveti sõnul on Omnivas tehtud koos kindlustusmaakleriga riskianalüüs, aga jatkub ka teemasid, mis selles ei kajastu.
“Lihtsustatult öeldes taandub teema sellele, kas parandame ise hambaid, remondime autot või esindame ennast kohtus,” ütles Kindlustusmaaklerite liidu juhatuse esimees Kaido Tropp. “Kindlasti on inimesi, kes kõike seda oskavad, kuid alati on mõistlik eksperti kasutada, ükskõik, kas ekspert on kindlustusseltsi poolne või maakler.”
Tropp näitlikkustas kindlustusmaakleri teenuse kasutamise vajalikkust väikese triibulise karbiga. “Kui teie klindlustussoovid ja pakutav hind langevad kokku, siis saate oma kindlustusseltsiga kiiresti ja kindlalt kokkuleppele. Aga mis siis, kui soovid ei mahu karpi? Maakler omab jõudu ja kogemust läbi rääkida kindlustuse tingimused ja hinna, siit tekibki kliendile lisaväärtus,” rääkis ta.
Hind pole kõige olulisem
Troppi sõnul on kindlustusteenuste segmendis hinnad kukkunud viimastel aastatel kukkunud 6-11 korda ja kindlustusvõtjal võib olla keeruline omal käel kindlustusturul orienteeruda. “Maaklerit tasub kasutada, et saada hinnainfot ja oma riskidele piisavat katet. Maakleri kasutamine viib kliendi kõige soodsama hinna juurde ehk annab võimaluse minna hinnaturule. Kindlustusselts võib küll teha 5 % odavama pakkumise kui eelmisel aastal, aga ehk ei ole kindlustuse hind odavnenud 5 %, vaid hoopis 20 %?”
Troppi sõnul ei ole kindlustusmaakleri kasutamisel küsimus ka ettevõtte profiilis, sest sajast eesti suurimast ettevõttest pea kõik kasutavad kindlustusmaakleri teenuseid.
Kindlustusseltside liidu juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul peavad sobivaima kindlustuslahenduse leidmisel klienti nõustama nii kindlustusselts kui kindlustusmaakler. “Maaklerit ja kindlustusandjat võrrelda on sama, kui võrrelda õunu ja apelsine. Sellist asja ei olegi olemas, et oleks paremad kunded maaklerile ja paremad kunded kindlustusseltsile. Reaalsuses on tõelisi soss-seppasid isegi advokaatide seas, nii ka kindlustusvaldkonnas. Lõppvastutus, kas kindlustuskate on piisav, lasub ikkagi kliendil endal, tema peab hindama oma riske ja vara ning neid kindlustajatele kirjeldama,” rääkis Jesse.
“Sageli kiputakse kindlustusteenusest rääkides kõige enam rõhutama hinda, aga tegelikult on oluline, et klient saaks oma vajadustele vastava teenuse,” sõnas ta.
“Kui kindlustatud varaga peaks midagi juhtuma, siis vaadatakse teenuse sisu, mitte hinda. Kindlustusteenuse hind on siis teisejärguline, ehkki loomulikult oluline faktor,” nentis ka Argo Servet.