• 10.03.16, 09:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic sai esimese kohtuasja

Eile vaidlustas 16 Harju- ja Raplamaa elanikku ja kaks külaseltsi Tallinna Halduskohtus Harju maavanema poolt eelistatud Rail Balticu trassivaliku. Eelistatud trassikoridori vahetus läheduses elavad inimesed paluvad kohtul kohustada Harju maavanemat lisama trassi eelvalikusse tagasi menetlusest välja jäetud trassialternatiivid ja keelata maavanemal vastu võtta maakonnaplaneeringut üksnes ühe trassialternatiiviga.
Rail Baltic sai esimese kohtuasja
 „Leiame, et 37-70 miljonit eurot kallima, kõige rohkem inimesi mõjutava ning väga oluliste keskkonna riskidega trassi valimine ei vasta Eesti riigi huvidele ja Eesti kodanike õiglustundele. Hagi esitajad taotlevad, et kohus rahuldaks meie esialgse õiguskaitse taotluse ning kohustaks Harju maavanemat lisama Harju maakonnaplaneeringu menetlusse Rail Balticu raudtee trassi koridori asukoha määramisel sealt välja jäetud kaks alternatiivset trassikoridori ning, et lõplik valik tehakse avalikult ja õiglaselt kaalutletult,” ütles Kiili valla Kangru alevikku oma viieliikmelisele perele kodu rajav Meelis Šokman.
Šokmani sõnul on nii Kangru Küla Seltsi kui teiste nn läänetrassi äärde jäävate asumite elanikud ning neid ühendavad külaseltsid juhtinud 2014. aasta sügisest nii Harju maavanema, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, teiste asjasse puutuvate ministeeriumite kui ka vabariigi peaministri tähelepanu olulistele vigadele Rail Balticu trassieelistuse valikus. „Oleme toonud välja hulga jämedaid arvutus- ja kaalutlusvigu. Neist osa on trassi planeerijad parandanud, ent sellest hoolimata on meie arvates meelevaldsetele põhjendustele tuginedes langetanud Harju maavanem otsuse eelistada nn läänetrassi,” kirjeldas Šokman olukorda.
„Olles läbitöötanud sadu lehekülgi asjakohast materjali oleme veendunud, et nn läänetrassi eelistades on maavanem valinud võimalikest trassivalikutest teadlikult 37-70 miljonit eurot kallima valiku, elanikke saab selle valiku puhul mõjutatud 24 % rohkem ning keskkonnaohutuse seisukohast on tegu kõige sobimatuma variandiga. Lisaks tuleb arvestada, et tulevikus on plaanis Soomest lähtuv suuremahuline kauba transiitliiklus tuua inimeste kodude vahele, kuigi on võimalik see ka kaugemale viia.” tõdeb Meelis Šokman, kes on pooleteise aasta jooksul põhjalikult analüüsinud kõiki trassivaliku aluseks esitatud avalikke dokumente.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riik raiskab miljoneid maksumaksja raha
 „Me räägime igapäevaselt, et Eesti riigil on raha vähe ja et peame järjekordselt päästjaid, haiglatöötajaid jt olulisi ametikohti koondama. Kuidas on riik ühtäkki nii rikas, et kulutab ilma oluliste argumentideta kümneid ja kümneid miljoneid eurosid maksumaksja raha? Kuigi Euroopa Liit finantseerib osa projektist ei tähenda see, et võiksime raha niisama tuulde loopida! Kiires korras tuleb forsseerida jõud õigete ja efektiivseimate lahenduste väljatöötamisele, sest ebaloogilised ja kallimad otsused maksab kinni ikkagi eesti maksumaksja. Kuna viimasel ajal tuuakse justkui tugeva argumendina välja väide, et enam pole aega, siis tekib küsimus ametnikkonnale, millega nad on viimastel aastatel tegelenud ja kes vastutab tehtud praagi eest? ” nentis MTÜ Kangru Küla Seltsi liige Aavo Remmelkoor.
Hagile allakirjutanud soovivad, et Harju Maakohus keelaks Harju maavanemal Harju maakonnaplaneeringu Rail Balticu trassi koridori asukoha määramise üksnes ühe – läänepoolse – trassialternatiiviga. Samuti soovitakse, et kohus kohustataks maavanemat veel kord analüüsima varasemalt kahte kõrvale lükatud trassikoridori varianti, millest üks on 37 miljonit eurot ja teine 70 miljonit odavam.
Nii Meelis Šokman kui Aavo Remmelkoor toonitasid, et hagi esitajate eesmärk ei ole Rail Balticu projekti takistamine „Me kõik soovime, et sedavõrd suur, kallis ja oluline projekt viidaks ellu tuginedes tõepoolest kõigekülgselt põhjendatud analüüsidel lähtudes pikaajaliselt riigimehelikust suhtumisest,” kinnitasid hagile allakirjutanud.
Hagile on alla kirjutanud 16 eraisikut ja kaks külaseltsi Harjumaalt ja Raplamaalt.
 
Autor: Eva Kiisler, ehitusväljaannete juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Pikk tee linna tagant ja linna taha võib võtta tööpäevast arvestatava osa. Raha kulub vilinal.
Uudised
  • 18.11.25, 13:00
Kinnisvaraarendus hakkabki nihestuma: juba tegi arendaja linnale ettepaneku
Lumi langeb uusarendustega seotud lootustele ja eluasemeturg kipub aina enam võrdsustuma järelturuga.
Uudised
  • 17.11.25, 12:01
Eluasemeturg ongi muutunud. Teateid “tõehetk uusarenduste turul” tuleb veel. Kontrolli turvarihmu
Eluasemeturg siseneb peatselt uude aastasse: siin on vürtsikaid ja valusaid väljakutseid, ent arendajatele paistab ka üks päästev võti
Hepsor kavandab Paeväljale tervet kvartalit, kuhu lisaks elumajadele tulevad ka äripinnad.
Uudised
  • 14.11.25, 10:02
Galerii: Hepsor rajab ajaloolisele lennuväljale korterelamud
Summus Capital OÜ juhatuse liige Hannes Pihl.
TOP
  • 14.11.25, 09:15
Kinnisvarafirmade TOPi üks tõhusamaid laiendab turgu ja näitab ära 2026. aasta väljakutsed
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
TOP
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Viru Keskus AS-i juhatuse liige Gertti Kogermann ja Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Guido Pärnits.
Uudised
  • 19.11.25, 12:52
Kinnisvarafirmade TOPi võitjad hindavad kogukonda ja laia linnavisiooni. Neil on prognoos!
Vaata põnevaid kogemusi koostööst Tallinna linnaga
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele