9. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uued trendid Euroopa kaubandusturul

Meeleolukas elevandiskulptuur kaubanduskeskuses
Foto: Pixabay
Euroopa kaubandusturul võib täheldada kaheksat suurt trendi, mis lähiaastatel kaubanduskinnisvara mõjutavad, avaldas Cushman & Wakefield oma ülevaates.

Lühidalt on need järgmised.

Kaubanduskeskuste laienemine

2016. aasta teisel poolel lisandus kokku 45% ruutmeetreid just keskuste laiendustest. See trend peaks jätkuma ka 2017. aastal. Laienemist soodustavad mitmed tegurid, sh ajalugu ja kliendibaas.

Ümberkujunemine sotsiaalseks ruumiks

Lihtsad jaemüüjad saavad multifunktsionaalseteks keskusteks rohkete söögikohtade, vaba aja veetmise võimaluste ja avalike teenustega.

Kasvab toidu- ja joogipakkujate osakaal

Tarbijad otsivad unikaalseid maitseelamusi ning keskuste arendajad otsivad neid uusi kontseptsioone, et inimeste nõudlustele vastata.

Väiksemate kohalike keskuste pealetung

2018. aasta lõpuks avatakse Euroopas 186 uut kaubanduskeskust, siis neist 80 on väiksemad keskused, mille pindala on 5000–20 000 ruutmeetrit.

Müügikanalite sulandumine

Füüsilised kaubanduskeskused ja e-poed sulanduvad üha rohkem, mis tähendab näiteks seda, et e-poest ostetud vale suurusega toodet võib pakiga tagasi saatmise asemel tagastada ka kauplusse ning e-poest tellitud kaubale kaubanduskeskusse järele minnes tahatakse ostjale parkimiskoht.

Teemapõhised ja miksitud otstarbega keskused

Ühelt poolt on kasvav trend koondada nii kaubandus, teenindus kui ka meelelahutus konkreetsele teemale, näiteks veele või lastele. Teiselt poolt luuakse kaubanduskeskusi, kus on kaubanduspindade kõrval näiteks ka büroo- ja elamispindu. Mõlemal juhul võib ankurüürnik puududa.

Tehnoloogia pealetung

Kasutatakse üha rohkem äppe, kliki ja korja teenuseid, tasuta Wifit, laadimisjaamu, fotobokse, piletivaba parkimist, 3D teekonna juhendajat, paremaid audiovisuaalsed lahendusi. Arendatakse digitaalse kaubanduskeskuse lahendust, mis võimaldaks saada olevad tooted broneerida ja teatud aja jooksul kaubanduskeskusest kokku korjata.

Loe detailsemalt kaubandus.ee-st.

X

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474