Euroopa kaubandusturul võib täheldada kaheksat suurt trendi, mis lähiaastatel kaubanduskinnisvara mõjutavad, avaldas Cushman & Wakefield oma ülevaates.

- Meeleolukas elevandiskulptuur kaubanduskeskuses
- Foto: Pixabay
Lühidalt on need järgmised.
Kaubanduskeskuste laienemine
2016. aasta teisel poolel lisandus kokku 45% ruutmeetreid just keskuste laiendustest. See trend peaks jätkuma ka 2017. aastal. Laienemist soodustavad mitmed tegurid, sh ajalugu ja kliendibaas.
Ümberkujunemine sotsiaalseks ruumiks
Lihtsad jaemüüjad saavad multifunktsionaalseteks keskusteks rohkete söögikohtade, vaba aja veetmise võimaluste ja avalike teenustega.
Kasvab toidu- ja joogipakkujate osakaal
Tarbijad otsivad unikaalseid maitseelamusi ning keskuste arendajad otsivad neid uusi kontseptsioone, et inimeste nõudlustele vastata.
Väiksemate kohalike keskuste pealetung
2018. aasta lõpuks avatakse Euroopas 186 uut kaubanduskeskust, siis neist 80 on väiksemad keskused, mille pindala on 5000–20 000 ruutmeetrit.
Müügikanalite sulandumine
Füüsilised kaubanduskeskused ja e-poed sulanduvad üha rohkem, mis tähendab näiteks seda, et e-poest ostetud vale suurusega toodet võib pakiga tagasi saatmise asemel tagastada ka kauplusse ning e-poest tellitud kaubale kaubanduskeskusse järele minnes tahatakse ostjale parkimiskoht.
Hetkel kuum
Siin on mõtteainet üksjagu. Liiati muutjaid on üsna mitu.
Eluasemearendus ja -turg söövad endil jalgu alt - ees on pikk ja valuderikas kümnend
Vaata põnevaid vaateid! Arenduse I etapist on müüdud üle poole.
Teemapõhised ja miksitud otstarbega keskused
Ühelt poolt on kasvav trend koondada nii kaubandus, teenindus kui ka meelelahutus konkreetsele teemale, näiteks veele või lastele. Teiselt poolt luuakse kaubanduskeskusi, kus on kaubanduspindade kõrval näiteks ka büroo- ja elamispindu. Mõlemal juhul võib ankurüürnik puududa.
Tehnoloogia pealetung
Kasutatakse üha rohkem äppe, kliki ja korja teenuseid, tasuta Wifit, laadimisjaamu, fotobokse, piletivaba parkimist, 3D teekonna juhendajat, paremaid audiovisuaalsed lahendusi. Arendatakse digitaalse kaubanduskeskuse lahendust, mis võimaldaks saada olevad tooted broneerida ja teatud aja jooksul kaubanduskeskusest kokku korjata.
Loe detailsemalt
kaubandus.ee-st.
X
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?