Euroopa kaubandusturul võib täheldada kaheksat suurt trendi, mis lähiaastatel kaubanduskinnisvara mõjutavad, avaldas Cushman & Wakefield oma ülevaates.

- Meeleolukas elevandiskulptuur kaubanduskeskuses
- Foto: Pixabay
Lühidalt on need järgmised.
Kaubanduskeskuste laienemine
2016. aasta teisel poolel lisandus kokku 45% ruutmeetreid just keskuste laiendustest. See trend peaks jätkuma ka 2017. aastal. Laienemist soodustavad mitmed tegurid, sh ajalugu ja kliendibaas.
Ümberkujunemine sotsiaalseks ruumiks
Lihtsad jaemüüjad saavad multifunktsionaalseteks keskusteks rohkete söögikohtade, vaba aja veetmise võimaluste ja avalike teenustega.
Kasvab toidu- ja joogipakkujate osakaal
Tarbijad otsivad unikaalseid maitseelamusi ning keskuste arendajad otsivad neid uusi kontseptsioone, et inimeste nõudlustele vastata.
Väiksemate kohalike keskuste pealetung
2018. aasta lõpuks avatakse Euroopas 186 uut kaubanduskeskust, siis neist 80 on väiksemad keskused, mille pindala on 5000–20 000 ruutmeetrit.
Müügikanalite sulandumine
Füüsilised kaubanduskeskused ja e-poed sulanduvad üha rohkem, mis tähendab näiteks seda, et e-poest ostetud vale suurusega toodet võib pakiga tagasi saatmise asemel tagastada ka kauplusse ning e-poest tellitud kaubale kaubanduskeskusse järele minnes tahatakse ostjale parkimiskoht.
Hetkel kuum
Ahnuse kättemaks on valus. Näiteks Everaus Kinnisvara koondas ehitajad. Siin vormub arendusvaldkonna tulevik, mis ei ole kõigile jõukohane.
Edaspidi arendaja paneb ressursid vaid arendamisse ja ehituseteenuse ostab sisse
Anton Nikitin: Iga välismaal ostetud üürikorter on Eestis ostmata jäänud korter.
Teemapõhised ja miksitud otstarbega keskused
Ühelt poolt on kasvav trend koondada nii kaubandus, teenindus kui ka meelelahutus konkreetsele teemale, näiteks veele või lastele. Teiselt poolt luuakse kaubanduskeskusi, kus on kaubanduspindade kõrval näiteks ka büroo- ja elamispindu. Mõlemal juhul võib ankurüürnik puududa.
Tehnoloogia pealetung
Kasutatakse üha rohkem äppe, kliki ja korja teenuseid, tasuta Wifit, laadimisjaamu, fotobokse, piletivaba parkimist, 3D teekonna juhendajat, paremaid audiovisuaalsed lahendusi. Arendatakse digitaalse kaubanduskeskuse lahendust, mis võimaldaks saada olevad tooted broneerida ja teatud aja jooksul kaubanduskeskusest kokku korjata.
Loe detailsemalt
kaubandus.ee-st.
X
Seotud lood
Kandideerimise tähtaeg 25.04.2025