Tallinna Kaubamaja kvartali ehk Gonsiori tn 2/Rävala pst 6 kinnistute uushoonestamise arhitektuurivõistlusele oli 21. Septembriks laekunud 14 võistlustööd.

- Tallinna Kaubamaja
- Foto: kinnisvarauudised.ee
Kuna võistlustingimuste kohaselt võis töö saata ka eilset kuupäeva kandva postitempliga, võib see arv lähipäevil veel muutuda, avaldasid võistluste korraldajad.
Arhitektuurivõistluse kuulutasid suvel välja Tallinna Kaubamaja Kinnisvara ja MSI Grupp koostöös Tallinna linnaplaneerimise ameti ja Eesti arhitektide liiduga (EAL). Võitja valivad välja Tallinna Kaubamaja Kinnisvara juht Peeter Kütt, MSI Grupi juht Mati Ivask, Kaubamaja juht Erkki Laugus, Tallinna linnaplaneerimise ameti detailplaneeringute teenistuse direktor Arvo Rikkinen, arhitektid Martin Aunin (EAL), Jaak Huimerind (EAL) ja Peep Jänes (EAL).
Eesti Arhitektide Liidu direktori Ingrid Maldi hinnangul võib esitatud tööde arvuga rahule jääda, on, mille seast parimat lahendust valima hakata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Meie ootus on, et võidutöö võtaks arvesse Kaubamaja väärikat staatust ning sobituks ümbritsevasse linnaruumi, aga arvestaks ka kehtivate detailplaneeringute ja rajatavate hoonete funktsionaalsusega,” kommenteeris žürii esimees, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara juht Peeter Kütt.
Arhitektuurivõistluse žürii selgitab esimeses etapis välja esitatud tööde vastavuse võistlustingimustele, seejärel valitakse lõppvooru pääsejad, otsustatakse nende paremusjärjestus ning 15. novembril kuulutatakse välja võitja.
Võistluse auhinnafond on 55 000 eurot. Võidutöö autoriga alustatakse projekteerimisläbirääkimisi, projekti lõplik maksumus selgub peale projekteerimistingimuste kinnitamist.
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.