• 08.03.19, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina fondilt tuleb Eesti-Soome tunnelile 15 miljardit

Finest Bay Area Development Oy ja Hiina fond Touchstone Capital Partners sõlmisid lepingu Soome ja Eesti vahelise tunneli rahastamiseks 15 miljardi euro ulatuses. Juba varem on tunnelit nõustunud rahastama ARJ Holding LLC 100 miljoni euro ulatuses.
Touchstone'i juhatuse esimees Kenny Song (paremalt teine) oma partneritega China Railway International Group Holdingsist kohtusid 7. jaanuaril Eesti valitsuse esindajatega, et arutada investeerimisvõimalusi
  • Touchstone'i juhatuse esimees Kenny Song (paremalt teine) oma partneritega China Railway International Group Holdingsist kohtusid 7. jaanuaril Eesti valitsuse esindajatega, et arutada investeerimisvõimalusi
  • Foto: Touchstone Capital Partners
Vastavalt kavatsuste protokollile antakse kolmandik rahastusest omakapitalina ning kaks kolmandikku laenuna. Touchstone Capital Partnersi fond saab vähemusosaluse ning kohustub andma projektile laenu.
„Oleme väga rahul läbirääkimistega ja saavutatud ühise arusaamisega. Touchstone’il on suured kogemused sarnaste suurte erakapitalil põhinevate infrastruktuuriprojektide rahastamisel”, ütles Kustaa Valtonen Finest Bay Area Developmentist.
Raha antakse Finest Bay Area Developmenti kasutusse projekti ehitusfaasis. Rahastuse detailid räägitakse läbi järgmise kuue kuu jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Meie eesmärk on saada juurde ka Euroopa, Põhjamaade ja Soome omakapitali investeeringuid nüüd kokku lepitud rahastuse täienduseks. Soovime projektile jätkusuutlikku ja igakülgselt tasakaalustatud rahastuslahendust”, lisas Valtonen.
Finest Bay Area Developmenti tunneliprojekti eesmärk on ehitada Soome ja Eesti vaheline merealune raudteetunnel, mis lühendaks riikidevahelist reisimisaega märgatavalt. Raudteetunneliga areneks Soome ja Eesti pealinnaregioonidest ühtne metropol.
„Tallinna Tunnel on Euroopa suurimaid infrastruktuuriprojekte ja see vajab teostamiseks tihedat koostööd projektikonsortsiumi ning Soome ja Eesti avalike sektorite vahel. Meil on olnud õnne, et meil on väga tõhusalt ja läbipaistvalt toimivad avaliku sektori institutsioonid mõlemas riigis ning ootame innukalt aktiivset koostööd kõigiga,” tõdes Peter Vesterbacka, Finest Bay Area Development Oy asutaja.
„Soome ja Eesti vaheline raudteetunnel on uutmoodi mõtlemist esindav ja ambitsioonikas projekt, milles on hea meel osaleda. Tunnel moodustab Helsingi ja Tallinna regioonidest ühtse metropoli, millel on hea võimalus areneda Aasia ja Euroopa ühendavaks keskuseks”, ütles Touchstone Capital Partnersi juhatuse esimees Kenny Song.
Hiina Touchstone Capital Partners investeerimiskonsortsium on teinud sarnaseid investeeringuid muu hulgas Euroopas, Austraalias ning nii Põhja- kui Lõuna-Ameerikas.
Vesterbacka on koos kaaslastega tehingut kuude kaupa ette valmistanud. Kenny Song külastas jaanuaris koos temaga Tallinna, kus kohtus valitsuse ja Tallinna linna juhtidega.
Loe ka samateemalist pikemat artiklit Äripäevast

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.05.25, 11:31
Sisekujundaja soovitab: mida kontori sisutamisel kindlasti arvesse võtta?
Ettevõtte kasv, äristrateegia muutused ja töötajate kasvavad ootused esitavad kontorite sisustamisele aina uusi väljakutseid. Paraku ei suuda paljud ettevõtted nende muutustega sammu pidada. Sageli ei märgata, et kontor ei toeta enam seda, kuidas inimesed tegelikult töötavad. Sisekujundajad näevad seda iga päev – ruumid justkui toimivad, aga nende tegelik potentsiaal jääb kasutamata. Just selle lisaväärtuse leidmine ongi see, millega sisekujundajad ettevõtteid toetada saavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele