• 18.09.19, 18:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tähelepanu! Saadaval on Workplace Happiness konverentsi pääsmed

7. novembril toimub Tallinnas taas konverents nimega Workplace Happiness. Möödunud aastal esimest korda toimunud töökohtade heaolu valdkonda puudutav konverents osutus väga menukaks. Pea kõik konverentsil esinenud rõhutasid oma ettekannetes, et tulemusliku töö huvides on äärmiselt oluline arvestada töötajate heaolu ja individuaalsete vajadustega ning hästi kavandatud büroo peab kaasaegseid töötegemise meetodeid maksimaalselt toetama.
Tähelepanu! Saadaval on Workplace Happiness konverentsi pääsmed
Konverentsi korraldame koos Workplace Evolutionaries Estonia MTÜ-ga lühidalt WeHub. Hub kuulub rahvusvahelisse Workplace Evolutionaries võrgustikku, mille missiooniks on maailma parandamine läbi töökeskkondade kasutajasõbralikumaks muutmise. Loe nende tegemiste kohta rohkem SIIT.
Üha enam räägitakse tööõnnest, vajadusest inspireeriva töökeskkonna järgi ja kohustusest eristuda vinge kontoriga, et talendid Sinu ettevõttesse tööle tuleks. Kuidas olla kindel, et inimesed on töökohal õnnelikud? Osalejad saavad teada, kuidas läbi parema töökeskkonna tõsta töötaja rahulolu ja efektiivsust, kuidas teadlikult juhitud töökeskkonnaga meelitada talendid enda meeskonda. Oma teadmisi ja kogemusi jagavad eksperdid Eestist, Soomest, Saksamaalt ja Suurbritanniast.
Konverentsipäeva modereerib Margus Nõlvak, kes on pärjatud Aasta Noore Juhi tiitliga, töötab Mainor Grupis alates aastast 2010 ning on aastast 2014 Baltimaade suurima ärilinnaku Ülemiste City arendaja Mainor Ülemiste juhatuse esimees. Margus on ühtlasi ka Ülemiste City kaasarendaja, Technopolis Ülemiste AS nõukogu liige ning Teenusmajanduse Koja nõukogu esimees.
Margus koos oma meeskonnaga on pühendunud sellele, et tema inimesed oleksid õnnelikud ja saaksid töötada keskkonnas, mis inspireerib. Olles aastaid mänginud meeskonnasporti, teab Margus, et palju rõõmsaid ja motiveeritud inimesi üheskoos suudavad korda saata imesid. Ta räägib Mainor Ülemiste kogemustest: mis töötab ja mis mitte.
Sissejuhatusele järgneb ettekanne töökeskkonna muutuste juhtimise teemal. Mida kauem on ettevõte püsinud oma „vanas heas“ kontoris, seda keerulisem on uude keskkonda kolimine - kogu organisatsioon peab muutuma, ümber õppima ja kohanduma. Kui ei muutu inimeste käitumine ja harjumused, siis ei muutu kokkuvõttes miski. Paraku ei sünni suured muutused iseenesest: ilma teadliku muutuste juhtimiseta ei pruugi tulemus olla sugugi ootuspärane. Kuidas soovitud muutused ellu viia ja mis on kriitilised edutegurid sel teekonnal? Esineja on Sini Norta, kes on Workspace tegevjuht.
Multidistsiplanaarse disainiagentuuri Workspace on üks disainmõtlemise pioneere Soomes. Inimekeskse disaini, ruumiloome ja protsesside ümbermõtestamise kaudu aitab Workspace klientidel oma ärieesmärke täita, muuta organisatsiooni kultuuri ja parandada kasutajakogemust. Workspace usub siiralt, et uuendused on edasiviivad kui lähtepunktiks on kasutaja, sest siis keskendume asjadele, mis on tõeliselt olulised.
Edasi kuuleme kogemuslugu ettevõtte uude keskkonda kolimisest. Kogemust jagab Mickael Locoh, kes on Steelcase Põhja-, Kesk- ja Ida-Euroopa, Aafrika ning Kesk-Aasia müügidirektor.
2017. aastal kolis maailma suurim kontori- ja koolimööbli valmistaja Steelcase oma Euroopa peakontori Münchenisse. Saksamaa ja Prantsusmaa kontoritest ühtsesse õppe- ja innovatsioonikeskusse koondatud enam kui 250 töötaja jaoks tähendas see enamat kui muutust tööle sõitmise logistikas. Uude keskusse kolimisega kaasnesid murrangulised ümberkorraldused töökultuuris, sealhulgas “isiklikust” töökohast loobumine ja osakondade eraldatuse kaotamine. Steelcase müügidirektor annab kaks aastat pärast kolimist ülevaate protsessi juhtimisest ja selle käigus saadud õppetundidest.
Töökeskkonna kujundamine ei tohiks olla vaid taktika noorte värbamiseks. Suure tõenäosusega näeme kontorites eri vanuseskaalal inimesi. Erinevad põlvkonnad tööl on ärile kasulikud, kuid saavad väljakutseks kui püüame neid ühtemoodi juhtida ja kõigile täpselt samasugust töökoha lahendust pakkuda. Kuidas ehitada sildu erinevate põlvkondade ja väärtushinnangute vahele? Kuidas luua tervislikku töökeskkonda, ühtset organisatsioonikultuuri, saavutada suurepäraseid tulemusi ja neid ka läbi aastate hoida?
Arvamust jagavad nii X kui Y põlvkonna esindajad. Laval kuuled Y põlvkonna esindajana Rasmus Kabunit, kes on Ruutu 6 tegevjuht ja Workplace Evolutionaries Estonia juhatuse liige ning Y põlvkonda esindab Tiina Liitmäe, kes on Thulema ärijuht ja Workplace Evolutionaries Estonia asutajaliige.
„Lahe“ või „äge“ on väga subjektiivsed hinnangud: trendid tulevad ja lähevad kiiresti. Mõne aasta eest leidsid iga endast lugupidava ettevõtte kontorisse tee suuremat sorti ekraaniga ühendatud mängukonsool, pingpongilaud, kott-toolid ja lauajalgpall. Kas mänguasjad tööl on moeasi? Millesse täna on moes panustada? Mis loob tegelikult tulemusi? Kas töökoht on popp koht või töö koht? Arutlusringis osalevad Maksu- ja Tolliamet haldusosakonna juhataja Tauno Krull, Bolt direktor Riina Einberg, Transferwise Eesti filiaali büroojuht Ann Anton ja Swedbank ehitusjuht Juta Paalberg. Vestlust veab konverentsi moderaator Margus Nõlvak.
Peale lõunapausi kuuleme kuidas valmivad rätsepatööna kontorid. Kontorit võib vaadelda kui organisatsiooni kultuuri füüsiliselt tajutav kandjat, mis suhtleb ühtviisi nii töötajate kui klientide ja partneritega. Mis teeb kontorist “päris oma”: on need töötajate toodud potitaimed või peaks kultuuri ruumiks vormimisest alustama juba esimesel kohtumisel (sise)arhitektiga? Kuidas lähteülesanne tellija teadvustatud soovidest ja peidetud vajadustest kokku panna? Kui lõpuks viimane detail oma kohale asetub, siis kas see tähendab, et kontor on “valmis”? Esineja Gilberto Vizzini tuleb Suurbritanniast ja on II Prisma Suurbritannia maajuht.
Kontoritest rääkides on oluline teema privaatsus. „Issand, siin on selline lärm, et ma ei kuule oma mõtteidki!“ „Miks teil siin nii vaikne on?“ Kindlasti segab impulssmüra keskendumist, kuid ka päris müravabas keskkonnas ei tunne inimene ennast hästi. Erinevat tüüpi ülesanded vajavad erinevat tööala ja akustilist keskkonda.
Uuringud kinnitavad, et põhjalik planeerimine ja ruumiakustikasse tehtud investeeringud tasuvad end tulemuslikkust kasvatades kiiresti ära. Kogenud akustikakonsultant jagab kogemusi, milliste aspektidega tuleb töökeskkonna kavandamisel arvestada. Akustikakonsultant ja Akustikainsener asutaja Kaupo Kõrven kirjeldab konverentsil kuidas luua tulemuslikku helikeskkonda.
Teine privaatsusest kõneleja on Microsoft, OCP & SMC juht Ingrid Toonekurg. Tänapäeva tehnoloogia annab võimaluse töötada seal, kus töötajale see kõige sobivam on ja millal see kõige sobivam on. Uuringud näitavad, et töötajad tahavad vabadust valida, kus kuidas ja millal tööd teha. Kas me teame, mis selle vabadusega kaasneb ja millised riskid vabadus kaasa toob? Kuidas tagada privaatsus füüsiliselt ja virtuaalselt? Teoreetiliste hirmulugude ja privaatsuse tagamiseks loodud standardite asemel räägime konkreetse loo, kuidas paindlik ja privaatne töökeskkond ühe juhi, töötaja ja ema silmade läbi välja näeb.
Konverentsi kava ja registreerimisvormi leiad SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.09.24, 13:41
Kontsept Arhitektuuribüroo päästis Tartu südames miljööväärtusliku hoone ja andis Peetri tänavale uue hingamise
Kontsept Arhitektuuribüroo poolt projekteeritud korterelamu Tartus Peetri tänav 7 pakub varasema mahajäetud hoone asemel üksnes silmailu. Aastakümneid varjusurmas olnud hoone on saanud uue hingamise, stiilse hoovimaja ja uued elanikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele