Kinnisvaratehingud õnnestuvad paremini, kui kasutada professionaalide abi, kuid väikeste ja suurte kinnisvaraettevõtete teenused ja nende kvaliteet võivad olla väga erinevad, kirjutab Arco Vara Tartu osakonna hindaja Helen Kähi.

- Helen Kähi Foto: Egon Enula, kutseline hindaja, Arco Vara Tall
Väikesed kinnisvarafirmad tegelevad enamasti järelturu korterite müügi ja üürimisega. Uusarendustega on neil kokkupuude kaduvväike või puudub üldse, sest arendajad eelistavad suurfirmasid.
Aastaid töötanud maakleritel on ka väikeettevõtetes oma püsiklientuur, kuid alustavatel maakleritel on seal klientide leidmine väga raske. Seda enam, et tänaseks on kinnisvaraportaalidesse kuulutuse lisamine tehtud lihtsaks ning kliendil on võimalus panna kuulutuse juurde ka lause „Maakleritel palun mitte tülitada.”.
Suurfirma saab seevastu pakkuda kvaliteetsemat teenust, sest iga maakleri taga on veel hulk spetsialiste, kellega on võimalik konsulteerida õigusalastes küsimustes ning määrata kinnisvarale õige hinnatase. Professionaalne maakler teeb alati enne objekti müüki põhjaliku hinnaanalüüsi antud piirkonnas tehtud müügitehingute põhjal ja konsulteerib vajadusel kinnisvarahindajatega, et määrata reaalne müügihind. Seejärel saab ta pakkuda kliendile põhjendustega ja faktidele toetuvat konsultatsiooni vara müügihinna määramiseks.
Väikese firma maakleril puudub enamasti juurdepääs üksikasjalikule tehinguinfole ning seega võib juhtuda, et kui korterile leitakse ostja ning klient läheb eksperthinnangut tellima, selgub, et vara väärtus tuleb juba kokkulepitud ostu-müügihinnast oluliselt madalam. Tehing võib seetõttu ära jääda (tehing jääb ära juhul, kui pangalaenuga kinnisvara ostjal ei ole võimalik või ta ei soovi omafinantseeringu osa suurendada - toim). Suurema firma maakleril on võimalik selliseid olukordi vältida.
Suurfirmad pakuvad paremaid müügivõimalusi, sest nendes ettevõtetes investeeritakse turundusse – objektist tehakse video, kasutatakse sotsiaalmeediat, välireklaami, flaiereid ning mõeldakse pidevalt välja muid lahendusi efektiivseks müügitööks. Samuti toimib meeskonna pidev koolitamine, antakse edasi teadmisi, kuidas olla edukas ning kuidas olla oma ala parim. Töötajad on teadlikud firma põhiväärtustest ning püüavad oma tööd tehes neid järgida.
Klient peaks firma valikul uurima lähemalt, millist teenust talle pakutakse ja mida ta makstud tasude eest saab. Kindlasti peaks valima maakleri, kes tunneb kinnisvaraturgu, on hea suhtleja ning hea läbirääkija, professionaalne, laia silmaringiga ning tunneb hästi piirkonda, kus müüdav või üürile andev vara asub.
Suurfirma huvi oleks esmapilgul ilmselt, et väikesed turult kaoks ja oleks vähem konkurentsi, kuid see ei ole nii. Konkurents on siiski hea, sest ee loob klientidele suurema valikuvõimaluse ning hoiab ära hindade tõusu. Klient saab valida, millist teenust ja mis väärtuses ta soovib.
Samas paneb see ka kinnisvarafirmad rohkem pingutama. Pidevalt mõeldakse välja uudseid lahendusi paremaks müügiks, reklaamiks, proovitakse üksteisest erineda ning olla sammu võrra teistest ees. Pingutatakse selle nimel, et võita kliendi usaldus ning pakkuda talle parimat teenust.
Seotud lood
Tartu kesklinna piirile, Kastani ja Võru tänava ristmikule, kerkib silmapaistev viiekorruseline büroohoone Kastani Kolmnurk, kus on võimalus endale uus kodu leida vaid valitud Tartu ettevõtetel. Tegemist on tõelise pilgupüüdjaga, mille iga detail on põhjalikult läbi mõeldud – funktsionaalsus, mugavus ja kaasaegsus on ühendatud kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadiga.