• 03.01.17, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas valida suur või väike kinnisvarafirma?

Kinnisvaratehingud õnnestuvad paremini, kui kasutada professionaalide abi, kuid väikeste ja suurte kinnisvaraettevõtete teenused ja nende kvaliteet võivad olla väga erinevad, kirjutab Arco Vara Tartu osakonna hindaja Helen Kähi.
Helen Kähi
  • Helen Kähi Foto: Egon Enula, kutseline hindaja, Arco Vara Tall
Väikesed kinnisvarafirmad tegelevad enamasti järelturu korterite müügi ja üürimisega. Uusarendustega on neil kokkupuude kaduvväike või puudub üldse, sest arendajad eelistavad suurfirmasid.
Aastaid töötanud maakleritel on ka väikeettevõtetes oma püsiklientuur, kuid alustavatel maakleritel on seal klientide leidmine väga raske. Seda enam, et tänaseks on kinnisvaraportaalidesse kuulutuse lisamine tehtud lihtsaks ning kliendil on võimalus panna kuulutuse juurde ka lause „Maakleritel palun mitte tülitada.”.
Suurfirma saab seevastu pakkuda kvaliteetsemat teenust, sest iga maakleri taga on veel hulk spetsialiste, kellega on võimalik konsulteerida õigusalastes küsimustes ning määrata kinnisvarale õige hinnatase. Professionaalne maakler teeb alati enne objekti müüki põhjaliku hinnaanalüüsi antud piirkonnas tehtud müügitehingute põhjal ja konsulteerib vajadusel kinnisvarahindajatega, et määrata reaalne müügihind. Seejärel saab ta pakkuda kliendile põhjendustega ja faktidele toetuvat konsultatsiooni vara müügihinna määramiseks.
Väikese firma maakleril puudub enamasti juurdepääs üksikasjalikule tehinguinfole ning seega võib juhtuda, et kui korterile leitakse ostja ning klient läheb eksperthinnangut tellima, selgub, et vara väärtus tuleb juba kokkulepitud ostu-müügihinnast oluliselt madalam. Tehing võib seetõttu ära jääda (tehing jääb ära juhul, kui pangalaenuga kinnisvara ostjal ei ole võimalik või ta ei soovi omafinantseeringu osa suurendada - toim). Suurema firma maakleril on võimalik selliseid olukordi vältida.
Suurfirmad pakuvad paremaid müügivõimalusi, sest nendes ettevõtetes investeeritakse turundusse – objektist tehakse video, kasutatakse sotsiaalmeediat, välireklaami, flaiereid ning mõeldakse pidevalt välja muid lahendusi efektiivseks müügitööks. Samuti toimib meeskonna pidev koolitamine, antakse edasi teadmisi, kuidas olla edukas ning kuidas olla oma ala parim. Töötajad on teadlikud firma põhiväärtustest ning püüavad oma tööd tehes neid järgida.
Klient peaks firma valikul uurima lähemalt, millist teenust talle pakutakse ja mida ta makstud tasude eest saab. Kindlasti peaks valima maakleri, kes tunneb kinnisvaraturgu, on hea suhtleja ning hea läbirääkija, professionaalne, laia silmaringiga ning tunneb hästi piirkonda, kus müüdav või üürile andev vara asub.
Suurfirma huvi oleks esmapilgul ilmselt, et väikesed turult kaoks ja oleks vähem konkurentsi, kuid see ei ole nii. Konkurents on siiski hea, sest ee loob klientidele suurema valikuvõimaluse ning hoiab ära hindade tõusu. Klient saab valida, millist teenust ja mis väärtuses ta soovib.
Samas paneb see ka kinnisvarafirmad rohkem pingutama. Pidevalt mõeldakse välja uudseid lahendusi paremaks müügiks, reklaamiks, proovitakse üksteisest erineda ning olla sammu võrra teistest ees. Pingutatakse selle nimel, et võita kliendi usaldus ning pakkuda talle parimat teenust.
Väike firma +  
Väike firma -  
Suur firma +  
Suur firma -  
Väiksemad kuludVäiksemad võimalused reklaamiksJuriidiline tugi, olemas on hindajad, kellega saab vara väärtuse küsimustes konsulteeridaSuuremad kulud
Saavad pakkuda klientidele madalamat teenusehinda ehk on   paindlikumadEi tegeleta pideva töötajate koolitamisega, töötaja peab  end ise harima ja viima end kurssi uuendustegaTuntus, kaubamärgi tuntusEsmapilgul sisult ja kvaliteedilt sama, kuid hinnalt kallim teenus võrreldes väikese ettevõtte teenusega
0Algajatel alustada väga raske, kuna kliendid ei ruugi teada firmat, olemasolev klientuur väike, on väike tõenäosus, et keegi helistab kontorisse ja soovib maaklerteenust, pigem pöördutakse tuntud suuremate ettevõtete pooleVõimalus pakkuda professionaalset teenustArendusprojektidega kaasnevad riskid
0Arendajatega on koostöö vähene või puudubTöötajaid pidevalt koolitatakse, et pakkuda   professionaalset teenust0

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
Tartu kesklinna piirile, Kastani ja Võru tänava ristmikule, kerkib silmapaistev viiekorruseline büroohoone Kastani Kolmnurk, kus on võimalus endale uus kodu leida vaid valitud Tartu ettevõtetel. Tegemist on tõelise pilgupüüdjaga, mille iga detail on põhjalikult läbi mõeldud – funktsionaalsus, mugavus ja kaasaegsus on ühendatud kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadiga.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
2
  • ST
Sisuturundus
  • 17.03.25, 12:19
Tallinna peatänav ärkab ellu ja koos sellega avanevad haruldased investeerimisvõimalused
3
Uudised
  • 28.02.25, 11:48
Kisub karmiks: 1. juulist on eluaseme ost priskelt tuhandeid kallim
Näitlik kalkulatsioon näitab, mis Sind, ostja ja Sind, müüja, ees ootab.
4
Uudised
  • 20.03.25, 09:56
Eestis sai esimene eluhoone LEED Gold rohesertifikaadi
5
Uudised
  • 18.03.25, 14:06
Luksus vanalinnas: värskes hotellis läks detailidesse 75 miljonit eurot
Fotod ja reportaaž
6
Uudised
  • 14.03.25, 06:45
Elukondlikul järelturul hakkab tehingute arv langema
Kodu omamist investeeringuks pidada ei saa, kuna investeering peaks kapitali kasvatama. Küll aga on kodu ostmisel selge säästmise ehk kapitali säilitamise funktsioon.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele