Üüriturul käib aasta-aastalt aina teravam võitlus üürnike eest ning sama on suund ka tänavu. Eelis on kindlasti neil kinnisvaraomanikel, kelle hoone kvaliteet oli juba projekteerimis- ja ehitusfaasis hästi läbi mõeldud, kirjutab DONE Haldus OÜ ja Ermeesia OÜ juht Janek Hintsov Äripäeva värske kinnisvarahooldajate kvartaliraporti eessõnas.

- Janek Hintsov
- Foto: Karli Saul
Kinnisvarasektor peab hakkama töötajat väärtustama
Aina enam räägitakse majanduskasvu aeglustumisest ja tööjõupuudusest, kuid et mõista, kuidas läheb Eesti majandusel, tuleks vaadata kesklinnas asuvaid kraanasid. Selles valguses läheb hästi nii arendajatel, ehitajatel ehk ka majandusel üldiselt. Rohkem on muidugi tunda tööjõupuudust – see on kinnisvarasektorit palju puudutanud ja pannud rohkem väärtustama reaalse töö tegijaid. Kui varem palgati inimesed lihtsalt tööd tegema, siis nüüd mõeldakse rohkem nende heaolule ja võimaldatakse koolitusi ning kvaliteetsemaid ja ergonoomilisemaid töövahendeid.
Meil on ärikinnisvara vallas väga palju kogemusi, sest DONE Haldus ja Ermeesia haldavad enam kui 700 üürniku ja 100 ärikinnisvaraobjekti peale kokku üle miljoni ruutmeetri kinnisvara ning viimaste objektide seas lisandusid meie portfelli Mustika, Magistrali ja T1 kaubanduskeskused. Ja kogemus ütleb, et täna ei müü enam odav hind, vaid üürnikud on hakanud hindama muud: sõna "kvaliteet" on saamas uut sisu!
Elektri ja kütte hinnad on eelmise aastaga võrreldes tunduvalt tõusnud, mis on selgelt tuntav kommunaalteenuste arvetes. Siin on võimalus oma professionaalsust näidata täisvaadet omaval haldusettevõttel, kui ta suudab kõrvalkulusid optimeerida. Näiteks kui suures büroohoones on ajutiselt mõned pinnad üürnikuta, tasub optimeerida sealsed kütmiskulusid.
Haldusfirma pakub mugavat keskkonda
Majaomaniku ning haldus-, hooldus- ja puhastusettevõtte kohus on pakkuda üürnikule täisteenust. See tähendab, et nagu liftimüüja ei müü kliendile lihtsalt mootoriga sõiduriista, vaid aja kokkuhoidu ja kiirust ühelt korruselt teisele jõudmiseks, peab heakorrafirma pakkuma mugavat töökeskkonda. Hea terviku moodustab see, kui üürnike mugavusele ja heakorratööde efektiivsusele on mõeldud juba projekteerimise käigus ning haldus-hooldus-puhastusettevõtte vaade hoonele kui tervikule võimaldab luua optimaalse ja vajalike teenuste komplektsuse.
Ärikinnisvara üüriturgu mõjutab oluliselt ka infotehnoloogia areng, mis võimaldab kogu heakorrasektoris osalejatel üle vaadata oma protsessid ja viia läbi programmide protsessid võimalikult efektiivseks. Tehnosüsteemid muutuvad aasta-aastalt järjest automaatsemaks ning kus on võimalik inimeste tööd vähendada, seda ka tehakse. Objektidel kasutatakse rohkem tehnikat ning tööjõu kasutamine muutub targemaks. Majaomanikudki saavad haldusteenuste vallas targemaks ja oskavad näha hinnapäringute taha.
Samuti osatakse väärtustada haldusettevõtte kutsetunnistust, töötajate kogemusi ja referentside tagasisidet. Paljud hanked ja hinnapäringud koostatakse vastavuses Kinnisvarakeskkonna juhtimise ja korrashoiu standardiga EVS 807:2016.
VALMIS KINNISVARA HALDUSETTEVÕTETE KVARTALIRAPORT
Äripäeva Infopanga kvartaliraport analüüsib 2018. aasta viimase kvartali tulemusi. Kvartaalne raport annab täieliku ülevaate valdkonna ettevõtete konkurentsivõimest.
Raport analüüsib ettevõtete viimase kvartali majandusnäitajaid, mille põhjal on välja toodud valdkonna arengutrendid ja ettevõtete pingeread. Veel leiab raportist uuemad finantsandmed, eksperdi kommentaari valdkonna hetkeseisule, valdkonna trendid, ettevõtete reitingud ja prognoosid tulevikuks.
Soeta värske kinnisvarahaldajate kvartaliraport
SIITSeotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?