2. november 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Näiteid naljakamatest liiklusõnnetuste seletuskirjadest

"Telefonipost lähenes kiiresti. Üritasin posti teelt eemale pöörata, kui ta mu esiotsa tabas." - Tegemist pole naljaga, vaid tõsise seletuskirjaga, mille klient on pärast liiklusõnnetust kindlustusseltsile kirjutanud.

Kindlustusfirmad nõuavad klientidelt pärast liiklusõnnetusse sattumist seletuskirja, kuidas õnnetus täpselt juhtus. Tihtipeale on saadud vastused aga nii naeruväärsed, et tekib küsimus, kas ikka tasub hüvitis välja maksta.

Mõned näited välismaiste kindlustusfirmade põhjal:

Õnnetuses pole tegelikult kedagi süüdistada, aga seda poleks juhtunud, kui teine juht oleks tähelepanelikum olnud.

Ma olin sõitnud 40 aastat, kui jäin roolis magama ning sattusin õnnetusse.

Tagurdasin autoga hoovist välja, nagu ma ikka tavaliselt teen, kui teine auto mulle tagant sisse sõitis täpselt samasse kohta, kuhu varemgi on sisse sõidetud.

Keerasin tee äärest sõiduteele, viskasin pilgu oma ämmale ning sõitsin teetammist üles.Teine auto sõitis mulle sisse, ilma et oleks enne oma kavatsusest teada andnud.

Koju tulles keerasin vale maja hoovi ning põrkasin kokku puuga, mida minu hoovis pole.

Nähtamatu auto ilmus eikuskilt, sõitis mu autole sisse ning haihtus.

Vältimaks eessõitva auto mõlkimist, ajasin jalakäija alla.

Ütlesin politseinikule, et minuga on kõik korras, kuid kui eemaldasin oma mütsi, märkasin, et mul on koljuluumurd.

Jalakäijal polnud õrna aimugi, kuhu poole minna, ja nii ma tast üle sõitsingi.

Nägin seda aeglast, kurva näoga vanakest, kui ta üle mu katuse lendas.

Humoorikas kirjeldus pole hüvitisest keeldumise põhjus

Kalle KonradSalva Kindlustuse turundusjuht

Loomulikult tuleb ka meie seltsi töös ette, et kahjujuhtumite puhul on seletustes aeg-ajalt kasutatud teadlikult või ka teadmatult humoorikat keelekasutust. Õnnetusse sattunud klient on tihtipeale emotsionaalselt ebatavalises seisukorras, mistõttu pole seletuskirjadest naljakate või pisut segaste lausekonstruktsioonide leidmine midagi ebatavalist.

Peame Salva kahjukäsitlejaid professionaalideks, kelle ülesanne on alati täpselt välja selgitada kõik kahjujuhtumiga seonduv. Esialgse seletuskirja humoorikas toon ei saa üldjuhul olla hüvitise maksmisest keeldumise põhjuseks. Siiski tuleb kiirele ja ladusale kahjukäsitlusprotsessile alati kasuks kõikide asjaolude täpne kirjeldamine ning igakülgne koostöö kindlustusseltsiga.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474