Napilt kümnendik Hiina pilootidest saab
hakkama rahvusvahelises lennunduses kasutatava inglise keelega, tõdes Hiina
lennundusamet. See teeb ülejäänutest potentsiaalsed ohuallikad.
Järgmise aasta märtsist peavad kõik rahvusvahelistel liinidel lendavad Hiina piloodid läbima vastava testi, kusjuures praegu töötavast umbes 8000 lendurist saaks sellega hakkama vaid 651, kirjutas Postimees.
"Ma loodan, et need seltsimehed, kelle suhtumine [inglise keele õppimisse] on praegu vale, loobuvad illusioonidest, ei raiska aega ega looda teiste peale, vaid kasutavad head võimalust keelt õppida," ütles ameti kodulehel avaldatud pöördumises Hiina aselennundusminister Li Jian.
Hiina lennundus kasvab praegu kiiresti ja ennustuste kohaselt vajavad riigi lennuliinid järgmise kolme aasta jooksul veel 10 000 pilooti.
Kui ohtlik võib puudulik keeleoskus olla, näitas 1993. aastal juhtunud õnnetus, kui Loode-Hiinas kukkus alla USAs ehitatud MD-80 lennuk. Piloodid ei mõistnud automaatse hoiatussüsteemi teadet, et nad on mäega kokku põrkamas. Lennuki musta kasti salvestuse kohaselt olid nende viimased sõnad: "Mida tähendab pull up (inglise keeles 'tõuse ülespoole' - toim)?"
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Üha rohkem ostjaid ja investoreid hindab tänapäeva kinnisvara puhul lisaks asukohale ja ruutmeetritele ka hoone jätkusuutlikkust, energiatõhusust, elukeskkonna kvaliteeti ja mugavust. Üks peamisi kvaliteedi ja jätkusuutlikkuse sümboleid on rohesertifitseerimine. LEED-sertifikaat – maailmas üks tunnustatumaid rohehoonete kvaliteedimärke – on Põhjamaades juba tavapraktika.