EMT avalike suhete juht Kaja Pino ütles Postimees.ee-le, et kõne hakkimist põhjustava häire tekitajaks on ka kõik operaatorid ise. "Meile eraldatud sagedusvahemik nõuab raadiokanalite kordamist, Tallinnas näiteks üle paarikümne korra. Selline situatsioon nõuab väga hoolsat raadiovõrgu planeerimist vältimaks sellise häire tekkimist," rääkis Pino.
Peale selle mõjutavad Pino sõnul kõne kvaliteeti erinevad võrgus toimuvad tegevused - kärjevahetus, diapasoonivahetus (900/1800), süsteemivahetus (2G/3G).
Tema sõnul ei tohi ka unustada, et võrk seisab alati koos kahest poolest - võrguseadmetest ja telefonidest. Side veatuks toimimiseks peavad mõlemad korralikult toimima ja üksteist toetama. "Telefonitootjad aga on sunnitud oma uued mudelid konkurentsi survel alati kiirustades välja laskma ja alalõpmata on need veel "bugised". Kui telefon ei suuda võrguga suhelda, võib täheldada igasuguseid efekte - alates kõnede katkemisest, väljatugevuse kadumisest, ühe poole vaikimisest kuni telefoni restardini," märkis ta.
Autor: Haldusuudised.ee