Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts rõhutas täna Jõgevamaal Tallinna-Tartu maanteel Puurmani liiklussõlme
avamisel, et tee-ehituses on aeg ambitsioonikateks projektideks.
“Me peame Eestis võtma ette natuke ambitsioonikamaid projekte kui seni ja see ei ole kerge. Üks näide sellisest ambitsioonikamast projektist on Tallinna-Tartu maantee, mis peaks tooma Eestimaa eri nurgad üksteisele lähemale,” ütles Parts. “Samas ei tohi Tallinna-Tartu maanteed ehitada muu teedevõrgu arvel.”
Täna avatud Puurmani liiklussõlme ehitamise peamiseks eesmärgiks oli liiklusohutuse suurendamine. Projekti raames likvideeriti Tallinna-Tartu maantee pudelikaelaks olev kaherajalise tee ohtlik 1,8 km pikkune lõik, viies maantee uuele trassile. Uus sild on raudbetoon kaarkonstruktsiooniga, mille pikkus on 67 meetrit ja sõidutee laius on 12,5 meetrit.
Puurmani liiklussõlme ehitus läks maksma ligi 160,4 miljonit krooni, millest 82 protsenti tuli toetusena Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondilt. Ehitajaks oli Merko Ehitus. Ehkki liiklussõlm pidi valmima alles 2008. aastal, lubati liiklus sillale juba tänavu septembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.