• 14.03.09, 13:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus tarkvara lõpetab kafkaliku protsessimise liikluskindlustuses

Äripäev kirjutas, et autoteenindused nurisevad püsikulusid tekitava tarkvara WinCABAS pealesurumise pärast. Eesti Liikluskindlustuse teenindusjuht Lauri Potsepp selgitab, miks Liikluskindlustuse Fond uut tarkvara nõuab.
Järgneb Lauri Potsepa selgitus.
Liikluskindlustuse Fond lükkab ümber väited, nagu nõutaks autoremondi töökodadelt uue tarkvara kasutuselevõttu, et säilitada kindlustusseltside tellimused (Äripäev, 12. märts).
Praegu toimub nii liikluskindlustuse kui ka kaskokindlustuse alusel kahjude käsitlemine sel viisil, et remondiettevõte koostab kalkulatsiooni sõiduki parandamiseks ning saadab kindlustusseltsile kinnitamiseks. Tihti pendeldab kalkulatsioon töökoja ja kindlustuse vahel enne kinnitamist mitmeid kordi: vaieldakse varuosade hindade või töö tegemiseks kuluva aja üle.
Kahjukäsitleja raiskab hulga tööaega ega tea kunagi, kas hinnapakkumine on õige ja õiglane. Töökoda ei saa alustada sõiduki remonti, vaid peab tõestama kalkulatsiooni õigsust.
Õnnetusse sattunud inimene loodab sõiduvahendi kiiret parandamist, aga see pole võimalik, sest kindlustaja ja töökoda menetlevad kahjujuhtumit. Lisaks võib tulla löök rahakoti pihta: mida rohkem remondiraha õnnestub kindlustuselt küsida, seda kallimad on päeva lõpuks ka kindlustushinnad sõidukiomanikele.
Et selline kafkalik protsessimine lõppeks, on enamik kindlustusseltse ja suur hulk remondifirmasid juurutamas uut remonditööde normeerimistarkvara WinCABAS.
See tarkvaralahendus sisaldab varuosade ja materjalide hindu ning eri tööde ajanorme. Nii saab remondifirma esitada kindlustusseltsile hinnapakkumise uue tarkvaralahenduse kaudu elektroonselt.
Vaidlused vähenevad, sest vaidlusalused numbrid on ühtses andmebaasis kirjas. Tänu sellele saavad osapooled keskenduda oma põhitööle ning sõiduki remont saab kiiremini valmis.
Kellelgi ei ole kohustust uut tarkvara kasutama hakata. Alati võib jätkata vanaviisi kalkulaatori ja faksimasinaga, aga miks jätta pakutud võimalus arenguhüppeks kasutamata?
Tegu on olulise muutusega kindlustusandjate ja autoremondiettevõtete koostöös. Suurt kasu sellest lõikavad just remondifirmad: remonditööks jääb rohkem aega, sõidukiomanikud on rahul lühemate tähtaegadega ning remonditöökoda saab endale eestikeelse normeerimistarkvara koos klienditoe ja uuendustega.
Kindlustusandjal on mugav ja lihtne võrrelda remondifirma kalkulatsiooni sõltumatu ekspertarvamusega.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.09.24, 13:41
Kontsept Arhitektuuribüroo päästis Tartu südames miljööväärtusliku hoone ja andis Peetri tänavale uue hingamise
Kontsept Arhitektuuribüroo poolt projekteeritud korterelamu Tartus Peetri tänav 7 pakub varasema mahajäetud hoone asemel üksnes silmailu. Aastakümneid varjusurmas olnud hoone on saanud uue hingamise, stiilse hoovimaja ja uued elanikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele