Karistuste registri loomine tekitab paljudes inimestes huvi, kuid mulle see isiklikult ei meeldiks, ütles Tallink Takso juht Alger Holzmann.
"Näiteks nooruses on neid (liiklusrikkumisi – toim) uljaspäisuse tõttu rohkem. Hiljem võib-olla neid nii palju enam ei tule," põhjendas ta. Seoses sellega peaks Holzmanni hinnangul olema kehtestatud periood, mil rikkumised registrist kaoks. Ta tõi näiteks, et kiiruse ületamine võiks olla registris lühiajalisem märge, kuid purjus peaga auto juhtimine kehtida pikemalt.
"Purjus peaga juhtimine on eriti raske liiklusrikkumine, seal võib olla periood pikem. Ma täpselt ei oska öelda, kuidas see skeem üles ehitada," märkis Holzmann.
Ka temal endal on varasemast ajast paar rikkumist hingel. "Ma arvan küll, aga kas need on nüüd nooruseuljusest või olen ennast korraks võib-olla ära unustatud," rääkis Holzmann.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas nentis taksofirma juht, et avalikkuse huvi karistuste registri vastu oleks suur. "Huvi tekib kindlasti väga paljudel inimestel," ütles Holzmann. Küll ütles ta, et inimese töölevõtmisel ei tohiks varasemaid seaduserikkumisi üle tähtsustada. "Ei saa ainult selle põhjal inimest hinnata," lisas Holzmann.
Justiitsministeeriumis valminud seaduseelnõu jõustumisel saaksid kindlustajad ligi pääseda isikute liiklusrikkumistele ja seetõttu võiksid nad korduvalt liiklusseadust rikkunud isikutele määrata kopsakama kindlustusraha.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.