Turuosasid arvestades sai finantsinspektsioon kindlustusvaldkonnas kõige rohkem kaebusi BTA kindlustuse tegevuse kohta, selgus eelmise aasta tarbijakaebuste kokkuvõttest.
Enim põhjustas 2010. aastal vaidlusi kahjuhüvitiste suuruse määramine kindlustusandja poolt, teatas inspektsioon. Traditsiooniliselt olid kaebused seotud ka kindlustustingimuste erineva tõlgendamisega kindlustuslepingu poolte poolt ning kindlustusvõtja rahulolematusega kindlustusseltsi tegevusega kui kahjuhüvitiste maksmisest keelduti. Elukindlustuse valdkonnas tekitas kindlustusvõtjatele probleeme peamiselt elukindlustuslepinguga seotud kulude arvestamine ja nendest arusaamine. Pangateenuste puhul olid ülekaalus klientide makseraskustest tingitud probleemid.
Turuosasid arvestades sai finantsinspektsioon kindlustusvaldkonnas kõige rohkem kaebusi BTA kindlustuse (BTA apdrošinašanas akciju sabiedriba Eesti filiaal) tegevuse kohta, samuti on kasvanud If P&C Insurance AS-i tegevust puudutavate pöördumiste arv.
Möödunud aastal kasvas finantsinspektsioonile laekunud varakindlustust ja kaskokindlustust puudutavate kaebuste arv, samas vähenes pangandusteenustega seotud vaidluste osakaal.
Kui aastal 2009 moodustasid kaebused krediidiasutuste tegevuse suhtes ligikaudu kaks kolmandikku kõikidest finantsjärelevalvesse saabunud kaebustest, siis 2010. aastal jagunesid osakaalud kindlustusseltside ja pankade vahel võrdselt: 49% ja 49%. Ülejäänud kaebused puudutasid investeerimisühingute, fondivalitsejate ja kindlustusmaaklerite tegevust.
Turuosasid arvestades sai Finantsinspektsioon kindlustusvaldkonnas kõige rohkem kaebusi BTA kindlustuse (BTA apdrošinašanas akciju sabiedriba Eesti filiaal) tegevuse kohta, samuti on kasvanud If P&C Insurance AS-i tegevust puudutavate pöördumiste arv.
Finantsjärelevalvele laekus proportsionaalselt enim kindlustusvaldkonna kaebusi aastatel 2002 – 2005. Aastal 2006 toimus oluline muutus ning esmakordselt sai järelevalve klientide poolt pangateenuste kohta rohkem kriitikat kui kindlustusteenuste kohta. Toona tekkinud probleemid olid seotud peamiselt laenulepingute tingimuste erineva tõlgendamisega osapoolte poolt või oli klient enne laenu- või krediidilepingu sõlmimist oma õiguste ja kohustustega pealiskaudselt tutvunud. 2007. aastal oli Finantsinspektsioonile esitatud kindlustusvaldkonda puudutavate pöördumiste arv taas proportsionaalselt suurim.
Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv tervikuna on aasta-aastalt kasvanud. Kui 2007. aastal esitati 82 ja 2008. aastal 153 kaebust, siis 2009. aastal laekus Finantsinspektsioonile kokku 167 ja möödunud aastal 181 kaebust. Kaebuste arvu kasv 2008. ja 2009. aastal oli suure tõenäosusega osaliselt tingitud ülemaailmsest finants- ja majanduskriisist, mis tõi muuhulgas kaasa klientide suurenenud huvi ja tähelepanu nende poolt tarbitavate finantsteenuste vastu. 2008. aastal Finantsinspektsioonile esitatud pangandusvaldkonna kaebuste arv ligikaudu neljakordistus ning ka 2009. aastal olid ülekaalus kaebused krediidiasutuste tegevuse suhtes.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?